וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לשעבר דן כהן ישהה במעצר עד תום ההליכים

גלעד גרוסמן

25.3.2013 / 10:45

בית המשפט קבע כי נגד השופט לשעבר, שנאשם בקבלת שוחד במיליונים, ישנן ראיות המעלות חשש להתחמקות מהדין. "כהן פעל בתחכום ובהיעדר מורא, קשה מאד לתת בו אמון"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

צפו: כהן בבית המשפט בשבוע שעבר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה הבוקר (שני) להאריך את מעצרו של השופט לשעבר דן כהן, הנאשם בקבלת שוחד במרמה ובהפרת אמונים, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט גלעד נויטל אמר כי מהראיות שיש נגד כהן - אשר ברח לפרו ושהה שם במשך שבע שנים - עולה חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט ולהתחמקות מהדין.

השופט נויטל הוסיף כי כהן לכאורה ביצע "שוב ושוב, שלב אחר שלב", עבירות פליליות חמורות. עוד אמר, כי במעשיו של כהן "שזור כתב היכר של מעילה באמון, תעוזה, תחכום והעדר מורא". השופט שב וקבע כי העובדה שכהן נמלט למדינה שאין עמה הסכם הסגרה, ונוכח האפשרות שהוא מעלים כספים נוספים, גובר החשש שהוא ינסה להימלט שוב. "קשה עד מאוד לתת אמון במשיב", קבע.

כהן עצמו טען בדיון שנערך בשבוע שעבר בעניינו בבית משפט המחוזי בתל אביב כי במהלך השנים דווקא תכנן לחזור ארצה. "הכוונה שלי הייתה כל השנים לחזור לארץ ולהגיע להסדר. הנזק שנגרם לי מהפרשה, ואני לא מדבר על שמי הטוב אלא מקצועית, גרם לי לרצות לבוא לארץ ובמידה ועברתי עבירה ולתת את הדין", אמר.

"לא היה מוכן להפקיד שישה מיליון שקל בשביל להיחקר"

התובעת בתיק, עו"ד אורלי דורון מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הבהירה באותו דיון כי כהן אינו נאשם רגיל, אלא אדם שבחר בקפידה את השוחד שקיבל, והשתמש באנשי קש ובחשבונות קש. היא הוסיפה כי כהן ניסה לשבש הליכי משפט ופנה לאחד העדים ושוחח עמו על החקירה לפני שנמלט. לדבריה, מבחינת הפרקליטות כהן הינו עבריין נמלט, שעזב את הארץ מבלי להפר אף תנאי, אולם לאחר מכן סירב לחזור לחקירה והתנגד להליכי החזרתו. עוד טענה הפרקליטות כי יש חשש שכהן הסתיר כספים רבים שעלולים לסייע לו אם ינסה להימלט.

מנגד, פרקליטו של כהן, עו"ד איתן מעוז, אמר כי כהן עזב את ישראל מבלי שהוטלו עליו מגבלות ומבלי שהפר אף צו. הוא דחה את הטענה שכהן הינו עבריין נמלט. הוא אמר כי לאחר שעזב, עוד ב-2006, התקיימו דיונים בין הרשות לניירות ערך לעורכי דינו של כהן על חזרתו של כהן לחקירה בישראל. לדבריו, הדבר לא התאפשר מכיוון שהרשות דרשה שיפקיד ערבות של שישה מיליון שקלים. הוא גם אמר כי הסכים להיחקר בחו"ל אולם הרשות סירבה. "הוא לא היה מוכן להפקיד שישה מיליון שקל בשביל התענוג המפוקפק של להיחקר, אבל כן היה מוכן להיחקר. לא כך מתנהג אדם שמנסה להתחמק", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • דן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully