וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה תושבי טייבה חשודים בסיוע לחיזבאללה בחטיפת אלחנן טננבאום

28.10.2000 / 9:39

השבועון הערבי "כל אל ערב": אחד העצורים הוא איש עסקים שמרבה לבלות באירופה, שם פותה טננבאום להגיע ללבנון; "חשד לגבי מעורבותם של העצורים בסיוע לארגון הפועל נגד ישראל"; מקורות ב"משולש": טננבאום ניסה לחדור אל שורות החיזבאללה כדי להשיג מידע על החיילים החטופים

מאת שי שריג

השבועון הערבי "כל אל ערב" היוצא לאור בנצרת חשף אתמול פרטים בלעדיים מפי "מקורות באזור המשולש" על הדרך בה נחטף הקצין במילואים, אלחנן טננבאום, בידי החיזבאללה.

העיתון מגלה בגיליונו האחרון, כי כוחות הביטחון הישראליים עצרו בשבוע שעבר ארבעה אזרחים מטייבה, החשודים בהשתייכותם ל"ארגון עוין, הפועל נגד בטחון ישראל". אחד העצורים הוא איש עסקים, המרבה לשהות במסגרת עבודתו במערב אירופה, בין היתר בבלגיה, אליה הגיע טננבאום, לפני שפותה לנסוע ללבנון ונשבה ביידי החיזבאללה. המעצרים בוצעו, מספרים המקורות, מספר ימים לאחר שהחיזבאללה חטף את טננבאום.

המקורות מציינים כי טננבאום ניסה לחדור אל שורות ארגון החיזבאללה כדי להשיג מידע על גורל שלושת החיילים שנחטפו לפני כן. "בישראל קיים חשד רציני כי העצורים מטייבה מעורבים, באופן ישיר או עקיף, בחטיפת הקצין הישראלי", מוסיפים המקורות.

בתוך כך יגיע בתחילת השבוע הבא קנצלר גרמניה, גרהרד שריידר, לסבב פגישות עם מנהיגי האיזור. הוא ייפגש בביירות עם נשיא לבנון ומזכ"ל החיזבאללה. אולם, ציין שריידר, "לא באתי כמתווך אלא כתומך בגישה האמריקאית להבאת פיוס למזרח התיכון". גרמניה היוותה בשנים האחרונות גורם מתווך בין ישראל לבין החיזבאללה בנוגע לשבויים והנעדרים הישראלים. מאמץ כזה הביא בשנת 98' להחזרת גופתו של איתמר איליה שנפל בפעולת השייטת באנצרייה שבלבנון ב-97' בה נהרגו 12 לוחמי הקומנדו הימי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully