וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה בוועדת השטרות: לא מכירה מזרחי שמתאים לרשימה

שרי רז, שהשתתפה בבחירת המשוררים שיעטרו את השטרות החדשים, אמרה הלילה בתכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10: "אם היה מישהו בולט הוא ודאי היה נכנס לרשימה, אני ממש לא מכירה"

צילום מסך

סערת השטרות מסרבת לדעוך: ההחלטה לבחור בארבעה משוררים ממוצא אשכנזי שיעטרו את השטרות החדשים שינפיק החל מהשנה בנק ישראל, הולידה ביקורת ציבורית ופוליטית. כעת, מגלה חברה בוועדה שבחרה את האישים - כי לא הייתה דמות מזרחית בולטת שראויה בעיניה להתנוסס על גבי השטרות.

"אם היה מישהו בולט הוא ודאי היה נכנס לרשימה. אני ממש לא מכירה משוררים מזרחים בולטים במאה ה-20 שמלמדים אותם בבתי ספר, שצעירים וצעירות כותבים ולומדים אותם – אני לא מכירה", כך אמרה היום עיתונאית הערוץ הראשון וחברת ועדת השטרות, שרי רז. "אם אתה מכיר תן לי הצעה, אם מישהו אחר מכיר – שייתן לי הצעות", הוסיפה בראיון לתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10. לדבריה, כל מי שהתייחס לנושא האישיות המזרחית שיכולה הייתה להיכלל ברשימה ציין את רבי יהודה הלוי. "חשבנו בהתחלה עליו אבל אנשי המקצוע אמרו שאין תמונה שלו. לא אמרו שמות נוספים. אני מחכה לשמות נוספים", אמרה.

לדבריה, חרף הביקורת על ההחלטה לבחור בנתן אלתרמן, לאה גולדברג, שאול טשרניחובסקי ורחל המשוררת, "אני מסתכלת על השמות ואני מרוצה מהם". היא סיפרה כי לא מדובר היה בסוגיה עדתית בכלל: "לא חשבנו על עניין של עדות המזרח. יכול להיות שזה מטריד אנשים, יכול להיות שבפעם הבאה יכניסו חמישה מזרחים", סיכמה.

דעה: השטרות החדשים לא מכבדים אף אזרח ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השטרות החדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורת שנמתחה על חוסר ייצוג לאישים ממוצא מזרחי על גבי השטרות. "השטרות החדשים יפים ונוגעים בנפש שלנו, בשירה", אמר נתניהו. "אני מסכים עם אלה שחושבים שיש מקום להביא נציגים של משוררי ספרד. אני מוכרח להגיד שאני מציע שהראשון שנביא בשטרות הבאים יהיה מי שאני חושב שהוא אחד מגדולי משוררי ישראל, רבי יהודה הלוי". נתניהו התייחס לשטרות שייאושרו בעתיד - בעוד מספר שנים, ולא לשטרות בסדרה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסכים עם אלה שחושבים שיש מקום להביא נציגים של משוררי ספרד". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום אישרה הממשלה שניים מארבעת שטרות הכסף החדשים שייכנסו לשימוש בשנים הקרובות, ויחליפו בהדרגה את השטרות הקיימים. על שטר ה-50 שקלים עם דיוקנו של טשרניחובסקי, ברקע ירוק, יופיעו ציטוטים משיריו "הוי ארצי מולדתי" ו"אני מאמין", בעוד שעל שטר ה-200 שקלים, ברקע כחול, יופיעו ציטוטים משיריו של אלתרמן "פגישה לאין קץ" ו"שיר בוקר". הם יחליפו את השטרות הנוכחיים, שעליהם מופיעים ש"י עגנון ויצחק בן צבי. הממשלה צפויה לאשר במועד אחר גם את שינוי השטרות בסך 20 שקלים ו-100 שקלים, שעליהם יופיעו רחל המשוררת ולאה גולדברג, בהתאמה. שטרות אלה יונפקו במהלך שנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully