וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מאמן את המורדים הסורים ליד דמשק"

גורמים דיפלומטים אמרו ל"טיימס" הבריטי כי פעילי הזרוע הצבאית של הארגון מסייעים ללוחמי הצבא הסורי החופשי, בין היתר, בחפירת מנהרות כהכנה למתקפה נרחבת. בחמאס מכחישים

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מאמנת את לוחמי הצבא הסורי החופשי במזרח דמשק, כך דיווח הלילה (שישי) ה"טיימס" הבריטי. מקורות דיפלומטיים אמרו לעיתון כי אנשי הזרוע הצבאית של הארגון – שבעבר נודע בקשריו הקרובים לנשיא סוריה בשאר אסד – מכשירים יחידות בצבא המורדים בשכונות ילדא, ג'רמאנה ובבילא שבשליטת כוחות האופוזיציה.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
מורדים בעיר חלב/רויטרס

"גדודי הקסאם מאמנים יחידות קרוב מאוד לדמשק. הם מומחים. הם באמת טובים", אמר דיפלומט מערבי המקורב למשטר אסד ולאופוזיציה ומבקר בבירה הסורית לעתים קרובות. מקורות נוספים העריכו כי פעילי חמאס מסייעים לאנשי הצבא הסורי החופשי לחפור מנהרות מתחת לשטח מריבה אחד לפחות בסביבת דמשק, כהכנה למתקפה נרחבת במרכז הבירה. מקור פלסטיני ממחנה הפליטים עין אל-חלווה בלבנון אמר כי ברור לכל שכמה מאות פעילי חמאס חמושים נלחמים לצדם של אנשי הצבא הסורי החופשי במחנות הפליטים הפלסטיניים אל-ירמוכ וניירב בדמשק בחלב.

כוחות חמאס ברצועה לקראת בואו של חאלד משעל, 7 דצמבר 2012. רויטרס
פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה/רויטרס

בחמאס דחו בתוקף את הדיווחים על סיוע שמעניק הארגון למתנגדי אסד. "זה לא נכון", הבהיר נציג חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן. "אין פעילים של עז א-דין אל-קסאם, או פעילי חמאס אחרים, בסוריה". לדבריו, "איננו מתערבים בבעיות הפנימיות של סוריה. אנשינו הם אזרחים רגילים, פלסטינים-סורים, המתגוררים שם יחד עם משפחותיהם". הוא הוסיף כי מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה, "דחינו, כתנועה, כל התערבות פלסטינית באירועים המתחוללים בסוריה".

משטר אסד העניק לחמאס מקלט בדמשק, לאחר שאנשי הארגון גורשו מירדן ב-1999. עם זאת, כשההתקוממות נגד המשטר הסורי פרצה לפני למעלה משנתיים, חמאס מצא עצמו קרוע בין נאמנותו לממשל לבין התחייבויותיו לתומכיו הפלסטינים, שרובם המכריע נעמד לצד האופוזיציה הסורית.

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
מרבית פעילי חמאס המוצבים בסוריה עזבו את דמשק. איסמעיל הניה וחאלד משעל/רויטרס

בחודש דצמבר דווח כי מרבית פעילי חמאס המוצבים בסוריה עזבו את דמשק לרצועת עזה. גורמים דיפלומטיים אמרו אז לסוכנות הידיעות רויטרס כי הלשכה המדינית של חמאס, המוצבת בסוריה, אשר מנתה בשיאה מאות פעילים, מנתה לפני העזיבה עשרות בודדות של פעילים. הגורמים אמרו כי חמאס שואף להשאיר במקום נוכחות בסיסית, כדי להמתין ולראות כיצד תיראה סוריה "ביום שאחרי אסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully