וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן שריקי בראיון: "אם הייתי ממשיך, נתניה לא הייתה במקום הזה"

18.4.2013 / 18:00

הוא רץ לקהל של מכבי נתניה ולא מבין למה הענישו אותו. הוא רואה את ראובן עטר תקוע בלי חלוצים, ולא מבין איך שחררו אותו. רגע לפני משחק העלייה עם מכבי פתח תקוה, עידן שריקי, אחד המצטיינים של הלוזונים, פותח הכל ומשחזר את הסיוט והטעויות בנתניה. ראיון

גם כאשר הוא נמצא מרחק נגיעה מעליית ליגה עם מכבי פתח תקוה, עידן שריקי לא שוכח את פתיחת העונה. "נותנים לי לשחק ונותנים לי תחושה שסומכים עליי ושאני שחקן משמעותי וזה לא קרה לצערי במכבי נתניה. לא שיחקתי כמו שהייתי צריך לשחק. חבל לי על איך שהתנהלו הדברים בנתניה ועל המיקום שלהם זה באמת כואב לי".

בקיץ הוא עזב את קבוצת נעוריו מ.ס אשדוד וחתם נתניה לשלוש שנים בקול תרועה רמה. אלא שבמקום לצאת לדרך חדשה, שריקי מצא עצמו בתוך סיוט מתמשך. הוא לא הצליח להשתלב בסגל של טל בנין ובינואר שוחרר מהקבוצה ומצא עצמו בליגה הלאומית. מאז שריקי פורח, כבש שמונה שערים וניצחון חוץ על הפועל רעננה יבטיח רשמית ללוזונים עלייה לליגת העל. רגע לפני החגיגות, שריקי מדבר על הכול בראיון לוואלה! ספורט: הלוזונים שלא מרפים, הירידה לליגה השנייה, הבלגן ששורר בנתניה והריבים באשדוד. שריקי עולה להתקפה.

עידן שריקי שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"מכבי פתח תקוה מועדון מאוד מסודר וברמה לא פחות טובה מהמועדונים ששיחקתי בהם". שריקי/ברני ארדוב

אחרי פתיחת עונה חלשה, אתה מסיים בטעם מתוק.

"היו לי כמה חודשים לא טובים בתחילת העונה. כשנבטיח את העלייה זה יהיה בשבילי סגירת מעגל ומשהו משמח מאוד".

הליגה הלאומית קטנה על מכבי פתח תקוה?

"נראה שאנחנו מנצחים בקלות, אבל זה לא המצב. אנחנו עובדים מאוד קשה ומשה סיני מחדיר בנו תמיד שרק עם עבודה קשה אנחנו ננצח וזה לא מגיע בקלות. יש הרבה איכות בקבוצה שלנו. מכבי פתח תקוה זה מועדון שהמקום שלו הוא רק בליגת העל".

איזה מועדון מצאת כשהגעת לפתח תקוה?

"מועדון מאוד מסודר וברמה לא פחות טובה מהמועדונים ששיחקתי בהם. אווירה מאוד משפחתית ומאוד תומכת ועם הרבה רצון לעלות ליגה ומיד. יש במועדון הזה לחץ, אבל מועדון בלי לחץ זה לא מועדון
תחרותי".

ואיך זה לשחק בקבוצה של הלוזונים?

"הם מאוד מעורבים בקבוצה, אוהבים אותה מאוד ומעורבים בנושאים היומיומיים. הירידה לא השפיעה עליהם. מגיעות להם הרבה מחמאות".

ומבחינת חומר השחקנים אתם ברמה של ליגת העל?

"אני לא חושב. צריך לחזק את הקבוצה בכמה מקומות ולהביא עוד זרים. אני מאמין שמי שאחראי לדברים הללו יידע מה לעשות".

אז איך זה שעומר גולן, ויקטור מרעי, דני פרדה ואתה מצאתם את עצמכם בלאומית?

"יש דברים בחיים שמובילים אותך לכל מיני מקומות. לא חלמתי שבגיל 31 אשחק בליגה הלאומית, אבל הגעתי רק בגלל שידעתי שהמטרה היחידה היא להביא קבוצה שחייבת להיות בליגת העל חזרה למקום הטבעי שלה ואני מאמין שגם השחקנים האחרים נמצאים כאן מאותה סיבה".

עומר גולן ואתה הפכתם לציוות קטלני.

"אני מסכים. עומר שחקן מצוין ויותר משהוא שחקן טוב הוא בנאדם שקשה למצוא. הוא קפטן אמיתי. אני מאוד שמח שפגשתי כזה אדם ושחקן".

הרבה אומרים שראדה פריצה שהגיע בינואר הביא אליפות למכבי תל אביב. אתה הפריצה של מכבי פתח תקוה?

"לא יודע להגדיר. אבל ברגע שהם הביאו אותי המטרה הייתה שאעזור להעלות את הקבוצה ליגה. אני בסך הכול מחזיר לאנשים שהביאו אותי דרך המגרש. בכדורגל, זה אחד תמורת אחד".

עידן שריקי שחקן מכבי נתניה. מגד גוזני
"בחיים לא שמעתי שמענישים שחקן כי הקהל קורא בשם שלו". שריקי/מגד גוזני

איך הרגשת כשנתניה ויתרה עלייך ולא מצאת קבוצה בליגת העל?

"חצי ליגת העל רצתה אותי בינואר כשקיבלתי הודעה שאני משוחרר ממכבי נתניה, אבל אחרי שבחנתי את כל ההצעות הלב שלי אמר ללכת למכבי פתח תקוה. ברגע שנפגשתי עם האנשים שם הבנתי שזה המקום המתאים לי ולא עניין אותי שמדובר בליגה השנייה".

מה לא הלך שם העונה?

"לא הלך וגם לא הולך. זה לא משהו שהיה רע כשאני הייתי ואתה יכול להגיד שעכשיו הוא בסדר. לא הלך להם כל העונה וכל העונה היא חלשה".

מה הסיבה?

"אני יודע את התשובות, אבל לא אפתח כי חבל שאעליב אנשים. מי שאחראי לנפילה של מכבי נתניה צריך לעשות חשבון נפש עמוק עם עצמו".

אתה מדבר על אנשים שעדיין במועדון או כאלה שעזבו?

"קחו את זה לאן שאתם רוצים. אני לא אפגע באנשים כי יש לי שם עוד כמה חברים ואני תחת חוזה. קרו הרבה דברים במכבי נתניה ועדיף שאני לא אפתח אותם כרגע. הביאו אותי והיו הרבה ציפיות ממני ומהקבוצה שנבנתה. לא נתנו לי מספיק קרדיט כדי להוכיח את היכולות שלי. אם הייתי ממשיך, הקבוצה לא הייתה במצב הזה".

אולי הבעיה ששיחקת בצד שמאל?

"זאת ממש לא הייתה הבעיה וגם באשדוד שיחקתי באגף. כשנתנו לי לשחק, שיחקתי בעמדה שלי. הבעיה היא שלא נתנו לי לשחק. ידעו איך להשתמש בי פשוט לא השתמשו בי".

סבלת בנתניה?

"כשאתה מתאמן ומרגיש טוב עם עצמך כל השבוע ובסוף אתה לא משחק או נכנס דקה 80, למשל במשחק מול בני יהודה כשאנחנו בפיגור 3:0, אז מה אני יכול לעשות? נתתי משחק גדול מול מכבי חיפה בגביע הטוטו ושבוע אחרי זה לא שיחקתי דקה מול סכנין. איך יכולתי שלא להיות מיואש? אני שחקן שרוצה לשחק ולקחת אחריות וחבל שלא נתנו לי את האפשרות. הייתה גם את התקרית המפורסמת שרצתי לקהל (במהלך אימון מסכם בו הקהל קילל את טל בנין וחלק מהשחקנים ועודד את שריקי – ש.ו) והחליטו להעניש אותי. זה באמת היה הלם בשבילי. בחיים לא שמעתי שמענישים שחקן כי הקהל קורא בשם שלו, אבל תמיד יש פעם ראשונה בכדורגל. אני מבטיח שכל פעם שהקהל יקרא לי ולא משנה הסיטואציה אני אלך להודות לו".

מאמן מכבי נתניה, טל בנין. ברני ארדוב
"לא נראה טוב מההתחלה". בנין/ברני ארדוב

אתה מופתע מהמצב של המועדון?

"הקבוצה לא התנהלה מההתחלה בצורה טובה וזה לא נראה טוב. גם כשעזבתי לא האמנתי שהקבוצה תתמודד נגד הירידה. חשבתי שאולי יסיימו במקום ה-10, אבל לא בצורה כזאת".

עכשיו אחמד סבע פצוע ונתניה צריכה עוד חלוץ בסגל.

"תשאל את מי שהיה אחראי על זה איך השאירו חלוץ אחד בסגל. לא אותי".

הופתעת ששחררו אותך?

"זה לא היה נעים. חתמתי לשלוש שנים לא כדי לעזוב אחרי חצי שנה. אני יודע שאוהדים מאוד תמכו ורצו שאשאר, אבל אלוהים מגלגל אותנו לכל מני מקומות וכנראה שמי שטוב אז אלוהים גומל לו גם בטוב. אני רוצה להגיד המון תודה לקהל. לא ברור מאליו ששחקן ששיחק שמונה שנים בקבוצה אחרת מקבל הרבה אהבה במועדון החדש. חשוב לקבוצה שהם ימשיכו לתמוך בה גם עכשיו".

אבל עם היד על הלב, היית בכושר לא טוב בלשון המעטה.

"הייתי ביכולת בינונית ומטה כמו שאר הקבוצה. אני שחקן שתלוי ביכולת של האחרים. אני לא בא להגיד שאני כוכב גדול והאחרים היו חלשים, אבל לאורך זמן אם היו מאמינים בי הייתי מחזיר".

בדיעבד, אתה מצטער שהגעת לנתניה?

"ממש לא אבל באמת שלא. אם היו אומרים לי לעשות את המעבר הזה הייתי מסכים. נתניה זה מקום עם מסורת והרבה קהל וידעתי שייבנה מגרש חדש. ברור שלא תכננתי עונה כזו, אבל כל אחד מהשחקנים של נתניה היה מגיע בתחילת העונה למרות מה שקרה".

יוסי מזרחי מאמן מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"המאמן הכי טוב בארץ". מזרחי/ברני ארדוב

ואולי בכלל לא התגברת על הפרידה שלך מאשדוד?

"לקח הרבה זמן להתרגל. היו הרבה משחקים שאשדוד שיחקה והיה קשה לי להסתכל מהבית כי הקבוצה הזו הייתה שלי הרבה שנים. עזבתי כי לא הסתדרנו מבחינה כספית. אשדוד תמיד תהיה משפחה בשבילי".

איך אתה מסביר את מה שקרה שם העונה?

"ההתחלה הטובה כנראה סנוורה אותם. אם הם היו מתחילים קצת פחות טוב אז הייתה להם עונה יותר טובה. בסך הכול, מקום שביעי לאשדוד זה בסדר גמור. זה מקום שמתאים ומשקף את הרמה שלהם. אם הם היו מסיימים במקום שביעי דרך עונה אחרת זה היה מתקבל יותר טוב".

גם שם היה הרבה בלגן.

"כשהייתי שם, תמיד היה גרעין טוב של ותיקים שמשכו את הצעירים למעלה. כשאני הייתי שם תמיד היה טוב. יוסי מזרחי לטעמי הוא המאמן הטוב בארץ".

בחזרה אליך, מה יהיה בעונה הבאה?

"קודם כל אני באמת מאחל לנתניה שיישארו בליגה. זה חשוב לי ובכלל חשוב שמועדון כזה לא יהיה בליגה השנייה. בקשר אליי יש לי חוזה לעוד שנתיים בנתניה ואני פועל לפיו. אני לא יודע מה יקרה בעוד שש או שבע שנים, אבל בעונה הבאה אני רואה את עצמי בליגת העל. לא יודע אם זה יהיה בנתניה או לא, אבל אני רוצה לשחק בליגה הראשונה".

אתה רואה את עצמך משחק בכלל עוד שש או שבע שנים?

"כן, אם אהיה בריא אז בהחלט. אני לא צופה בעיה".

שחקן מכבי פתח תקוה, עידן שריקי. ברני ארדוב
"בעונה הבאה אני רואה את עצמי בליגת העל. לא יודע אם זה יהיה בנתניה או לא, אבל אני רוצה לשחק בליגה הראשונה". שריקי/ברני ארדוב

נחזור לפתח תקוה. יש סרט שתאבדו את העלייה?

"גם אם ננסה לא נצליח לאבד ואנחנו לא רוצים לנסות. נשחק את הכדורגל הרגיל שלנו וצריך ליהנות ממה שאנחנו עושים כי אין הרבה מצבים שאפשר ליהנות ממה שאתה עושה".

איך אתה מסכם את העונה שלך? חישלה אותך?

"אני לא חייל בצבא, מה זה חישלה? עונה מוזרה. התחילה עם הרבה ציפיות, המשיכה לא טוב ומסתיימת עם טעם מתוק בפה. אני כמו כל עונה נותן את התפוקה שלי".

אם היית נשאר בנתניה כמה שערים היית שווה?

"12 שערים בערך".

נתניה תישאר?

"יש להם משחקים נוחים על הנייר. אם הם לא ינצחו את אשדוד הם לא יישארו וזה משחק לחיים או למוות. לליגה לאומית או לליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully