וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נפרד מישראל, המריא מנתב"ג לירדן

נשיא ארה"ב נפרד מישראל בטקס בנמל התעופה בן גוריון שקוצר בעקבות תנאי מזג האוויר. ביומו האחרון בארץ הניח זר על קבר רבין, ביקר ב"יד ושם" ונועד בארבע עיניים עם נתניהו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

זה נגמר: בתום ביקור בן שלושה ימים עמוסים באירועים, סיורים ונאומים, המריא בצהריים (שישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה מנמל התעופה בן גוריון לירדן. אובמה, שניצל גם את היום האחרון כדי לבקר בהר הרצל וב"יד ושם" ואף נסע לכנסיית המולד בבית לחם, נפרד מישראל בטקס שקוצר בעקבות מזג האוויר השרבי והאביך.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בשל מזג האוויר: אובמה לא יטוס במסוק, כביש 1 צפוי להיחסם
אובמה ב”יד ושם”: ”בזכות ישראל חזקה, השואה לא תחזור”
קצין איסוף: מה באמת עלה בפגישת אובמה ונתניהו?
פרשנות: הפלסטינים רואים באובמה ממשיך דרכו של בוש הבן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו ואובמה בפגישה במלון המלך דוד בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

את יומו האחרון בישראל פתח אובמה בביקור בהר הרצל בירושלים. כשהוא מלווה בראש הממשלה בנימין נתניהו ובנשיא המדינה שמעון פרס, הניח אובמה זרים על קבריהם של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל וראש הממשלה המנוח יצחק רבין. כנהוג, חתם אובמה גם בספר האורחים. את הזר שהניח אובמה על קברו של רבין מסרו לו חיילי מארינס של צבא ארצות הברית. אובמה שוחח בסמוך לקבר גם עם בני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר, בהם בתו דליה רבין פילוסוף ונכדתו נועה רוטמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שיבושים בהגעת נשיא ארה"ב ברק אובמה לנתב"ג בגלל מזג האוויר, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
מזג האוויר הסוער שיבש את התכניות. נתב"ג, היום/נועם מושקוביץ
ממתינים לעזיבת נשיא ארה"ב ברק אובמה בנתב"ג, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
טקס הפרידה קוצר בשל האובך/נועם מושקוביץ

משם המשיך אובמה למוזיאון "יד ושם", שם סייר בלוויית ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר מועצת "יד ושם" והרב הראשי של תל אביב ישראל לאו ויו"ר "יד ושם" אבנר שלו. "כאן, מירושלים, תנו לי להבהיר כך שכל העולם ישמע: ישראל לא נולדה בגלל השואה, אבל בזכות ישראל חזקה, השואה לא תחזור", אמר אובמה. "ביכולתנו לבחור בין התעלמות מסבלם של אחרים, או לפעול למענם". ממוזיאון השואה המשיך אובמה לפגישה בארבע עיניים עם ראש הממשלה נתניהו, שבסיומה כאמור נסע לבית לחם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה בביקור ביד ושם, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא האמריקאי, שכבר ביקר במוזיאון כסנאטור בשנת 2008 הוסיף כי "כאן אנחנו רואים את פניהם ושומעים את קולותיהם, רואים את החיים שיצרו אלו שניצלו. אנחנו רואים שגם כשניסו להטביע זאת על ידיהם, הם לא היו מספרים – הם היו גברים, נשים וילדים, כל כך הרבה ילדים שנשלחו למותם בגלל מי שהם היו ומי שהם אהבו. אבל כאן גם רואים את האדם בטיבו, את אלה שהצילו וסיכנו את חייהם כדי להציל אחרים ולכן המקום הזה הוא גם מקור לתקווה".

בעקבות תנאי מזג האוויר נאלץ אובמה לעשות את דרכו מירושלים לבית לחם בנסיעה, לאחר שהאובך לא אפשר את הטיסה במסוק. השינוי בתכנית ובלוח הזמנים של הביקור ההיסטורי גרר שיבושים בתנועה ברחובות הבירה וכן בכביש ירושלים-תל אביב. כאמור, מזג האוויר ההפכפך גרם גם לקיצור טקס הפרידה מהנשיא האמריקאי בנתב"ג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו נגע אובמה גם בתהליך השלום מול הפלסטינים, ובדבריו לא חסך ביקורת משני הצדדים. "אני יודע שישראל לקחה סיכונים למען השלום. חתמתם על שני הסכמים, נסוגתם מעזה ומלבנון, הושטתם יד לשלום, והרבה פעמים נעניתם בדחייה. אני מאמין שהעם הישראלי רוצה שלום - אבל אני גם מבין למה יותר מדי ישראלים ספקניים לגבי זה", אמר. "מבחינה פוליטית, הדבר הקל עבורי הוא לדחוק את הנושא הצדה ולתמוך בישראל - אך אני מדבר אליכם בתור חבר שדואג לעתידכם. שלום הוא הכרחי, והוא הנתיב היחידי לביטחון אמיתי. הדרך היחידה שישראל תתקיים ותשגשג כמדינה דמוקרטית ויהודית היא על ידי הקמת מדינה פלסטינית".

לאחר מכן, הגיע פרס לבית הנשיא שם התכנסו 120 מוזמנים נרגשים לארוחת הערב הממלכתית לכבודו. במהלך האירוע המפואר, אליו נבחרה בקפידה רשימה שהוגדרה בתור "פסיפס של החברה הישראלית", זכה אובמה בעיטור מיוחד מידיו של נשיא המדינה, שמעון פרס. "ביקורך פה הוא היסטורי", אמר פרס במעמד ההענקה. "אני מתכבד להעניק לך את העיטור הגבוה ביותר. המדליה הזאת מהווה סמל לעבודתך הבלתי נלאית על מנת לחזק את ישראל. בזמן כהונתך הגיעו היחסים בין ישראל וארצות הברית לגובה חדש". בהמשך אמר לו פרס: "אתה מעורר השראה בעולם בעזרת מנהיגותך, תודה לך מאומה אסירת תודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבקר ביד ושם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אובמה ליד קבר חוזה המדינה בנימין זאב הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעל קבר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully