וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מודה: הירי לעבר הג'יפ הצה"לי היה מכוון

21.5.2013 / 12:45

הצבא הסורי טען לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה כי ירה בכוונה לעבר כלי רכב ישראלי. לטענתם, הצליחו להרוס את הג'יפ כשהוא חצה את הגבול בין המדינות

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, טוען הצבא הסורי כי השמיד היום (שלישי) כלי רכב צבאי ישראלי ולמעשה ירה לעבר כוח צה"ל בכוונה. הצבא הסורי טען כי האירוע היה באזור ביר אל-עג'ם, אותו המקום בו הייתה הבוקר תקרית בה נורתה אש מנשק קל לעבר סיור של צה"ל (אזור תל חזקה באזור הישראלי). לטענת הצבא הסורי, שהודיע על כך רשמית, הוא הצליח להרוס את הג'יפ כאשר הוא חצה את קו הגבול בין שתי המדינות. הבוקר גם השיבו כוחות צה"ל בירי של טיל תמוז לעבר העמדה ממנה נורתה האש.

בצה"ל מאשרים כי האש שנפתחה הבוקר לעבר הסיור לא הייתה מקרית, ובשונה מבעבר, לא מדובר בזליגה של הלחימה בגולן הסורי לעבר ישראל. זהו הלילה השלישי ברציפות בו נפתחת אש לעבר כוחות ישראלים, כולם מאותה העמדה.

שר הביטחון, משה יעלון, ביקר היום בבסיס חיל הים בחיפה, והתייחס לתקרית הירי הבוקר בגבול סוריה. "המדיניות שלנו ברורה, באשר לסוריה לא מתערבים במלחמת האזרחים", אמר. "לא נאפשר זליגת נשק לשטחנו. הלילה הושמדה המטרה של צבא סוריה בעקבות ירי שהתחיל ברמת הגולן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבול ישראל סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באזור השעה 1:30 הלילה, דיווח סיור של צה"ל על אש שנפתחה לעברו מהצד הסורי ברמת הגולן. מבדיקה שנעשתה בשטח התברר כי כמה קליעים פגעו ברכב הסיור, ואיש לא נפגע. מדובר באירוע השלישי מאז מוצאי השבת האחרונה בו נפתחה אש לעבר חיילי צה"ל מהשטח הסורי. האירוע הראשון התרחש בין בלילה שבין מוצאי השבת ליום ראשון, במהלכו ג'יפ של צה"ל נורה, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים, ואירוע שני התרחש אתמול לפנות בוקר באזור תל חזקה, בו ישנם עימותים קשים בין כוחות המורדים לבין חיילי צבא אסד.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הורה על תגובה בירי לעבר כל מקום שממנו יזהו חיילי צה"ל אש שנפתחת לעבר הצד הישראלי. עם זאת, בשני המקרים האחרונים לא אותר מקור האש. החשש בצה"ל הוא שאזור רמת הגולן יהפוך לאזור שממנו ייצאו התקפות טרור נגד חיילי צה"ל סמוך לגדר המערכת. קצין בכיר בגזרה אמר לוואלה! חדשות כי בצה"ל נערכים לכל האפשרויות.

נשיא סוריה, בשאר אסד, האשים לאחרונה את ישראל בשיתוף פעולה עם המורדים בארצו בניסיון להפיל אותו. "ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצות הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות", אמר אסד. בשבועות האחרונים ביצעה ישראל, על פי פרסומים זרים, שתי תקיפות בסוריה. בתקיפה הראשונה, הופצץ משלוח טילים שיועד לחיזבאללה. בפעם השנייה, הופצץ מרכז מחקר צבאי בבירה דמשק. בתגובה, על פי פרסום בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", העלתה סוריה את רמת הכוננות של מערך הטילים המתקדמים ביותר שלה, והציבה אותם לכיוון תל אביב.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully