וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחיל ארבה חדש בדרום: "להרוג אותם כשהם קטנים"

רמי שני

23.4.2013 / 9:25

בחולות חלוצה והר קרן התגלו מרבצים גדולים של זחלי ארבה שבקעו מהביצים. החשש: אם לא יושמדו כעת, יהפכו לחגבים מזיקים ויסבו נזק לשטחים חקלאיים. "מדובר בכמויות עצומות"

חשש מהתפרצות נוספת של נחיל ארבה בדרום הארץ: באזור חולות חלוצה והר קרן התגלו היום (שלישי) מרבצים גדולים של ארבה. מדובר בזחלים של החרק שבקעו מהביצים. החשש הוא כי אם הם לא יושמדו כמה שיותר מהר, הם יהפכו לחגבים מזיקים. מאז שעות הבוקר מרססים אנשי משרד החקלאות את הנחיל מהקרקע במטרה להשמידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש מכך שיהפכו לחגבים מזיקים. נחיל הארבה החדש בדרום הארץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יענקל'ה מוסקוביץ, מנהל מרכז המחקר והפיתוח החקלאי ברמת הנגב, טען כי אם לא יושמד הנחיל עכשיו, הנזק שהארבה עלול לגרום בעוד זמן קצר יהיה גדול מאוד. "צריך להרוג אותם כשהם קטנים, כי זה הזמן הטוב ביותר לרסס אותם", הוא הסביר. לדבריו, בשלב זה של התפתחותם "הם נמצאים בגושים על הקרקע דבר שמאפשר להשמיד אותם באמצעות מרססי קרקע ניידים".

כמו כן, הוא הבהיר כי "החשש הוא שהם יתחילו לאכול את צמחיית המדבר, וגרוע יותר, אם הם יגדלו ויגיעו בתוך חודש לדמות של חגב מעופף, הם יכולים לפשוט על שטחים חקלאיים ולחסל אותם. צריך להבין שמדובר בכמויות עצומות, עם כוח השמדת שטחים ירוקים בהיקפים שטרם חווינו. אנחנו מנסים לעקוב גם אחר מה שקורה בסיני, כי שם אין כל כך פעולות להשמדה של הזחלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה הזמן הטוב ביותר לרסס אותם". נחיל הארבה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש הורגשה ברחבי הארץ נוכחות מסיבית של נחילי ארבה, אז חדרו החגבים המזיקים מכיוון סודן ומצרים, וגרמו לדאגה גדולה בקרב החקלאים בשל הפגיעה החמורה ביבולם. רוב הנחילים התרכזו בדרום הארץ, אך גם במרכז ואף בצפון הארץ זוהו פריטי ארבה בודדים. גורמים במשרד החקלאות הסבירו אז כי כיווני הרוח וכמות הנחילים בארצות המוצא - הם הסיבה לכמויות הגדולות שאנו רואים השנה בישראל.

הפעם האחרונה לפני השנה הזו בה נצפתה חדירה מסיבית של חגבי ארבה לישראל הייתה ב-2004, אז הם הגיעו בתקופת הסתיו, בין נובמבר לינואר. לפני כן, הייתה חדירה בשנות ה-50', אך בגלל ידע מועט בטיפול וריסוס נשארו הנחילים והמשיכו לחדור לארץ במשך עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully