וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ביקור אובמה: רקטות לדרום, פגיעה בחצר בשדרות

ארבע רקטות נורו לעבר יישובי הדרום במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל. אחת הרקטות הסבה נזק לבית בשדרות והפיצוץ גרם למספר נפגעי חרדה: "עברנו הרבה ונעבור גם את זה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קבלת פנים לא-ידידותית: במהלך ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נורה הבוקר (חמישי) מטח רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים סמוכים ותושבים דיווחו כי שמעו פיצוצים. שתי רקטות נחתו בשדרות, אחת מהן בחצר של בית. במקום ישנם מספר נפגעי חרדה. הרקטה השנייה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. התושבים נקראו להיכנס למרחבים מוגנים.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון קיבל הבוקר עדכון על מטח הרקטות לעבר העיר שדרות יקיים הערכת מצב לאור ההתפתחויות. גורם ביטחוני העריך כי חמאס לא עומד מאחורי ירי הרקטות, אלא ארגונים סוררים שפועלים בניגוד להנחיותיו. גורמים מדיניים אמרו כי "התגובה הישראלית תבוא בזמן ובמקום הנכון". לדבריהם, "מעניין לראות האם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלא גינה את הירי לאורך כל מבצע 'עמוד ענן' אשר החזיר את השקט לתושבי הדרום, יעשה זאת היום".

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
שידור חי: היום השני לביקור אובמה ייפתח במוזיאון ישראל
גם העולם מתעניין: ”אובמה הקסים את הישראלים”
אובמה בישראל, ועמו גם שיבושי התנועה
החיוכים, הנטיעות והז’אקט: ביקור אובמה בתמונות

רקטה נפלה הבוקר בבית בשדרות, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
הבית בשדרות שנפגע מהירי, הבוקר/דייב בוימוביץ'

הרקטה שהתפוצצה בשדרות, הסבה נזק למבנה שבחצרו נחתה. מרצפות החצר ניזוקו ורסיסים ניתזו לעבר חלונות הבית. למקום הגיעו במהירות כוחות משטרה ומגן דוד אדום, שהעניקו טיפול לאחת מבנות הבית, שהוגדרה כנפגעת חרדה. התושבים לא קיבלו הנחיות לשינוי מצב הערכות בשלב זה, אולם נוכח המציאות המוכרת באזור, מרבית ראשי צוותי החירום פועלים עתה לבחון את היערכותם לקראת אפשרות שלא מדובר באירוע נקודתי, אלא בניסיון לגרור את ישראל להסלמה נוספת, כפי שהיה לפני מבצע "עמוד ענן". קצין בכיר בגזרה הדרומית העריך אתמול שצפויה התחממות, אולם אמר כי הדבר יכול להשתנות בכל רגע.

בני המשפחה שהרקטה פגעה בחצר ביתם נשמעו הבוקר מבוהלים, אך לא מופתעים. "הרקטה נפלה בחוץ, על הריצוף ועשתה נזק למרצפות. הילדה שלי עכשיו, מאוד מבוהלת", סיפר יוסי חזיזה, אב המשפחה. "אנחנו חזקים. עברנו הרבה מאוד ונעבור גם את זה". חזיזה היה בדרכו לעבודה באשקלון, כששמע את קול האזעקה. "עצרתי את הרכב ונכנסתי מיד לממ"ד, כשהרכב עוד היה מונע. האישה והילדה כבר היו שם. הילדה שלי גם עכשיו שם. היא מאוד מפוחדת". לדברי חזיזה, זו פעם שלישית שרקטות מתפוצצות בסביבת ביתו. "אנחנו חזקים מאוד בנפש. לא נירתע גם מזה", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תצוגת רקטות במשטרת מרחב לכיש, נובמבר 2012. דרור עינב
צפוייה התחממות/דרור עינב

אמש בנאומו בבית ראש הממשלה, הזכיר אובמה עד כמה חשוב ביטחון ישראל לארה"ב. "ביטחון ישראל אינו נתון למשא ומתן. היום הצבאות שלנו משתפים פעולה יותר מאי פעם, אנו מספקים ותומכים בביטחון ישראל יותר מאי פעם, כמו לדוגמה עם כיפת ברזל", הוסיף. "התמיכה בביטחון ישראל חסרת תקדים והברית בין האומות מעולם לא הייתה חזקה יותר. כחלק מהמחויבות שלנו לביטחון ישראל הסכמנו להרחיב את העזרה הצבאית לישראל. נעזור לשמר את היתרון של ישראל. גם דנו בפתרון שתי המדינות ואני מברך על המילים של ביבי. מחר אפגש עם הנשיא עבאס (אבו מאזן - א.ב). לעת עתה, רק אומר שתנאי להסכם שלום הוא מדינת ישראל חזקה לצד מדינה פלסטינית עצמאית. נמשיך לנקוט צעדים בוני אמון בין ישראל לפלסטינים".

ברק אובמה ובנימין נתניהו בסיור בסוללת כיפת ברזל. לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה מסייר בסוללת כיפת ברזל שהוצבה בנתב"ג, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

הנשיא התייחס גם למאמצים לחדש את תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים. "על תהליך השלום יהיה לי יותר מה לומר מחר. בשנתיים האחרונות לא התקדמנו. לא ראינו את ההתקדמות שרצינו לראות", הסביר. "היו כמה אלמנטים חיוביים, למרות מה שקורה באזור. הרשות פעלה בשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית לעשות את חלקה בשימור המצב בגדה המערבית. ראינו התקדמות מסוימת בנושאים כלכליים, אבל האמת היא שיש להגיע לפתרון שיאפשר לישראלים לחוש שהם יוצאים מהבידוד הנוכחי שבו הם נמצאים באזור".

פלסטינים מפגינים בעזה נגד ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל, 20 במרץ 2013. רויטרס
מפגינים שורפים את דגלי ארה"ב בעזה, אתמול/רויטרס

אתמול הפגינו פלסטינים ברצועת עזה במחאה על ביקורו ההיסטורי של אובמה בישראל. המפגינים, שהתמקמו מול משרדו של הנציב העליון של האו"ם בעיר עזה הציתו את תמונתו של הנשיא האמריקאי ושרפו את דגלי ארה"ב. המפגינים הניפו את דגלי פלסטין וקראו סיסמאות נגד ביקורו של אובמה במזרח התיכון, במהלכו הוא צפוי להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה ועם עבדאללה מלך ירדן בעמאן.

גם בגדה המערבית יש מי שלא ששו, בלשון המעטה, מביקורו של הנשיא האמריקאי. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי במהלך הפגנה שנערכה היום נגד ביקורו של אובמה בחברון עצרו כוחות הביטחון הישראליים עשרה מפגינים. המפגינים עטו מסכות של אובמה ושל זוכה פרס נובל לשלום, לוחם זכויות האדם האמריקאי מרטין לותר קינג. לדברי המפגינים, מטרתם הייתה להזכיר לנשיא אובמה את המאבק שהוביל לותר קינג נגד האפליה בארה"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully