וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הוא עוד יוכל לספוג? על שוער הפועל רמת גן איתי ארקין

איתי ארקין לא מוציא רק כדורים מהרשת, הוא נאלץ להתמודד עם לא מעט ביקורת וטענות על נפוטיזם. הוא כזה גרוע או שיש בכל זאת משהו בשוער הצעיר? האם הוא יסיים עונת גיהנום עם גביע?

ברני ארדוב

"לאחרונה שחקן עבר בכיר קטל אותו. שאלתי אותו, הוא אמר שהוא לא שמע על זה. אפילו את התקצירים של המחזור הוא רואה בלי ווליום".

גבי בורשטיין, מאמן השוערים של הפועל רמת גן, מעריץ את איתי ארקין, והפעם זה בלי קשר לתחום המקצועי. "שוערים גדולים יותר לא היו שורדים ברמת ביקורת כזו", הוא אומר.

השוער הכי מושמץ בישראל סופג וסופג וסופג – גם שערים וגם ביקורת. איתי ארקין מוציא הרבה כדורים מהרשת (מקום 10 בליגה), ורק בארבעה משחקים הוא לא ספג כלל (מקום אחרון); בעונה שעברה, בלאומית, הוא ספג מעט, אבל בעונה שלפני, בירידה, רמת גן חטפה 65 הפגזות. 110 שערי חובה בשנתיים בליגת העל, וארקין נשאר בתוך האפודה. זה בגלל הבוסים, אבא מורי ואח ניר, אומרים כולם.

אבל יש פה גם שוער, בחור בן 24. אומרים עליו שהוא חזק ושהוא מתמודד, שהוא שחצן ושהוא נבוך; שהוא לא קורא כלום אבל פסקה באתר אינטרנט יכולה פתאום לעצבן אותו. האמת היא כנראה איפשהו באמצע, והמחיר ברור – שתי ירידות ליגה בשני קמפיינים בליגת העל. אבל איך – איך אפשר להתמודד עם כל כך הרבה ביקורת וכל כך הרבה עליהום? ומה המשקל שרובץ על הכתפיים?

שוער הפועל רמת גן, איתי ארקין. ברני ארדוב
"היו תקופות שהוא אמר 'למה אני צריך את זה? הורגים אותי, יוצאים עליי, זה כבד עליי'". ארקין בטדי/ברני ארדוב

שחקן בהפועל רמת גן מנסה להסביר: "היו תקופות שהוא אמר 'למה אני צריך את זה? הורגים אותי, יוצאים עליי, זה כבד עליי'. לקראת הפלייאוף, כשהביקורות התגברו, הוא החליט שהוא לא קורא, לא רואה שער השבת, כלום. כשאנשים כותבים דברים מגעילים בפייסבוק הוא מיד מסתיר או מוחק".

איתי ארקין עומד בשער, עד כה, לא בגלל יכולת. כך טוען כמעט כל מי שאימן או ששיחק עם הבחור. המסלול כלל גיל נוער במכבי הרצליה והפועל כפר סבא. שחקן ששיחק איתו אז אומר שהוא לא בלט ולרגע לא היה במאבק על אפודת השוער הראשון; שחקן ששיחק בקבוצה שנאבקה מול כפר סבא על העלייה אמר השבוע שהוא בכלל לא ידע שארקין שיחק שם.

בתקופת יובל נעים בהפועל רמת גן, הבעלים דאז ירון קוריס הסביר למאמן שהארקינים תומכים יפה בקבוצה ושאל אם אפשר שהילד איתי ינסה את מזלו כשוער שלישי. "אמרתי 'למה לא?'", הסביר נעים השבוע. "אם המשפחה תורמת, למי זה יפריע?". ארקין התקדם במעמד, והספיק גם לפתו בהרכב של נעים, במקום רפי כהן. "הוא היה טוב מאוד אצלי", אומר נעים. "הוא שיחק נגד כל הגדולות, אבל בגלל שהוא בא מסטטוס של שוער שני, לא היה עליו לחץ והוא תפקד".

בקיץ 2010 קוריס עזב, והארקינים השתלטו על רמת גן והצילו את המועדון. מאז, ארקין שוער ראשון. ליגת על, לאומית, על. שלומי דורה, צביקה צמח, ירון הוכנבוים, פרדי דוד, אלי כהן. וארקין תמיד בשער. כבר בעונה שעברה, בלאומית, שחקנים מספרים שסף העצבים של פרדי עלה. הוא השתגע מהגולים השטותיים שהקבוצה סופגת – לא מהכמות, מהקלות. זה המשיך למחנה האימון של הקיץ, וכמה מחזורים לתחילת העונה זה התפוצץ. שחקנים ברמת גן טוענים שהגולים שספק ארקין מול בני יהודה (מחזור 2) ורמת השרון (מחזור 3) – הוציאו את הרוח מהמפרשים של דוד. מספרים שבאסיפות הוא החל לרמוז באופן בולט: "אנחנו משחקים טוב ומפסידים, יש בעיה והתרעתי עליה". שחקן ברמת גן אמר: "שמנו לב לתקלים בין פרדי לבין ניר ארקין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד עזב, ברור לכול למה, ואלי כהן הגיע. ארקין נשאר שוער ראשון, כי תחרות על העמדה אין. את האפודה המשנית תופס סולומון, וכל ניסיון עבר להביא שוער שיתחרה על הכפפות נתקל בקשיים. ארקין, למעט רגעים בודדים, לא ממש הרשים. זה לא סוד. שלושה מאמנים שונים בליגת העל אמרו השבוע שהם מתכוננים באופן מיוחד למשחקים מול ארקין.

"עכשיו, כשהמשפחה ממש בפנים והוא כל כך רוצה להוכיח, הביקורות גורמות לו לקרוס", מנתח נעים, שהוריד את ארקין ורמת גן ליגה עם הפועל עכו. "ראיתי את זה עליו. הוא חסר ביטחון. אני רואה טעויות שהוא עשה העונה, ובתקופתי זה לא היה. הוא בחור צעיר שלא עמד בלחץ. הוא לא עמד בעומס, שוערים טובים ממנו היו קורסים. הוא אולי שווה ליגת על, אבל לא בסטטוס הזה".

איתי ארקין נמצא בסיטואציה בלתי אפשרית. כשאתה השוער של הבוס, אתה חייב להיות סופרסטאר. הוא לא סופרסאר. ואז התקשורת הורגת. לשוער נמאס, ובגלל זה הוא לא יהיה בהפועל רמת גן בעונה הבאה. אבל בסביבתו מדברים על כוח עצום, על עוצמות בלתי רגילות. על כך שגם אם הביקורות פוגעות בו והלחץ מחלחל, לרוב הוא לא מוציא את זה החוצה. כבר בעונה שעברה הוא חשב על עזיבה, והיתה הצעה. גם העונה יש לפחות מחזרת אחת, אך הוא ביקש לדחות את התשובה עד לאחר גמר הגביע.

השוער איבד אמון בתקשורת כבר בעונה שעברה, כשהרגיש שלא קיבל מספיק מחמאות על חלקו בעליית הליגה של רמת גן. הוא היה בטוח שיעשו עליו כתבות מפרגנות אחרי הפלייאוף, והתאכזב.

גם המשפחה לא לוקחת את הביקורת בכיף. לניר ממילא נמאס מהעסק, וברור לכל שהוא יוצא הקיץ. גם במשחק בעכו הוא עלה למעלה, למעלה האצטדיון. את הקריאות הרחוקות של אוהדי רמת גן הוא בטח לא שמע, אבל את אלו של אוהדי עכו כן. באחד ממשחקי הבית הראשונים העונה, הקללות הגיעו גם מיציע הכבוד. אנשים המעורים בעניין מספרים שמאז, חלוקת הכרטיסים ליציע הכבוד נעשית אך ורק באישור ספציפי של הבוס.

עיתונאי שכתב בתחילת אפריל כתבה שהציגה את השוער באור שלילי, קיבל הודעה שלא יוכל להגיע לסקר את משחק הליגה מול מכבי נתניה, ארבעה מחזורים לסיום העונה. הסיבה: יותר מדי בקשות מהעיתונות, וחוסר מקום בתא העיתונאים. העיתונאי נאלץ להסתדר ולהיכנס לאצטדיון רמת גן עם כרטיס אוהד. הוא נדהם לגלות תא עיתונאים ריק כמעט לחלוטין.

מאמן הפועל עכו יובל נעים. ערן יופי כהן, ספק 500
"הוא בחור צעיר שלא עמד בלחץ. הוא לא עמד בעומס, שוערים טובים ממנו היו קורסים. הוא אולי שווה ליגת על, אבל לא בסטטוס הזה". יובל נעים/ספק 500, ערן יופי כהן

מאמן השוערים בורשטיין הוא האיש הכי צמוד לארקין. "זה טבעי שמחפשים אותו", הוא אומר, "ככה זה. ברגע שאתה איתו ביום יום אתה מבין כמה הוא חזק. לבוא להתאמן יום אחרי הפסד או טעות או ביקורת, זה קשה. והוא בא ונותן את הכול. הוא רק התאמן ורצה עוד ועוד. הדבר הזה גם גרם לו לעבור את הגבול. הוא הגיע למצב של אובר טריינינג. הוא היה מתחיל אימון וכבר נהיה עייף. פעולות פשוטות לא היו מצליחות. צריך להבין – זה שוער בן 24 שמשחק בליגת העל אבל עד לפני כמה שנים לא שיחק באופן סדיר. כולם מתייחסים אליו כשוער אירופי והביקורות בהתאם. לליגה שלנו, בגיל שלנו, הוא בסדר".

על הלחץ אומר בורשטיין: "כל כדורגלן חשוף לזה, אבל הוא קיבל עוד יותר. יש יגידו עונה טובה יש יגידו גרועה. כל אחד מסתכל אחרת. אני לא קורא אינטרנט ואין לי כבלים, ואני לא אוהב שמתאמנים שלי מתייחסים לתקשורת. ניסיתי לשים אותו בבועה. אני יודע שהוא פחות מתעסק בתקשורת לאחרונה. אם היה מקשיב להכול, זה היה הורג אותו. הוא כל הזמן רוצה להוכיח ולהרגיש שהוא ראוי. לא מדברים על השיפורים שעשה או על ההתקדמות – אין ביקורת מקצועית. רק צהוב". "הוא שוער טוב מאוד", אומר החבר לקבוצה ישראל זגורי. "לכל שוער יש טעויות. אריאל הרוש הוא שוער מצוין ועשה הרבה טעויות העונה. בגלל שהוא מהמשפחה של הבעלים קל ליפול עליו וזה לא פייר".

"הבעיה איתו היא שהוא פשוט ילד טוב מדי", אומר שחקן אחר בהפועל רמת גן. "הוא חייב להיות רע יותר. שוער צריך להיות משוגע. הוא לא משוגע. מה שכן, הוא לא לוקח את הייחוס המשפחתי למקום שחצני. בחדר ההלבשה הוא אפילו לפעמים נבוך מזה". "ממש לא נראה לי שהוא נבהל מהביקורות", טוען גורם אחר. "לא משנה מה אומרים עליו, הוא והמשפחה שלו חושבים שהוא אחד השוערים הכי טובים בארץ. הם באמת מאמינים בזה. אם הביקורות באמת היו מגיעות אליו, כמו שאומרים, הוא כבר היה עוזב מזמן".

ואחרי כל זה, איתי ארקין, קפטן הפועל רמת גן, עשוי להניף הערב את גביע המדינה בכדורגל.

מתנת פרידה ראויה ממשפחה שלמה.

איזה סיפור זה יהיה.

איתי ארקין שוער הפועל רמת גן. ברני ארדוב
"ניסיתי לשים אותו בבועה. אני יודע שהוא פחות מתעסק בתקשורת לאחרונה. אם היה מקשיב להכול, זה היה הורג אותו. הוא כל הזמן רוצה להוכיח ולהרגיש שהוא ראוי. לא מדברים על השיפורים שעשה או על ההתקדמות – אין ביקורת מקצועית. רק צהוב"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully