וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן הפסידה מעל 100 מיליארד דולר בגלל הגרעין"

דוח שפורסם בארה"ב טוען כי תכנית הגרעין האיראנית עלתה לרפובליקה האיסלמית ביוקר, וזה רק מאבדן מכירות הנפט וההשקעות הבינלאומיות. "מעורבת בעניין יותר מדי גאווה"

תכנית הגרעין האיראנית לא הכניסה רווחים רבים לכיסה של הרפובליקה האיסלמית, אך עלתה לה בכספים רבים: דוח אמריקני שפורסם היום (רביעי) העלה כי טהרן הפסידה "הרבה מעבר ל-100 מיליארד דולר", רק מאבדן ההשקעות הזרות ומכירת נפט, בשל הסנקציות שהטיל עליה המערב. "מעורבת בעניין יותר מדי גאווה, והעליות הגבוהות פשוט נשכחו", אמרו מחברי הדוח של מכון המחקר האמריקני Carnegie Endowment for International Peace ושל פדרצית המדענים האמריקאית לתכנית הגרעין של אירן - אשר נוסדה לפני חמישה עשורים, עוד בתקופתה של השאה.

בדוח, שכותרתו "האודיסאה הגרעינית של איראן: עלויות וסיכונים", נטען גם כי איראן לא פיתחה מקורות אנרגיה מלבד האורניום, וכי הוא לא יוכל להספיק לצרכיה. לדוגמה, הכור הגרעיני בבושהר, מספק רק 2% מייצור החשמל במדינה, בעוד ש-15% מהחשמל במדינה "מתבזבז" בדרך בשל קווי מתח ישנים ולא מתוחזקים.

באוגוסט האחרון דיווחה סוכנות בלומברג כי משטר האייתוללות מפסיד מדי יום כ-133 מיליון דולר, כחצי מיליארד שקלים, בשל חרם הנפט שהוטל עליה ב-1 ביולי. ייצוא חביות הנפט מאיראן צנח בכ-1.2 מיליון חביות ליום, ירידה של כ-52 אחוזים, מאז החלו הסנקציות האוסרות רכישה, שינוע, מימון וביטוח של נפט גולמי מאיראן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully