וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: צלף הרג את כתבת המלחמות שדיווחה מהחזית

רויטרס

27.5.2013 / 17:24

יארא עבאס, כתבת רשת אל-אחבאריה המזוהה עם אסד, נהרגה לא הרחק מהעיר קוסייר, שם מתנהלת מערכה עזה בין האופוזיציה לאנשי חיזבאללה. דיווח צרפתי: נשק כימי הופעל ליד דמשק

צילום: הטלוויזיה הממלכתית הסורית, עריכה: יאיר דניאל

עיתונאית ידועה שעבדה בערוץ טלוויזיה סוריה נהרגה הבוקר (שני) מירי צלף סמוך לגבול עם לבנון. יארא עבאס, כתבת של רשת אל-אחבאריה המזוהה עם משטר אסד, נהרגה סמוך לבסיס חיל האוויר בדבעה שבמחוז חומס, לא הרחק מהעיר קוסייר בה מתנהלת מערכה קשה בין המורדים לאנשי חיזבאללה. אף ארגון לא קיבל אחריות לירי.

בהספד קצרה ששודר בטלוויזיה הסורית, נאמר כי עבאס, באמצע שנות ה-20 לחייה, נהרגה על ידי "מחבלים" - הכינוי שנתן המשטר הסורי לאופוזיציה. הארגון הסורי לזכויות אדם הודיע כי כמה אנשי צוות נוספים שליוו את עבאס נפצעו במארב. פניה של עבאס היו מוכרים עבור צופי הטלוויזיה הסורית במלחמת האזחרים, ופעמים רבות היא ליוותה את חיילי המשטר בקו החזית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היומון הרשמי אל-תוורה דיווח בשבוע שעבר כי תשעה עיתונאים ו-23 אנשי צוות העובדים בשירות הממשלה נהרגו בשנתיים האחרונות בעת שסיקרו את המלחמה.

כמה כתבים זרים נהרגו אף הם בסיקור הקרבות, בהם צלם הטלוויזיה הצרפתית ז'יל ז'אקייה, העיתונאית הבריטית-אמריקנית מארי קולווין והצלם הצרפתי רמי אושליק. אנתוני שאדיד, כתב העיתון ניו יורק טיימס, מת אחרי התקף אסטמה ליד הגבול הטורקי. בסוף השנה שעברה נחטף בסוריה כתב רשת אן-בי-סי, ריצ'רד אנגל, על ידי חמושים תומכי אסד. הוא שוחרר כעבור חמישה ימים. עיתונאי אמריקני אחר, ג'יימס פולי, עדיין נעדר מאז השנה שעברה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפגין טורקי אוחז בתמונותיהם של העיתונאים מארי קולווין ורמי אושליק שנהרגו בעיר חומס, בהפגנה מול שגרירות סוריה באנקרה, 24 בפברואר 2012. רויטרס
מפגין טורקי עם דיוקנות של מארי קולווין ורמי אושליק/רויטרס

היום ידונו שרי החוץ של האיחוד האירופי בדרישתן של צרפת ובריטניה להקל את הסנקציות המוטלות על סוריה, כדי לאפשר העברת נשק למורדים הסורים. בלונדון ובפריז טוענים כי הזרמת תחמושת לידי האופוזיציה תגביר את הלחץ על בשאר אסד להגיע לידי פתרון פוליטי למלחמה המתחוללת בארצו מאז חודש מרץ 2011. ואולם, כמה מדינות באיחוד האירופי מתנגדות בכל מחיר להסרת חרם הנשק, שתוקפו הנוכחי עד 31 במאי.

שר החוץ הסורי, ווליד מועלם, אישר כי סוריה תשתתף באופן "עקרוני" בוועידת שלום שתיערך בג'נבה בחודש הבא לדון בפתרון למלחמה, שגבתה את חייהם של 80 אלף בני אדם.

בתוך כך, סוריה ממשיכה להכחיש שימוש בנשק כימי. ואולם, העיתון הצרפתי לה מונד דיווח הבוקר כי המורדים בג'ובר, פרבר של דמשק, היו נתונים למתקפה כימית מאז החודש שעבר. צלם של העיתון דיווח כי הוא עצמו סבל מ"ראייה מטושטשת ומקשייה נשימה במשך ארבעה ימים". עם זאת, בדיווח צוין כי השימוש בנשק הזה היה מוגבל למדי וכי לא ניתן לאמת כי אכן מדובר בנשק כימי. כתב העיתון צייד כי דגימות החשודות כחומר כימי הוברחו בחשאי מסוריה לבדיקה במדינה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully