וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים של אמ"י יוענק לאריה אליאס

7.5.2013 / 10:29

אליאס, מהכוכבים הבולטים של הקולנוע הישראלי בשנות ה-70 שחגג השנה יום הולדת 92, יצרף את הפרס של אמ"י לפרס אופיר על מפעל חיים בו זכה בשנת 2003

איגוד אמני ישראל (אמ"י) הודיע היום (שלישי) כי יעניק השנה פרס מפעל חיים לשחקן הוותיק אריה אליאס. הפרס יוענק במסגרת אירוע מיוחד בו יחולקו מלגות לעידוד היצירה על שם דודו דותן לאמני במה בתחומים שונים: הזמר עפר בשן, הרקדנית אלה רוטשילד, השחקנית רותי תמיר ואמן הרחוב ז'רום ארוש. האירוע יתקיים ב-13.5, בשעה 11:00 בסינמטק תל אביב.

אליאס, מהשחקנים האהובים והוותיקים בישראל, חגג באפריל האחרון את יום הולדתו ה-92. עוד בטרם עלה ארצה למד משחק בעיראק, ועם בואו לישראל ב-1947 שירת בפלמ"ח ובצה"ל במלחמת העצמאות.

בשנותיו הראשונות בישראל התקשה לקבל תפקידים בולטים בתיאטרון, בעיקר בשל מבטאו, אולם החל מאמצע שנות ה-60 פרץ לתודעה ושיחק בעשרות סרטים, סדרות והצגות ביניהם "השוטר אזולאי", "קזבלן", "חגיגה בסנוקר", הסדרה "שכונת חיים", "הרשל'ה", ועוד. בשנת 2003 שיחק בסרטים "הכוכבים של שלומי" ו"מסעות ג'יימס בארץ הקודש" – עליו גם זכה בפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, במקביל לזכייתו בפרס על מפעל חיים באותו טקס ממש.

"הזוכים במלגות הם דוגמא ליצירתיות, מצוינות ועבודה קשה", מסר יו"ר אמ"י, יעקב (יענקל'ה) מנדל. "אנו גאים במיוחד להעניק את פרס מפעל החיים לאריה אליאס. מדובר בשחקן אהוב ויחיד במינו, שאת תרומתו קשה לבטא במילים".

מזה מספר שנים מעניק אמ"י מלגות לאמני במה, על שם השחקן, הבדרן ויו"ר אמ"י לשעבר דודו דותן. הזוכים נקבעים על ידי ועדה מיוחדת מטעם האיגוד, הבוחרים אותם מבין עשרות מועמדויות המוגשות בכל שנה. השנה, במסגרת טקס החלוקה יופיע כל אמן זוכה עם שיר, קטע ריקוד או משחק. בין הזוכים הקודמים בפרס אמ"י למפעל חיים ניתן למנות את עודד קוטלר, יוסי גרבר, אילן דר וגליקריה.

מה דעתכם על הזכייה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully