וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם ג'נוארי ג'ונס לקראת העונה החדשה של "מד מן"

לג'נוארי ג'ונס נמאס מלהכחיש שהיא מלכת קרח, או הורסת משפחות. לקראת העונה החדשה של "מד מן" היא אומרת "אם הייתי חיה בשנות ה-60, בטח הייתי לסבית"

רגע לפני עליית העונה השישית, ניתן כבר בקלות להכתיר את "מד מן" כפנומן תרבותי מהבולטים של העשור החולף. עם ארבע זכיות רצופות בפרס האמי בתואר סדרת הדרמה הטובה ביותר, סחף של מבקרים אוהדים ומעריצים מושבעים, הטרנדיות של "מד מן" היא כבר עובדה מוגמרת, וברוח המהפכה המינית של שנות ה-60 שאורבת לדמויות בסדרה, אלו לא עוד רק הגברים שמובילים, אלא גם הנשים ובראשן המד וומן – ג'נוארי ג'ונס.

עבור ג'ונס, שהיתה מועמדת על תפקיד בטי דרייפר-פרנסיס בטקס האמי ובגלובוס הזהב, העונה השישית היא מלאת ציפיות. לאחר שבשתי העונות הקודמות נוכחותה היתה מועטת בעקבות הגירושין מדון, הנישואין להנרי ומעל הכל ההיריון במציאות של ג'ונס, העונה היא מייחלת לחזור ובגדול אל החזית. בטי עצמה התמודדה עם השמנת יתר, גידול שפיר והסתגלות למצב המשפחתי החדש שלה, בעוד ג'ונס מתנהלת כאם חד הורית טרייה המסרבת לגלות את זהות אבי בנה.

אף שכבר צברה קילומטראז' קולנועי בסרטים "בנדיטס", "סדנה לעצבים" ו"אקס מן: ההתחלה", את המעמד ההוליוודי שלה, חבה ג'ונס ל"מד מן" ולתדמית הכלבה שדבקה בה בשנים האחרונות. היא עצמה משדרת עסקים כרגיל עת קיום הראיון עמה לקידום העונה החדשה, במלון הבוורלי ווילשיר היוקרתי בבוורלי הילס, בחליפת מכנסיים שחורה של שאנל, איפור מינימליסטי וללא קמצוץ של חיוך על פניה. "כן, במציאות אני בדיוק אותה נסיכת קרח מושלמת כמוה", היא פותחת בהומור את הראיון, "פעם זה נורא הטריד אותי שככה מתייחסים אלי בתקשורת, אבל למדתי עם הזמן להפסיק ולהתאמץ להוכיח אחרת לאנשים שממילא תופסים אותי ככזו".

"האצילות של גרייס קלי היתה המודל לחיקוי של בטי מבחינת אופנה ואורח חייה ואולי מתוך אותה קרירות גם אני הושפעתי. אבל מכאן ועד לחזור ולומר שאני לא היא? זה בזבוז זמן, אני מסרבת להתעכב על זה. יותר מכל אני לוקחת את זה כמחמאה לכך שבאמת העבודה שלי על הדמות היא עמוקה ומותירה רושם עז על הצופים".

האם זה עדיין אתגר עבורך לצד התפקידים הקולנועיים?

"קשה למצוא מגוון תפקידים מעניינים בקולנוע לעומת הפריחה בטלוויזיה. הכתיבה והאיכות הכוללת כל כך השתפרו ואפילו עקפו את אלו הקולנועיים, למעט מקרים יוצאי דופן כמובן. דווקא ריבוי הערוצים מאפשר ליוצרים לקחת סיכונים ולהביא לעולם יצירות חדשניות וחכמות, שהגישה אליהן היא די פשוטה. אני מרגישה גאווה להיות חלק מהעידן הנוכחי בטלוויזיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסך הכל ג'נוארי ג'ונס היא בחורה מיושנת. העונה ה-6 של "מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך הרגשת בעונה הקודמת, שזימנה שינויים לבטי בדוגמת נישואיה השניים?

"מאוד שמחתי על השינוי שחל בה, כולל זה הפיזי. באותה תקופה הייתי בהריון מתקדם ועצם המחשבה של לשבת 5-6 שעות בחדר האיפור כששמו לי כל פעם מחדש את תוספי הלטקס המשמינים היתה לא קלה. היו ימי עבודה שנאלצתי להגיע לפנות בוקר כדי שיהיה די והותר זמן לאיפור וגם בסוף יום עבודה ארוך ומפרך ידעתי שיש לי עוד שעה לפחות בה יורידו ממני את האיפור".

לקחת משהו מהאלמנטים האימהיים של בטי אל חייך?

"אני אמא שונה בתכלית מבטי, שזו החלטה שקיבלתי בחיי האישיים ואנחנו בטח שלא באותו הלך מחשבה. לבטי היה מושג ידוע מראש של מה המשמעויות של להיות אם ורעיה, כאשר במציאות גידול הילדים היא משימה לא פשוטה עבורה, בייחוד כעת כשהם גדלים ולא הולכים בכיוונים בהם היא היתה בוחרת".

רווח לך כשבטי התגרשה מדון?

"אני הייתי חותכת הרבה לפניה. מה שהכריע את הכף עבורה הוא הגילוי שדון הוא לא הגבר שחשבה שהוא. עם הבגידות היא עוד יכלה להתמודד איכשהו, אני לא הייתי מסוגלת להעלים עין. אני לא כמו הצרפתים בכל הנוגע לכך. הייתי מגדירה את עצמי בחורה מיושנת".

ג'נוארי ג'ונס. GettyImages
הרחיקו אותה מהחבר שלכם, בנות. ג'נוארי ג'ונס/GettyImages

ג'ונס בת ה-35 גדלה בדרום דקוטה ולה שתי אחיות. היא נקראה על שם דמות ברומן של ז'קלין סוזאן והיא עצמה מנהלת חיים רומנטיים שמעסיקים לא מעט את הצהובונים בארה"ב. היא ניהלה מערכות יחסים ארוכות עם הזמר האמריקאי ג'וש גרובן, ועם השחקן ג'ייסון סודקיס, אותו הכירה כשהנחתה את "סאטרדיי נייט לייב" בשנת 2009. עוד לפני כן היא יצאה עם אשטון קוצ'ר, אליו היא מסרבת להתייחס. שני האחרונים הם גם במרכז חשדות התקשורת כמי שעשויים להיות האב הפוטנציאלי של בנה בן השנה וחצי, זאנדר דיין.

לאחרונה שמה נקשר בזה של כוכב "משחקי הרעב" האוסטרלי ליאם המסוורת', שהוא ארוסה של מיילי סיירוס. על פי תמונות פפראצי ושמועות, היא מנהלת איתו רומן שבעטיו יחסיו עם סיירוס עלו על שרטון. אותם דיווחים מצטרפים לביסוס שמה בתור "הבחורה שאת חייבת להרחיק את בן הזוג שלך ממנה" ונוספים לאנקדוטות לא מחמיאות נוספות הקשורות בג'ונס.

לפני כשנתיים הצליחה ג'ונס להכעיס במיוחד את מפיקי הסדרה כשבראיון למגזין "מארי קלייר" טענה כי למרות העובדה שהשתתפות בסדרת טלוויזיה מבטיחה משכורת קבועה, השכר לשחקני "מד מן" הוא נמוך מאוד (הצהרה עליה שילמה בזמן מסך מצומצם בעונות הקודמות). "אני לא יכולה לפרט כמובן אבל אני רק אציין לפרוטוקול שאנו משתכרים יפה מאוד, והאמן לי שחטפתי לא מעט בעקבות אותה הערה", היא מספרת ומנסה להכות על חטא, "הכוונה שלי באותו ראיון היתה לתת מושג לקורא שאנו לא משתכרים בהתאם לסכומי הענק שישנם במקומות מסוימים בענף הטלוויזיה, אבל הייתי מוכנה לעשות את העבודה הזו בחינם, כך שאני לא מתלוננת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא היתה מסתדרת בשנות ה-60, אולי רק בתור לסבית. העונה ה-6 של "מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזכות הסדרה הפכת לאייקון אופנה, כמה את מעורבת באספקט הזה על הסט?

"מאז ומתמיד הבעתי עניין באופנה, אבל זו שאופיינית לבטי בסדרה היא מאוד ספציפית ולימדה אותי המון על הטרנדים של אותה תקופה. אפילו קו המכפלת מתעדכן מעונה לעונה של "מד מן" בהתאם לצו השעה או ההלבשה התחתונה. כעת בתור אשת פוליטיקאי היא מתלבשת בהשראת ג'קי קנדי, כאשר בעונות הראשונות הסגנון ניסה לחקות את זה של גרייס קלי. אני אישית מאוד מודעת לאיזו גזרה מחמיאה לי, אבל בטי צועדת הלאה עם עיצובים לא רק מבחינה כרונולוגית, אלא גם מבחינת הסטטוס של הדמות".

את שותפה לקווי העלילה של בטי?

"אני תמיד מעודדת את מת'יו ווינר יוצר הסדרה לקחת את בטי למחוזות חדשים, כדי שיהיה מאתגר עבורי. משנה לשנה היא אכן עוברת תהליכים ואני מרגישה שכל עונה אני מקבלת לידיי אדם חדש. במרוצת שש השנים בטי השתנתה וגם אני. אם הסדרה היתה מציגה את הנשים של אותה תקופה רק כשהן עושות שופינג זה היה משעמם מאוד, עבורי בכל אופן".

לו היית נשלחת לשנות ה-60, כיצד היית מתמודדת?

"אני לא משוכנעת שהייתי יכולה להסתגל, בטח הייתי צריכה להיות לסבית או משהו. אני רק יודעת שלא הייתי מתמודדת בקלות בגלל שאני אדם מאוד עצמאי ואני צריכה לצאת לעבודה. הייתי אולי מתנהלת בדומה לדמותה של פגי בסדרה. היה מאוד מתסכל אותי להיות כפופה לבוס שיטרטר אותי או בכלל להיות כנועה בחברה גברית. הייתי בוחרת בעיסוק אמנותי ללא ספק, אבל היתרון המשמעותי היה עבורי בתחום ההלבשה והאופנה. זאת היתה תקופה רומנטית. מעבר לזה הייתי מאוד מתקשה בשנות ה-60, כמו כל אישה מודרנית".

"מד מן" תשודר בישראל בימי שבת החל מ-14 באפריל בשעה 22:10 ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD

לא יכולים לחכות לעונה החדשה של "מד מן"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully