וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: כוננות תקיפה נגד בסיס ארה"ב בהוואי

26.3.2013 / 10:59

הממשל בפיונגיאנג הודיע כי סוללות הטילים ארוכי הטווח שברשותו קיבלו הוראה להיכנס ל"עמדות הקרב" אשר מטרותיהן הינן בסיסי הצבא האמריקאי בהוואי, גואם וביבשת אמריקה

צפון קוריאה הודיעה היום (שלישי) כי סוללות הטילים האסטרטגיים והארטילריה ארוכת הטווח שברשותה קיבלו הוראה להיכנס ל"עמדות הקרב" אשר מטרותיהן הינן בסיסי הצבא האמריקאי בגואם, הוואי וביבשת אמריקה עצמה. הודעה זו של צפון קוריאה באה בתגובה לכך שמטוסי הפצצה אמריקאים ביצעו, לטענת הקוריאנים, גיחות אוויריות שמטרתן לאיים על הממשל בפיונגיאנג.

"החל מרגע זה, הפיקוד העליון של 'צבא העם' הקוריאני יציב את יחידות הארטילריה, כולל הארטילריה ארוכת הטווח ויחידות הטילים האסטרטגיים, ב'עמדות קרב' המיועדות לתקוף את כל בסיסי האויב האמריקאי בהוואי, גואם וביבשת אמריקה עצמה", דיווחה היום סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית.

תרגיל ארטילריה ושיגור טילים של צפון קוריאה. מרץ 2013. רויטרס
המנהיג קים ז'ונג און צופה החודש בתרגיל של צבאו/רויטרס

בחודש האחרון, נרשמה הסלמה בהתבטאויותיו המדיניות-צבאיות של הממשל בפיונגיאנג, זאת על רקע התמרון המשותף שעורכים באזור צבא דרום קוריאה וצבא ארצות הברית. אימון צבאי זה נערך מדי שנה בדרום קוריאה בשיתוף עם צבא ארצות הברית ומשתתפים בו השנה כ-10,000 חיילים קוריאנים וכ-3,500 חיילים אמריקאים.

דובר משרד החוץ הסיני, הונג לי, התייחס היום לאיומיה האחרונים של צפון קוריאה ואמר כי סין מקווה שכל הצדדים בחצי האי הקוריאני ינהגו בריסון ולא יאפשרו למצב באזור להידרדר. כמו כן, לפני כשבוע הודיע נשיא סין, שי ג'ין-פינג, לנשיא דרום קוריאה כי סין מוכנה לסייע בקידום דיאלוג בין צפון ודרום קוריאה. לדבריו, יציבות באי הקוריאני היא אינטרס סיני. הנשיא הסיני הוסיף כי הוא מקווה ששני הצדדים יעבדו ביחד להפחתת המתיחות באזור.

צפון קוריאה מאיימת: מתקפת מנע גרעינית נגד ארה"ב. רויטרס
כרזה צפון קוריאנית המאיימת ב"מתקפת מנע גרעינית" נגד ארצות הברית/רויטרס

בשבוע שעבר, הודיע מטה הפיקוד של צבא צפון קוריאה כי מערכות "התקיפה המדויקת" שבידיהם מכסות את הטווח בו נמצאים בסיסי הצבא האמריקאי בגואם ובאוקינאווה, וכי צפון קוריאה לא תהסס לתקוף אותם במידה ותרגיש מאוימת.

צפון קוריאה כבר איימה בעבר על שכנתה מדרום ועל ארצות הברית במתקפה גרעינית, על אף שלפי ההערכות, אין לממשל בפיונגיאנג את הטכנולוגיה הנדרשת כדי לתקוף מעבר לים את ארצות הברית בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully