וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון נגד נשפי הסיום: "500 שקל לתלמיד?"

6.5.2013 / 12:00

השר פירון קרא היום בפייסבוק לתלמידי התיכון לבחון מחדש את האופן שבו הם חוגגים את סיום לימודיהם התיכוניים. "לא אוהב את ההוצאות הגדולות שמביכות תלמידים חסרי אמצעים"

שר החינוך, שי פירון, יוצא נגד תופעת נשפי הסיום הראוותניים של תלמידי התיכון: הבוקר (שני) קרא פירון בעמוד הפייסבוק שלו לתלמידים המסיימים השנה את התיכון לבחון מחדש כיצד הם רוצים שסיום השנה שלהם יראה. "אולי אני שמרן, אבל אני לא כל כך אוהב את המילה 'נשף'", כתב פירון. "אני לא אוהב את ההוצאות הגדולות שמציבות תלמידים שהפרוטה לא מצויה בכיסם במצב לא נעים. האמנם, מסיבת סיום צריכה להעמיד צעירים וצעירות במבוכה?!".

הרב שי פירון בישיבת סיעת מפלגת יש עתיד בכנסת, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
מסיבת סיום צריכה להעמיד צעירים וצעירות במבוכה?!. שי פירון/יואב דודקביץ'

פירון המשיך וכתב כי "לפעמים נראה לי כאילו המוטו המרכזי של חלק מהמסיבות הללו הוא ברוך שפטרנו, אז בואו נתפרק. זכותו של כל אחד להרגיש כך. זכותו של כל אחד גם לקיים מסיבה פרטית שכזו. השאלה היא איזה צורה לובשת 'המסיבה הרשמית' של השכבה. תעצרו לרגע ותחשבו: נשף?! שמלות ערב?! אלכוהול?! הוצאות של 500 שקלים ומעלה למשתתף?! אולם אירועים?! ".

השר הבהיר כי אין בכוונתו להוציא הנחיות מיוחדות בנושא, אולם הוא בהחלט מצפה מבני הנוער לחשוב פעם נוספת על האופן בו הם בוחרים לחגוג את סיום הלימודים התיכוניים שלהם. "אני לא משוכנע שסיום י"ב לא צריך לשלב בדרך בריאה בין חוויה והנאה לאמירה ערכית המסכמת מסע ארוך בשדה החינוך. אני לא משוכנע שלא נכון יהיה שהבוגרים ישאירו 'מתנה' בבית הספר: פרויקט חברתי, מיזם חדשני, מיצג המבטא תחושה של סיום וסיכום. אני לא מתכונן להוציא הנחיות, להתערב בחיים שלכם. אבל לחברה מותר להעלות סוגיות ערכיות לדיון ציבורי רחב".

פירון הוסיף כי "אני לוקח בחשבון תגובות נזעמות", והבהיר: "אני רק מבקש מכם - רגע אחד לפני - לעצור ולחשוב איך תרצו לראות את מסיבת הסיום שלכם?".

מדובר בפעם הראשונה בה מתייחס השר לנושא מסיבות הסיום. בשנים האחרונות הועלו טרוניות רבות באשר למחירים הגבוהים שנלקחים מהתלמידים והוריהם עבור מסיבות אלו, שזכו לכינוי נשפים, בדומה לאלה המתקיימים בארצות הברית. מלבד אולם מפואר, משקיעים התלמידים גם בבגדים ושלל אמצעים אחרים בנשף, והעניין הופך ליקר במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully