וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשש שהוביל את גנץ הלך לעולמו: "צה"ל זרם בדמו"

25.5.2013 / 22:20

אל"מ (במיל') חוסיין אל-הייב הכיר את גדולי המפקדים בזכות הישגיו. יצחק מרדכי: "יכולתו לבצע מרדפים מעבר לגבול היו יוצאות דופן". אחיו: "חסך הרבה דמעות לאזרחי ישראל"

אלוף-משנה (במיל') חוסיין אל-הייב, מגדולי הגששים בצה"ל, הלך היום (שבת) לעולמו בבית החולים העמק בעפולה, כשהוא בן 67. אל-הייב היה לקצין הגששים הראשון בצה"ל שהגיע לדרגת אל"מ, וזאת לאור הישגיו לאורך השנים בגזרת הצפון. בסוף שנות השישים התגייס אל-הייב לסיירת שקד. אחרי כמה שנים ביחידה ששמעה יצא למרחוק הודות למבצעיה המיוחדים, עבר אל-הייב לפיקוד צפון. הוא שירת תחת עוצבת הגליל במלחמת יום הכיפורים, במלחמת לבנון הראשונה, במבצע ליטאני ובפעילות שוטפת בלבנון, עד לנסיגה בשנת 2000. באותה שנה סיים הגשש המוערך 37 שנות שירות ויצא לגמלאות. בשנים האחרונות עבר אל-הייב ניתוח מורכב ומצבו הרפואי הידרדר. היום בצהריים הלך לעולמו בבית החולים כשהוא מוקף בבני משפחתו.

נושא: משה יעלון עם חוסיין אל-הייב, מגדולי הגששים בצה"ל, שהלך לעולמו, 25 מאי 2013. באדיבות המשפחה
37 שנות שירות. גנץ עם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון/באדיבות המשפחה

האח, סא"ל (במיל') חסן אל-הייב, כיום ראש מועצת בית זרזיר ויו"ר הרשויות הבדואיות בישראל, אמר הערב: "אחי אהב את צה"ל והצבא אהב אותו. הוא היווה מודל לחיקוי למערך הגששים כולו והביא לנו גאווה גדולה. צה"ל זרם בדם שלו, הוא הוביל תחת אש מפקדים בכירים מאוד, ביניהם איציק מרדכי, יאנוש בן גל, יורם יאיר, שאול מופז, עמירם לוין, בני גנץ ועוד מפקדים רבים וטובים. הוא אב לשבעה ילדים, כולם שירתו בצה"ל, אחד מהם משרת כיום כקצין. אחי היקר חסך הרבה דמעות לצה"ל ואזרחי מדינת ישראל".

"הוא שירת תחתיי כשהייתי מפקד עוצבת הגליל, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ואלוף פיקוד צפון", סיפר אלוף (במיל') יצחק מרדכי לוואלה! חדשות. "אני מכיר אותו ואת בני משפחתו שנים רבות. מדובר במשפחה שתרמה רבות לביטחון המדינה. הוא באופן אישי היה גשש מקצועי מאוד. היכולת שלו לאתר חדירות ולבצע מרדפים או להוביל כוחות לוחמים מעבר לגבול היו יוצאות דופן. הוא בלט בכיתור של ביירות ובפשיטות על צור וצידון בלבנון. בשל יכולותיו, מפקדי צה"ל הבכירים קשרו אתו קשר אישי". מרדכי ציין כי משפחת אל-הייב ספגה אבידות בפעילות מבצעית, "על הגבול ורחוק מהגבול".

חוסיין אל-הייב, מגדולי הגששים בצה"ל, שהלך לעולמו, 25 מאי 2013. באדיבות המשפחה
בשנים האחרונות הידרדר מצבו הבריאותי. אל-הייב לאחר השחרור מצה"ל/באדיבות המשפחה

"הוא היה גשש טוב מאוד", אמר הערב אל"מ (במיל') נימר אל-הייב, "השקיע את כולו למען המדינה. אגדה. איש נעים הליכות שאהב מאוד את המדינה. מפקדים בכירים בצה"ל שלחמו אתו בלבנון מכירים אותו מצוין. הוא הוביל מרדפים קשים בזכות האומץ והחושים שלו".

יצוין כי אחיו של חוסיין אל-הייב, סא"ל (במיל') עומר אל-הייב, הורשע בריגול עבור חיזבאללה ונידון ל-15 שנות מאסר בפועל, אולם הוא עצמו לא היה קשור לפרשה.

חוסיין אל-הייב יובא למנוחות מחר בשעה 12:30 בצהריים בבית העלמין בבית זרזיר.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully