וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייח קרדאווי בעזה: "לא להתפשר עם ישראל"

המנהיג הדתי הבכיר בעולם הסונה השוהה בביקור היסטורי ברצועת עזה, טען כי "פלסטין ערבית ואיסלאמית, והיא תישאר כזו". ראש ממשלת חמאס הנייה העניק לו אזרחות פלסטינית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שייח יוסוף אל-קרדאווי, בכיר חכמי הדת הסונים, שעורך ביקור היסטורי ברצועת עזה, טען היום (חמישי) כי הוא לא מכיר במדינת ישראל, והדגיש כי על הפלסטינים לא לבצע פשרות טריטוריאליות עם ישראל. "פלסטין היא ערבית ואיסלאמית, והיא תישאר כזו למרות כל הניסיונות למנוע זאת", אמר קרדאווי, איש "האחים המוסלמים", שנחשב למנהיג הדת המוסלמי המשפיע ביותר בעולם. ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, העניק לו בטקס רשמי אזרחות פלסטינית ודרכון דיפלומטי.

שיח יוסוף אל-קרדאווי. AP
"פלסטין היא ערבית ואיסלאמית". שיח אל-קרדאווי/AP

קרדאווי עומד בראש משלחת בת 60 אנשי דת מכל רחבי העולם הערבי. במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר הביקור שיימשך עד מחר, כדי למנוע מהרוחות ברצועה להתלהט עקב הצהרותיו של מנהיג הדת. כמו כן, מנגנוני הביטחון של חמאס הגבירו את האכיפה לאורך הרצועה כדי למנוע הפרות סדר.

שיח אל-קרדאווי, שנושא גם בתואר דוקטור, מוגדר בעולם הערבי כיורשו של סייד קוטב, מגדולי הוגי הדעות של האיסלאם במאה ה-20, ולשעבר ראש אגף התעמולה של האחים המוסלמים. בשל פעילותו בתנועה האיסלמיסטית ודעותיו הקיצוניות נגד "מהפכת הקצינים החופשים", גלה קרדאווי ממצרים, מקום הולדתו, ולא חזר אליה במשך 30 שנים. רק לאחר נפילת מובארק ב-2011, ועם עליית האחים המוסלמים לשלטון, שב אל-קרדאווי למדינה.

אל-קרדאווי ידוע בתמיכתו בטרור מתאבדים, בדגש על התקפות מצד פלסטינים על מטרות ישראליות. לתפיסתו, מחבל מתאבד הוא קדוש, ואין כל מניעה מלבצע פיגוע שיגבה את חייהם של נשים וילדים חפים מפשע. את פעולותיהם של ארגוני הטרור הפלסטינים נגד ישראל קרדאווי כינה "הגנה עצמית". כמו כן, הוא מביע תמיכה בלתי-מסויגת בחמאס, תנועה אחות של "האחים המוסלמים", ובמהלך מבצע עופרת יצוקה הוא אף תקף בחריפות את הרשות הפלסטינית ואת העומד בראשה, אבו מאזן, לאחר שלטענתו שיתף פעולה נגד התארגנויות שנועדו להעביר כספים לחמאס.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת החמאס בעזה, איסמעיל הנייה. AP
העניק לקרדאווי אזרחות פלסטינית. איסמעיל הנייה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully