וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד בביירות: אשתו של סמיר קונטאר מתגרשת

24.4.2013 / 16:10

בצעד יוצא דופן, העניק בית המשפט ברמאללה גט לאשתו הפלסטינית של המחבל שהוחזר ללבנון, סמיר קונטאר. גרושתו אמרה לאחר מתן הגט: "ניצחון גדול לנשים הפלסטיניות והמוסלמיות"

סמיר קונטאר, המחבל ששוחרר במסגרת החזרת גופותיהם של חיילי צה"ל אלדד רגב ואהוד גולדווסר, התגרש לאחרונה מאשתו הפלסטינית. כך דיווח ערוץ אל ערביה. קונטאר, שרצח את בני משפחת הרן בפיגוע בנהריה ב-1979, שוחרר ב-2008 אולם מתברר שבזמן שהיה בכלא הישראלי, ב-1992, התחתן עם אסירה פלסטינית, כיפאח כייאל.

סמיר קונטאר. Darko Bandic, AP
בית המשפט העניק גט לאשתו ללא הסכמתו. קונטאר מוחה דמעה/AP, Darko Bandic

כייאל, אשר היתה למעשה נשואה לקונטאר למעלה מ-20 שנים, השתחררה בינתיים מהכלא הישראלי, אולם לא קיבלה גט עד לפסיקת בית המשפט ברמאללה שלשום (שני). מדובר בפסיקה יוצאת דופן, מאחר שבית משפט שרעי אינו נוהג לתת גט לנשים ללא החלטת הבעל. במקרה הזה החליט בית המשפט לחרוג ממנהגו ולאשר את מתן הגט לאישה. כיאל עצמה אמרה לעיתונאים שזהו ניצחון גדול לנשים הפלסטיניות והמוסלמיות, מאחר שבמשך שנים לא ניתנה לה חירותה האישית וכעת היא זכתה בה סוף סוף.

סמיר קונטאר בלבנון. רויטרס
בקיץ האחרון הותקף קונטאר בטוניס משום תמיכתו במשטר אסד/רויטרס

סמיר קונטאר השתתף כאמור בהתקפת הטרור על נהריה ב-1979, שבה נרצחו שני בני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא הורשע ברצח של ארבעתם, בחטיפה ובניסיון לרצח, ונידון לחמישה מאסרי עולם ול-47 שנות מאסר. ביולי 2008 השתחרר ושב ללבנון במסגרת עסקה עם חיזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר.

קונטאר מתגורר כיום בלבנון והוא נחשב לתומך נלהב של חיזבאללה, על אף שאינו שיעי. בחודש אוגוסט האחרון, דיווחו כלי תקשורת ערבים דיווחו כי קונטאר ניצל ממתקפה של פעילים סלפים בטוניסיה. לפי הדיווחים, קונטאר, שהשתתף בכינוס בטוניסיה, הביע שם תמיכה בנשיא סוריה בשאר אסד. דבריו הרגיזו את הזרם הסלפי בטוניסיה וכתוצאה מכך הגיעו פעילים שניסו לתקוף אותו ואת הנוכחים בכינוס עם אלות ומקלות. קונטאר, לפי הדיווח, הצליח להימלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully