וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה הגדול בדוקאביב 2013: "רקדנית, עמוד וסרט"

8.5.2013 / 20:45

סרטו של ישרי הלפרן זכה בפרס הראשון בתחרות הישראלית, לצד "לחפש את ביל" הדני שזכה בתחרות הבינלאומית, בטקס הענקת הפרסים של פסטיבל הקולנוע התיעודי בסימטק תל אביב

"רקדנית, עמוד וסרט", סרטו של ישרי הלפרן, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב 2013, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע תיעודי בתל אביב. הפרס הוענק לו היום (רביעי) בטקס מיוחד שנערך בסינמטק תל אביב, על ידי צוות שופטים שכלל את קרוליין ליברסקו, כריסטין קמדסוס, קלאודיה לנדסברגר, גיא דוידי ("חמש מצלמות שבורות") ומויש גולדברג ("החיים כשמועה").

במקביל להענקת הפרס להלפרן, על סך 70,000 שקלים, הוענק גם פרס בסך 20,000 שקלים לסרט הבינלאומי הטוב בפסטיבל: "לחפש את ביל" הדני בבימויו של יונאס פור ראסמוסן. בתחרות הבינלאומית שפטו ג'ני בילטר, מריה בונסנטי, נטע דבורקיס, עידו הר וערן קולירין ("ביקור התזמורת", "התחלפות"). הסרט "חייל על הגג" זכה בציון לשבח בקטגוריה זו.

"פרס הסרט הטוב מוענק לסרט שלוקח את הקהל ואת הדמות הראשית למסע מפתיע ומציג גיבורה נטולת פשרות", נכתב על "רקדנית, עמוד וסרט" בנימוקי חבר השופטים. "הסרט נמנע מקלישאות ומציג בכנות יוצאת דופן דמות נשית מורכבת החותרת באומץ אל האמת שלה". על "לחפש את ביל" כתבו שופטי התחרות הבינלאומית כי הוא יוצר "תמהיל משונה בין בדיון למציאות, כדי לעורר מחשבות ותהיות על אלוהים, מקריות והרוח הנסתרת שבלב השיטה הקפיטליסטית".

בנוסף חולקו באירוע פרסים רבים נוספים: בציון לשבח ו-20,000 שקלים זכה "סופרוומן", סרטם של יעל קיפר ורונן זרצקי; בפרס ראש העיר לסרט ביכורים בשווי 30,000 זכה "המעבדה" בבימויו של יותם פלדמן; בפרס הצילום בשווי 4,000 שקלים זכתה אביגיל שפרבר על עבודתה ב"סופרוומן"; בפרס התחקיר בשווי 4,000 שקלים זכו תמר כץ ומיכל אביעד על "החלוצות"; בפרס העריכה בשווי 4,000 שקלים זכו פיליפ שיין ובוב אייזנהארט על "רוקדים ביפו" שהופק בשיתוף קשת; ואילו הסרט "חנדה חנדה 4", גם הוא בהשתתפות הזכיינית, זכה בפרס מיוחד שצוות השופטים כינה "פרס LOL" על "השגת הבלתי אפשרי: הפיכתו של סרט דוקומנטרי לקומדיה שהצליחה לגרום לחבר השופטים לצחוק בקול רם שוב ושוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס LOL. מתוך "חנדה חנדה 4"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחרות סרטי הסטודנטים לזכרה של דבורה פז זכו " יובל מחכה לזריחה", "כתמים לבנים" ו"האביב של דמטר", בפרסים בשווי 10,000, 7,000 ו-4,000 שקלים בהתאמה. בתחרות הפיצ'ינג בפסטיבל זכו "בלפורים", פרויקט של יובל פסי, במענק על סך 21,000 שקלים; "חוצות" של ענבל חורש ורות שמולביץ במענק על סך 15,000 שקלים; ו"סשה ואני" של תמר רצ'קובסקי במענק על סך 4,000 שקלים. "משפחה שכזאת" של אורטל סלמן, "חלום זר" של תומר שמואל לחמיף "פאזל" של מרים ברון" ו"קולאז'" של אילת אליהו זכו במענקי פיתוח נוספים.

פסטיבל דוקאביב יינעל ביום שבת ה-11 במאי. "רקדנית, עמוד וסרט", שמתעד את נטע לי לוי, בעלת הסטודיו הראשון בישראל לריקוד על עמוד, במסעה לתואר באליפות אירופה, יוקרן ב-15 במאי בשעה 21:00 ב-yes דוקו.

מה חשבתם על הסרטים בפסטיבל השנה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully