וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוחק מי שיצחק אחרון: המאבק לקריירה של רן יצחק

הוא היה כוכב בנוער של הפועל חיפה, אבל מאז ידע פציעות, אכזבות ומאמנים שלא ספרו אותו. עכשיו רן יצחק חוזר עם מטרה אחת, להוכיח שהוא חלוץ לגיטימי בליגת העל

קיץ 2011. אחרי עוד עונה מוצלחת בליגה הלאומית עם 10 שערים במדי הפועל ראשון לציון, רן יצחק נראה על סף פריצה. החלוץ הצעיר חתם אצל העולה החדשה, עירוני רמת השרון, חשב שסופסוף יקבל הבמה בליגת העל ומשם הקריירה שלו תתרומם למעלה. את מה שקרה אחר כך הוא מעדיף לשכוח. ההזדמנות לא הגיעה, יצחק מצא את עצמו כמעט ללא דקות משחק ושוב דרכו נסללה לליגה הלאומית אל הפועל כפר סבא שנזקקה לחלוץ. "היה לי קשה עם המעבר שוב לליגה הלאומית", מספר החלוץ. "חשבתי שאחרי העונה הטובה שהייתה לי בראשון אני אקבל הזדמנות אמתית בליגת העל, אבל הצוות המקצועי לא מספיק האמין בי וידעתי שאם אני רוצה לשחק, אסור לי להישאר שם". אומנם החלוץ נחל אכזבה נוספת בקריירה הקצרה שלו, אך סירב להישבר ובשלושה חודשים בכפר סבא כבש לא פחות מ-14 שערים.

הסיפור הזה משקף את קריירת הנדנדה של יצחק. חלוץ שנחשב לאחד המבטיחים בנוער של הפועל חיפה נכנס רק בגיל 25 לתודעה הציבורית עם שלושער נגד הפועל עפולה ברבע גמר הגביע במדי קבוצתו הנוכחית הפועל רמת גן. הקריירה הקצרה של יצחק אופיינה לא מעט בחוסר מזל, אכזבות ופציעות שמנעו ממנו לעשות את הפריצה הממשית שלו עד העונה. אולם אחרי שראה את עדן בן בסט ותומר חמד פורצים מאחור יחסית, הוא מאמין שגם הזמן שלו הגיע: "אני בהחלט מסתכל עליהם ומאמין שכמוהם אני יכול להגיע לרמות הכי גבוהות בארץ ואולי מעבר לזה. המטרה היא להמשיך להשתפר כל הזמן ואם אמשיך באותה מגמה, אני מאמין שגם יגיעו איתה דברים טובים".

רן יצחק שחקן הפועל רמת גן חוגג שער. קובי אליהו
"מאמין שיגיעו דברים טובים". יצחק/קובי אליהו

הסיפור של יצחק מתחיל למעשה במחלקת הנוער של מכבי חיפה, בה גדל. כשהגיע לקבוצת הנוער, החליט לעשות מעבר די נדיר למחלקת הנוער של הפועל חיפה. הירוקים לא ממש האמינו בו וב-15 באפריל 2006 הפך יצחק לגיבור העיר מהצד האדום של המתרס. החלוץ הבקיע לא פחות מארבעה שערים במשחק מול הפועל תל אביב שקבעו כי הפועל חיפה זכתה לראשונה בהיסטוריה באליפות ליגת הנוער.

ממש לאחר מכן יצחק כבר לא יכול היה להמתין לתחילת האימונים בקבוצה הבוגרת שאז השתייכה לליגה הלאומית. יחד עם שלומי דורה עוזר המאמן הטרי והאיש שהיה אחראי על האליפות היוקרתית, החל החלוץ בקיץ 2006 את הקריירה הבוגרת שלו במדי האדומים. בהפועל חיפה לכולם היה ברור כי מדובר בחלוץ עתיד מבטיח, כזה שהמועדון ייהנה ממנו שנים. אולם לפני שאפילו הספיק להרגיש את הדשא בקרית אליעזר, שבר יצחק את רגלו ונעדר לחצי שנה מהמגרשים . שם למעשה החלה הנסיגה ביכולתו.

כשיצחק חזר, הוא הבין מהר מאוד שדורה, שכבר הפך להיות המאמן הראשי של הקבוצה במקום רפי כהן, לא ממש סופר אותו. בעוד הקבוצה נלחמה על העלייה לליגת העל, יצחק בילה בעיקר על הספסל. שנה וחצי הוא לא התייאש וניסה להוכיח את עצמו לדורה, עד שבקיץ 2008 שהבין החליט לחתום לעונה אצל השכנה עירוני קרית אתא: "לקח לי זמן להבין שהמעמד שלי ככוכב בנוער לא קיים יותר ואם אני רוצה להצליח אני חייב לשנות גישה. היה מאוד קשה לקבל את זה, אבל חובת ההוכחה הייתה עליי ועד היום ובכל משחק אני מרגיש שאני צריך להוכיח". לאחר שסיים את העונה בקרית אתא, נדד יצחק לתחנה הבאה שלו - בני סכנין - אולם שוב מיעט יצחק לקבל הזדמנויות והחלום להפוך לכוכב בליגת העל רק הלך ודעך.

התפנית המשמעותית הגיעה בעונת 2010/11. ניסן יחזקאל, ששימש כעוזר מאמן בסכנין והכיר את השחקן, החליט להמר עליו ולהחתימו כחלוץ מוביל בראשון לציון. "הייתה לי תחושה מאוד טובה שהגעתי לראשון כי ניסן הכיר אותי ונתן לי הרבה מאוד ביטחון. ידעתי שראשון זה מקום טוב לעשות סוג של מקפצה". אולם גם שם הדברים לא באו בקלות. אחרי כמה שבועות בלבד החלוץ שוב הושבת לחודשיים לאחר שקרע את רצועות הקרסול, אך לא התייאש וסיים את העונה עם 10 שערים שכאמור סללו את הדרך שוב לחוזה בליגת העל ברמת השרון. אשתקד, כשיצחק שוב מצא עצמו בצד הלא נכון של הנדנדה, הוא החליט לפנות לפסיכולוג הספורט דן ולנסי וגם החל להתאמן באופן אישי עם חלוץ העבר אלון מזרחי. התוצאות לא איחרו להגיע.

רן יצחק שחקן הפועל ראשון לציון (מימין) מוכשל. נמרוד סונדרס
התפנית הגיעה אצל ניסן יחזקאל בראשון לציון. יצחק/נמרוד סונדרס

עם החזרה לרמת השרון בתחילת העונה הנוכחית הרגיש יצחק כי זו העונה שלו. הוא התאחד עם המאמן יחזקאל וידע כי הכול תלוי בו. יצחק כבש במחזור השני מול הפועל עכו (1:3), אבל כשיחזקאל פוטר במפתיע הוא מצא עצמו חושש למעמדו. למרבה ההפתעה, מערכת היחסים עם המחליף מנחם קורצקי הפכה לחמה וקידמה אותו מאוד: "מנחם שיפר אצלי המון דברים במשחק", טוען יצחק. "הוא לימד אותי איך לחשוב על המגרש, לימד אותי טקטיקה ברמה גבוהה, לעשות הגנה והרבה מהתקדמות שלי אני גם חייב לו".

יצחק הבקיע חמישה שערים בחצי עונה ועד עכשיו הוא מלך שערי רמת השרון. אז איך מצא עצמו החלוץ עובר בינואר לרמת גן? הסיפור הזוי. למרות שהפך לשחקן הרכב, החליטו ראשי רמת השרון לחסוך את החוזה שלו כיוון שכבר הבטיחו את המקום בליגת העל בעונה הבאה. יצחק קיבל את הבשורה וסירב להאמין כי הקבוצה מוכנה לוותר על שירותיו במיוחד בעונת הפריצה לה ייחל שנים. במקביל לחיפושים אחרי קבוצה חדשה, יצחק דאג לקצר את חוזהו עם רמת השרון כדי שבקיץ יהפוך לשחקן חופשי.

הוא התכונן לשבת בבית עד שהגיע הטלפון מאלי כהן שחיפש סקורר בנרות. בדקה ה-90, ביום האחרון של חלון העברות האחרון בינואר חתם יצחק לחצי עונה בהפועל רמת גן. "הייתי לפחות שלושה שבועות בשוק מזה שאני לא ברמת השרון. לא הבנתי למה ויתרו עליי בקבוצה. היה לי טוב מאוד שם והרגשתי שאני מתקדם ולקח לי זמן להתאקלם ברמת גן". אחרי שיצא מהלם כבש שלושער בגביע ומאז הוא מוביל את התקפת הקבוצה. הערב (18:00, ספורט5) הוא יפגוש את האקסית מראשון לציון לה הוא חייב את הקריירה וינסה לעזור לרמת גן לשוב לגמר הגביע ובנוסף, במקביל למאבק ההישרדות של הקבוצה בליגה, יצחק ימשיך במאבק האישי שלו – להוכיח שהוא חלוץ לגיטימי בליגת העל.

"בסך הכול נחמד לי מאוד ברמת גן", מסכם יצחק. "אנשים טובים וקבוצה שמחה. אני מאוד מקווה שנעשה את זה ונעלה לגמר שזה מעמד שכל שחקן חולם עליו. באופן אישי אני חושב שמי שלא מאמין בעצמו אין לו מה לעשות במקצוע הזה. אני מאוד מרוצה מהשיפור אצלי במשחק, אבל אני רוצה כל הזמן להשתפר ולהפוך לשחקן עוד יותר טוב. קשה לדעת מה יהיה, אבל אני רוצה לבסס את עצמי כחלוץ מוביל בעונה הבאה בליגת העל ומשם נראה מה יהיה".

רן יצחק שחקן עירוני רמת השרון מול קרלוס גרסיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הייתי לפחות שלושה שבועות בשוק מזה שאני לא ברמת השרון". יצחק/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • רן יצחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully