וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: לאחר עשור בשבי, החטופה מתחמקת ממשפחתה

אמה של מישל נייט, שחולצה מבית הזוועות באוהיו ועל פי ההערכות עברה את ההתעללות המזוויעה ביותר, מנסה בכל כוחה להתאחד עם בתה. אמה של ג'ינה דה חסוס אמרה: "סולחת לחוטף"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מישל נייט הייתה הקורבן הראשון של אריאל קסטרו. היא נחטפה על ידיו על פי החשד באוגוסט 2002, כשהייתה בת 20, בעת שהייתה במאבק על משמורת על ילד, אותו היא לא ראתה למעלה מעשור. מאחר שהייתה בגירה כשנחטפה, כבר ב-2003, 15 חודשים לאחר שנראתה לאחרונה, הוסרה מרשימת הנעדרים על ידי משטרת קליבלנד. זאת, בעקבות ההערכה כי היא ברחה מביתה. בעת שהתנהלו חיפושים נרחבים אחר אמנדה ברי וג'ינה דה חסוס, מעטים, מלבד בני משפחתה של נייט, ידעו כי היא נעדרת – עד לרגע בו חולצה מבית הזוועות של קסטרו.

לטענת המשטרה, מישל הוסרה מרשימת הנעדרים לאחר שלא הצליחו לאתר את אמה ולוודא שהיא אכן עדיין נעדרת. עורך דינה של האם, ג'יי מילאנו, הכחיש את הדברים: "היא אמרה כי אף אחד לא יצר עמה קשר אז. היא גרה באותו הבית שנים. כשהיא עזבה אותו, משפחתה עדיין גרה שם. לא היה קשה לאתר אותה – הם משטרת קליבלנד, הם יכולים היו למצוא את האם".

הזוועה באוהיו: שלשלאות, לידה בגיגית ואיומים ברצח. רויטרס
בכל פעם שנייט נכנסה להריון, קסטרו הרעיב אותה ובעט בבטנה עד שהפילה. קסטרו בבית המשפט/רויטרס

אך אחרי למעלה מעשור בשבי, נראה כי מישל נייט לא מוכנה לפגוש שוב במשפחתה. אמה, ברברה נייט, סיפרה כי היא נואשת לפגוש את בתה, וכי אינה מצליחה לקבל כל מידע אודותיה מהמשטרה או מבית החולים בו אושפזה וממנו שוחררה אתמול. מישל מסרה הודעה לתקשורת בעת שהותה בבית החולים, בה הודתה לקהילה על הפרחים, המתנות והתמיכה. היא ביקשה לכבד את פרטיותה, בקשה בה נכללה ככל הנראה גם אמה.

ברברה המתגוררת בפלורידה, הגיעה לקליבלנד כדי לראות את בתה, לספר לה כי היא אוהבת אותה ולהעניק לה את הסיוע לו היא זקוקה – אך היא לא הצליחה לעשות כן. קרוביה של מישל סיפרו כי היא לא מעוניינת לפגוש במשפחתה. האם אף שכרה את שירותיו של עורך דין, אך הם לא הצליחו להשיג מידע מהמשטרה או מבית החולים. "ברברה נייט היא אם שבתה הייתה בגיהינום. גיהינום אמיתי, גרוע משניתן לדמיין. זה היה גיהינום גם עבורה", סיפר עורך דינה של האם. למשפחה לא נמסר על שחרורה של מישל מבית החולים.לדברי מילאנו, לברברה ומישל היו יחסים טובים: "עשר שנים של גיהינום עברו. משפחה חשובה להחלמה". ברברה הבטיחה שתישאר בקליבלנד עד שבתה תקבל את העזרה לה היא זקוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביתו של חוטף הנשים אריאל קסטרו בעיר קליבלנד, אוהיו. AP
קסטרו הציע לסייע למשפחת דה חסוס בעוד שהחזיק בבת בביתו, שזכה לכינוי "בית הזוועות"/AP

נייט נכנסה להריון במהלך תקופת השבי "לפחות חמש פעמים". בכל פעם קסטרו כפה עליה הפלה, בדרכו האכזרית. "היא ציינה כי הוא הרעיב אותה למשך שבועיים, אז הכה אותה בבטנה עד שהפילה", נכתב בדוח המשטרתי. על פי הערכות המשטרה, מישל עברה זוועה חמורה יותר משתי החטופות הנוספות, ששבו אל חיק משפחתן.

אם החטופה השלישית סלחה לקסטרו

אמה של ג'ינה דה חסוס, החטופה השלישית שנלקחה כשהייתה בת 14 בלבד, סיפרה כי היא סולחת לחוטף של בתה, שהוחזקה כמעט עשור בשבי, שם נאנסה על ידי קסטרו מספר רב של פעמים. "הייתי מחבקת אותו ואומרת לו 'שאלוהים יברך אותך'. אני לא שונא אותו. סלחתי לו לפני שנים. אמרתי: אני סולחת לכל מי שעשה את זה, רק שישחרר אותה", סיפרה ננסי רואיז בראיון לרשת ABC. "אתה יודע מה?", הוסיפה רואיז, "כשאתה מתחיל לשנוא אדם, זה אוכל אותך מבפנים. אין לי את הזמן לזה. אני חייבת להיות, אני רוצה להיות שמחה, כמו שאני שמחה עכשיו". במהלך השנים לאחר חטיפתה של דה חסוס, קסטרו, שגדל באותה הקהילה בה גדלה אמה, הציע למשפחה את תמיכתו. עד השנה שעברה קסטרו היה שואל את רואיז לשלומה, בעוד בתה מוחזקת שבויה בביתו, קילומטרים ספורים משם.

נראה כי אמה של החטופה סלחנית יותר כלפי קסטרו מבני משפחתו. בת דודתו של החוטף, מריה קסטרו מונטס סיפרה כי לו הייתה פוגשת בו היום, לא הייתה מסוגלת להסתכל עליו. "לא הייתי מסוגלת להגיד לו כלום. תתבייש? איך היית מסוגל לעשות דבר כזה? אני לא רוצה אפילו לשאול אותו את השאלות הללו. אני לא רוצה אפילו להסתכל עליו", סיפרה מונטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully