וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל תגבר את הגבול הסורי ביחידות עילית ומודיעין"

"ניו יורק יורק טיימס" דיווח כי תקיפת משלוח הטילים מסוריה ללבנון היא אבן דרך נוספת במאמץ הישראלי למנוע את זליגת הלחימה לישראל. עמדות טנקים וביצורים נוספו ברמת הגולן

צילום: CNN,FOX NEWS, NBC עריכה: טל רזניק

הדיווחים בכלי תקשורת זרים על התקיפה שביצעה לכאורה ישראל בסוריה

יחידות עילית ומודיעין של צה"ל מוצבות ברמת הגולן, סמוך לגבול ישראל-סוריה, לאור המתיחות הגוברת בין שתי המדינות והחשש מזליגת מלחמת האזרחים מהמדינה השסועה לשטח ישראל. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח היום (שבת) כי הפרסומים על תקיפה ישראלית בשטח סוריה של משלוח טילי קרקע-קרקע שיועד לארגון חיזבאללה שבלבנון, רק הגבירו את רמת המוכנות של הכוחות המוצבים בגבול.

תקיפת טילים בסוריה: כל הדיווחים בוואלה! חדשות
גורם ישראלי: "צה"ל תקף בסוריה משלוח טילים לחיזבאללה"
עמוס גלעד: "חיזבאללה לא מעוניין בנשק כימי"
מצפון תיפתח: התקיפה בסוריה עלולה להוביל למלחמה?

התארגנות כוחות צה"ל בשטחי הכינוס בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
צה"ל הוסיף עמדות טנקים לאורך הגבול הסורי. טנק מרכבה/דובר צה"ל

זליגת הלחימה בין המורדים הסורים לבין צבא סוריה אל שטח ישראל הביאה את בכירי צה"ל להורות על הצבת כוחות שריון בעמדות הפונות לעבר סוריה, וכן על הקמת ביצורים חדשים לאורך הגבול המשותף על ידי כלים הנדסיים. בחודשים האחרונים כוחות צה"ל השיבו באש חמש פעמים לירי מקלעים ופגזים שהגיע מצדו הסורי של רמת הגולן. בכמה מהמקרים החיילים ירו טילים שהשמידו עמדות סוריות – מהן נורתה האש לישראל. השמדת משלוח הטילים שיועד לארגון הטרור השיעי בלבנון, וכן דבריהם של גורמים בכירים בממשל האמריקאי, שטענו כי נשקלת פעולה צבאית בשטח הסורי, הם אבני דרך נוספות בניסיון של ישראל, וכן של ארצות הברית, למנוע החרפה במצב השברירי ממילא באזור.

הבוקר אישר גורם ישראלי לסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP כי ישראל תקפה בסוריה משלוח טילי קרקע-קרקע מתקדמים שהיה מיועד להגיע לידי חיזבאללה. הגורם אישר למעשה שורת דיווחים בארצות הברית, לרבות כאלה שיצאו מגורמים בממשלהאמריקאי, לפיה ישראל תקפה בסוריה ביום שישי לפנות בוקר. במקביל לדיווחים, הורגשה הבוקר תנועה ערה של מטוסי קרב בגבול הצפון.

נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
גבול ישראל-סוריה/יותם רונן

החשש העיקרי בקרב בכירים בצה"ל הוא משטח ההפקר שנוצר בצדו הסורי של הגבול בין שתי המדינות, ורבים מהבכירים מתקשים לראות סוף חיובי לשפיכות הדמים הנמשכת זה יותר משנתיים בסוריה. "זוהי המציאות החדשה ברמת הגולן", אמר ל"ניו יורק טיימס" תת-אלוף (במיל') גל הירש, סגן מפקד חזית העומק העוסקת בהברחות אמצעי לחימה מהמזרח התיכון לרצועת עזה ובמבצעים מיוחדים הרחק מגבולות מדינת ישראל. "יש כאן ברמת הגולן כוחות המוכנים לפתוח באש בכל רגע, ויש גם כוחות שלא ניתן לזהות", הסביר הירש. מלחמת האזרחים בסוריה, הניטשת בין המורדים הסורים לבין צבא אסד, עוררה בנוסף חשש מנפילת נשק כימי שברשות שלטון אסד וכן אמצעי לחימה נוספים, לידי קבוצות איסלאמיות-קיצוניות. אך לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", בישראל מתמקדים כעת באיום נוסף שהולן וגובר ככל שנמשך הכאוס בסוריה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא בשבוע החולף בנוגע לאירועים בגבול המשותף ואמר כי "החשש העיקרי של ישראל הוא מפני תקיפה של אזרחים וחיילים מרמת הגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully