וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס ורדי זיילר הלך לעולמו בגיל 79

גלעד גרוסמן

2.4.2013 / 21:20

זיילר, אשר עמד בראש שתי ועדות חקירה מתוקשרות, נפטר בביתו בירושלים. ועדת החקירה בראשותו, שעסקה בפרשת האחים פריניאן, הביאה בזמנו להתפטרותו של המפכ"ל קראדי

השופט בדימוס ורדימוס (ורדי) זיילר הלך היום (שלישי) לעולמו. זיילר, שכיהן כנשיא בית המשפט המחוזי בירושלים ועמד בראש שתי ועדות חקירה בולטות, נפטר בביתו בירושלים בגיל 79. זיילר נולד בישראל ב- 1933 ולמד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. מתחילת שנות ה-60 עבד כעורך דין פרטי, עד שמונה ב-1971 לכהונת שופט בבית משפט השלום בירושלים. שש שנים לאחר מכן הוא מונה לבית המשפט המחוזי, וב-1989 התמנה לנשיא בית המשפט המחוזי, תפקיד אותו מילא במשך 14 שנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה חבר במספר ועדות בולטות. בשנות ה-80. השופט זיילר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך כהונתו ולאחריה היה חבר במספר ועדות בולטות. בשנות ה-80 היה חבר בוועדת בייסקי שהוקמה בעקבות משבר הרצת המניות, ולאחר שסיים את כהונתו עמד בראש ועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים, שהוקמה בעקבות אסון ורסאיי. הוועדה מצאה שורה ארוכה של ליקויים בענף הבניה בישראל.

זיילר גם עמד בראש הוועדה שחקרה את פרשת האחים פריניאן, ומסקנות הדו"ח שלה הובילו להתפטרותו של מפכ"ל המשטרה דאז משה קראדי. ועדת זיילר מצאה כשלים בעבודת המחוז הדרומי במשטרה וקשרים הדוקים בין קצינים בכירים לעבריינים. הוועדה המליצה בין השאר על הדחת ניצב משנה יורם לוי, מי שהיה מפקד ימ"ר דרום, וקבעה שקראדי שיקר בנוגע לתוצאות בדיקת פוליגרף שנערכה ללוי. בעקבות הדברים התפטר קראדי.

ב-2008, לבקשת שר המשפטים דאז פרופ' דניאל פרידמן, זיילר בחן את פרשת האזנות הסתר לחיים רמון, והמליץ על הקמת ועדת חקירה ממשלתית. זיילר קבע אז כי הליקויים שנמצאו בחקירה והטיפול בנושא בפרקליטות מנעו מרמון להגן על עצמו.

שרת המשפטים ציפי לבני ספדה היום לזיילר: "השופט ורדי זיילר ז?ל השאיר אחריו חותם שמעטים זוכים לו. שופט אמיץ, בעל עמוד שדרה מוסרי וערכי, חף מפניות ונכון להלחם, לא רק למען החוק היבש אלא למען הצדק במשמעותו הרחבה. דמותו תשאר כמודל לחיקוי עבור שופטים וכשופט בו נתן הציבור את אמונו. אכן היה שופט בירושלים?.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully