וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "חיזבאללה לא מעוניין בנשק כימי"

רמי שני

4.5.2013 / 14:12

באירוע שבתרבות בבאר שבע דחה ראש האגף המדיני-ביטחוני את הפרסומים על אישור ישראלי לתקיפה בסוריה. לדבריו, התקריות בגבול סוריה מקריות ואיראן היא האיום המרכזי על ישראל

צילום: CNN,FOX NEWS, NBC עריכה: טל רזניק

על רקע הדיווחים בכלי תקשורת זרים על תקיפה ישראלית שבוצעה בסוריה בסוף השבוע, התייחס היום (שבת) ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, למצב הביטחוני באזור. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע הכחיש גלעד את הפרסומים בסוכנויות הידיעות על אישור רשמי ישראלי לתקיפת משלוח הנשק בסוריה. הוא ציין כי לנשיא סוריה בשאר אסד אין כוונה לוותר על השלטון, אך גם לא לתקוף את ישראל.

"לסוריה יש כמויות גדולות של נשק כימי וטילים. הכל שם נמצא בשליטה", אמר גלעד. לדבריו, ישראל איננה חלק מתכנית הפעולה של אסד. "הוא לא מתגרה בישראל והתקריות לאורך הגבול הן מקריות", הסביר. בהתייחסו לזליגת נשק ללבנון אמר גלעד כי חיזבאללה לא רוצה מעוניין בנשק כימי, אלא במערכות מתקדמות אחרות. "לחיזבאללה אין נשק כימי. יש לנו יכולת לדעת זאת. הם לא נלהבים לקחת נשק, אלא מערכות שיכסו את כל המדינה. נשק כימי הורג את המשתמש בו", הבהיר.

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
עמוס גלעד/בן קלמר

גלעד הוסיף כי ישראל אינה דוחקת בארצות הברית להתערב בנעשה בסוריה. הוא שב על עמדת הקבינט המדיני-הביטחוני, שלפיה איראן היא האיום המשמעותי ביותר על ישראל. הוא דחה את עמדת עמיתו, ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין, ואמר כי האיראנים עדיין לא הגיעו לנקודת האל-חזור בייצור נשק גרעיני. "הם שואפים לכך ומפתחים טכנולוגיה והם נחושים לפתח נשק כזה, אבל עדיין לא עשו זאת", אמר.

גלעד הדגיש כי ישראל רואה באיום האיראני את האיום המרכזי: "הנשיא האמריקני אמר שגם האופציה הצבאית על השולחן. כשהאמריקאים אומרים שכל האופציות על השולחן, ההתרשמות שלי היא שהם מתכוונים לכך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. הם מאוד רציניים בקשר לכך. אם יהיה לאיראן נשק גרעיני, זה יוביל לכך שמדינות נוספות במזרח התיכון יהיו גרעיניות וזה יפגע באינטרסים של ארצות הברית. כך היא תאבד את מעמדה באזור".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully