וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת ספד לשר המנוח פסח גרופר: "איש אדמה"

חבר הכנסת ושר החקלאות לשעבר מטעם הליכוד הלך הלילה לעולמו בגיל 89. כראש מועצת עתלית הקים את תחנת הרכבת במקום. ח"כ ריבלין: "למרות דמותו המחוספסת היה עדין נפש"

גורמים בכירים במפלגת הליכוד ספדו הבוקר (שלישי) לחבר הכנסת ושר החקלאות לשעבר מטעם המפלגה, פסח גרופר, שהלך הלילה לעולמו בגיל 89. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי גרופר "היה איש אדמה בכל רמ"ח איבריו, וייזכר כפעיל בולט שעמל בכל תקופת כהונתו עבור החקלאים, האיכרים והכורמים בישראל". אדלשטיין הוסיף כי "כבן למשפחה שהקימה את עתלית, הוא זכה לעמוד בראשה ולפעול למענה ולמען תושביה. יהי זכרו ברוך".

פסח גרופר ז"ל, שר החקלאות לשעבר. לשכת העיתונות הממשלתית
ייזכר כפעיל בולט עבור החקלאים. פסח גרופר ז"ל/לשכת העיתונות הממשלתית

קודמו של אדלשטיין בתפקיד יו"ר הכנסת וחברו למפלגה, חבר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, ספד גם הוא לגרופר. "פסח היה איש יחיד ומיוחד, שאמר כל מה שחשב, ותמיד פיו ולבו היו שווים", אמר ריבלין. לדבריו, "למרות דמותו המחוספסת, היה עדין נפש". ריבלין הוסיף כי "הוא עמד על זכותו של העם היהודי על ארצו במלוא העוצמה, ועם זאת פעל מתוך הבנה שבארץ הזו חיים גם כאלו שאינם ציונים אך נולדו לארץ הזו".

חבר הכנסת והשר לשעבר פסח גרופר גדל בשכונת נווה צדק בתל אביב. כשהיה בן 14 עקרה משפחתו והתיישבה בעתלית שליד חיפה, שם התגורר עד יום מותו. בין השנים 1959-1962הוא כיהן כראש המועצה המקומית עתלית, תפקיד בו שב לכהן בין השנים 1969-1971. כראש המועצה נודע בפעילותו לטובת תחנת הרכבת ביישוב הקטן והמבודד יחסית באותן שנים.

ב-1974 נבחר לראשונה לכנסת השמינית מטעם הליכוד. בסך הכל כיהן גרופר בכנסת במשך חמש קדנציות. עם הקמת הממשלה ה-20 על ידי יצחק שמיר ב-1983 מונה גרופר לשר החקלאות. נושא החקלאות היה קרוב לליבו טרם היבחרו לכנסת, ובמהלך תקופתו בכנסת בכלל, ובמשרד החקלאות בפרט, התאפיינה פעילותו הפוליטית בארגון הלובי החקלאי, הקמת יישובים והתיישבות ברחבי ארץ ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully