וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת סטורם ת'ורג'רסון, מעצב העטיפות של פינק פלויד

19.4.2013 / 12:37

ת'ורג'רסון, שאחראי לעטיפות הקלאסיות של אלבומים כמו "The Dark Side Of The Moon" ו"Wish You Were Here", הלך לעולמו בגיל 69 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן

סטורם ת'ורג'רסון, ממעצבי העטיפות החשובים בהיסטוריה של המוזיקה הפופולרית והאיש שאחראי לעטיפות האלבומים הקלאסיים של פינק פלויד, הלך לעולמו בגיל 69 – כך אישרה הנהלת הלהקה. ת'ורג'רסון, חבר ילדות של מייסדי הלהקה שהחל את דרכו כמעצב עוד בשנות ה-60, אחראי לעטיפה האיקונית של "The Dark Side Of The Moon", וכן לעטיפות הידועות של "Wish You Were Here" (המציגה לחיצת יד בין אדם רגיל ואדם בוער) ו"Animals" (המציגה חזיר מרחף, שזכה לאחר מכן לעשרות מחוות). לאורך השנים עבד ת'ורג'רסון עם עוד אמנים גדולים רבים, ועיצב בין היתר עטיפות לפיטר גבריאל, לד זפלין ומיוז. גם אתניקס שיתפו פעולה עם ת'ורג'רסון, שעיצב את העטיפות לאלבומיהם "בדרך שלך" ו"13".

משפחתו של ת'ורג'רסון שחררה הצהרה המודיעה כי הוא מת בשלווה אתמול (חמישי), מוקף במשפחה וחברים. "הוא היה חולה סרטן במשך זמן רב, אפילו שהחלים בצורה מדהימה מהשבץ שעבר ב-2003", נאמר בהצהרה. הוא הותיר אחריו אם, אישה, ילד ושני ילדים חורגים.

באתר הרשמי של פינק פלויד נכתב כי "הצטערנו לשמוע את החדשות על מותו של הגאון הגרפי, החבר ומשתף הפעולה הוותיק של פינק פלויד. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחתו וחבריו הרבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת "Wish You Were Here"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות מחוות. עטיפת "Animals"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיוויד גילמור, הגיטריסט של פינק פלויד, שחרר גם הוא הצהרה, בה כינה את עבודותיו של ת'ורג'רסון עם הלהקה "חלק בלתי נפרד מהעבודה". "נפגשנו לראשונה כבני נוער", אמר. "היינו נפגשים בשיפס גרין, נקודה ליד הנהר בקיימברידג', וסטורם תמיד היה שם, עושה הכי הרבה רעש, מתפוצץ מרעיונות והתלהבות. ושום דבר בעצם מעולם לא השתנה. הוא היה כוח בלתי פוסק בחיי, היצירתיים הפרטיים כאחד, כתף לבכות עליה וחבר נפלא. אתגעגע אליו".

איזה עטיפה של ת'ורג'רסון אתם הכי אוהבים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully