וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי הוותיק אמנון דנקנר הלך הלילה לעולמו

6.4.2013 / 0:06

עורך עיתון מעריב לשעבר, העיתונאי, הפובליציסט, הסופר ואיש הרוח הוותיק הלך לעולמו במפתיע הלילה, ככל הנראה מהתקף לב. דנקנר, בן 67 במותו, הותיר אחריו אישה ושני בנים

אמנון דנקנר הלך לעולמו אתמול (שישי) במפתיע, לאחר שלקה ככל הנראה בהתקף לב. בסביבות השעה 22:00 התקבלה קריאה במד"א לאחר שאשתו חזרה לביתם ומצאה אותו כשהוא ללא רוח חיים. הצוותים ביצעו בו פעולות החייאה במשך כשעה וחצי אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

"אי אפשר היה לעמוד מול פרץ הכשרון המדהים של דנקנר"
אמנון דנקנר: הרבה יותר מסך חלקיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאטירירן וסופר פורה. דנקנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

דנקנר, 67, מבכירי העיתונאים בישראל, מוכר מהופעותיו בתכניות הטלוויזיה "פופוליטיקה" ו"מועצת החכמים", מטוריו בעיתונים שונים – בין היתר כתב לדבר, הארץ וחדשות, ובשבועות האחרונים החל לכתוב טור אישי בעיתון החדש סופהשבוע – וכמובן מימיו כעורך הראשי של מעריב. כמו כן, הוא זכור בשל מאמרים שערורייתיים כמו "איפה הבושה" שכתב ביחד עם העיתונאי דן מרגלית ו"אין לי אחות" שעורר סערה בשנות ה-80. לאורך השנים ניצב במרכזם של פולמוסים רבים, בין היתר כמי שתמך בפומבי במאבקו של אריה דרעי נגד הרשעתו בפלילים, וכן כידידו הקרוב והתומך של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. לאחרונה עמד שוב בעין הסערה, לאחר ההכרזה שלו, בעקבות תוצאות משפטו של אולמרט, כי על פרקליט המדינה משה לדור "לא רק להתפטר, אלא להתאבד".

דנקנר היה גם סאטיריקן וסופר פורה, וזכור במיוחד בזכות ספרו "ימיו ולילותיו של הדודה אווה" שזכה לתשבוחות רבות. כמו כן, פרסם ב-1992 את הביוגרפיה השנויה במחלוקת אודות חברו דן בן אמוץ, שעוררה עליו את זעמם של רבים מחבריו לעולם התקשורת והספרות. בשנים האחרונות גילם בסדרת הטלוויזיה "פולישוק" את דמותו של חומי שליט. הוא הותיר אחריו אישה ושני בנים.

אמנון דנקנר אפריל 2013. שלומי גבאי
אמבולנס מחוץ לביתו של דנקנר, אמש/שלומי גבאי

"קיבלנו במערכת סופהשבוע את הידיעה על דבר מותו של אמנון בצער עמוק ובתדהמה ואנחנו משתתפים בצער המשפחה, מדובר באובדן גדול לעיתונות הישראלי ולתרבות הישראלית בכלל", אומר הלילה בשיחה עם וואלה! ברנז'ה דורון כהן עורך סופהשבוע, ומי שערך את טוריו של דנקנר במוסף מעריב. "באופן אישי, אמנון דנקנר הפך עבורי את ימי הסגירה של המוסף לחוויה מענגת. הייתי תמיד מחכה לטור שלו שיהיה מגיע ביום של הסגירה של המוסף וזה היה גם הדובדבן וגם הקצפת. הייתי נהנה מכל רגע של קריאה, כי לערוך כמובן לא היה מה. אחר כך היינו מדברים על הכותרות וזה תמיג היה גולש לשיחות מענגות עבורי".

סגן עורך מעריב לשעבר שי גולדן התייחס למותו של דנקנר בחשבון הטוויטר של וכתב: "עצוב מאד מאד מאד על פטירתו של אמנון דנקנר, אני חייב לאיש הזה לא מעט. אומר רק שהוא אחד האנשים המבריקים שפגשתי בחיי. עילוי של ממש, חבל נורא. יש הרבה נפגעי אמנון דנקנר, אני יודע. אבל יש גם לא מעט מאוהביו. אני חושב שכך נכון ללכת מהעולם - כשאתה שנוי במחלוקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully