וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה למען פולארד: "המאבק מחזיק אותו בחיים"

שירה גינוסר

20.3.2013 / 0:30

אלפי מפגינים התגודדו מול בית הנשיא בבירה וקראו לשחרורו של המרגל היהודי, הכלוא בארה"ב זה 28 שנים. "הגיע הזמן לסיים את הפרשה הכואבת הזאת, ובידי אובמה לעשות זאת"

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

כ-3,000 בני אדם הפגינו אמש (שלישי) מול בית הנשיא בירושלים וקוראים לשחרורו של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, מהכלא האמריקאי, על רקע הגעתו הצפויה מחר לישראל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. בהמשך הערב צפויה רעייתו של פולארד אסתר לשאת דברים מול קהל המפגינים. בשל ההפגנה נחסם לתנועת כלי רכב רחוב הנשיא, ומהמשטרה נמסר כי לא נרשמו הפרות סדר מצד המפגינים. מאז נודע על ביקורו של אובמה באזור, גברו הקריאות לפעול לשחרורו של המרגל היהודי, שמצבו הבריאותי קשה. כ-202 אלף ישראלים חתמו על עצומה שתוגש לאובמה במהלך ביקורו. קמפיין חדש שיזם הוועד למען פולארד הציג קיר בתא כלא שעליו נכתב: "כבוד הנשיא, בבקשה תציל אותי, י. פולארד".

הפגנה למען שחרור פולארד מול בית הנשיא, ירושלים 19.3.13. טלי מאייר
"מה שעשה פולארד לא היה בסדר". עצרת התמיכה בפולארד בירושלים/טלי מאייר

אסתר פולארד אמרה הערב לוואלה! חדשות כי "היה ליהונתן יום מאוד קשה מבחינה פיזית, והוא קיווה מאוד שאנשים יבואו ויצטרפו למאבק. כשאחזור הביתה הוא יתקשר אליי לדקה וכשאספר לו על מה שהיה הערב, על האנשים שבאו מכל הארץ וכמה שהם רוצים אותו, יהיה לו מאוד קשה להאמין שלציבור אכפת ממנו - זה מה שמחזיק אותו בחיים". לדבריה, "אני נפגשתי היום עם הנשיא פרס והוא אמר לי שהוא יודע את התהליך של מתן חנינות. אם יש מישהו עם המוניטין והיכולת שיכול להביע את עמדת הציבור זה הנשיא שלנו". ח"כ איילת שקד, י"ור השדולה למען השבת פולארד, קראה לנשיא המדינה לשכנע את ברק אובמה בביקורו לחון את ג'ונתן.

אפי להב, ראש הוועד למען שחרורו של פולארד, הכלוא בארצות הברית מזה 28 שנים באשמת ריגול לטובת ישראל, אמר לוואלה! חדשות כי "באנו לתמוך באחדות שורות ובסולידריות מלאה כדי להעביר מסר לנשיא המדינה וממנו לנשיא ארצות הברית שאומר – כולנו מסכימים שמה שקרה לא היה בסדר. יהונתן עבר על החוק האמריקאי, ומהרגע שהוא שילם את חובו והתנצל, וברגע שהבכירים האמריקאים קראו לנשיא אובמה 'מספיק', אנחנו מאמינים שאם הוא בא להקשיב ולקיים דו-שיח עם הציבור, אז הוא מוצא ציבור שאומר דבר אחד – הגיע הזמן לסיים את הפרשה הכואבת הזאת, ובידיך לעשות זאת". לדברי להב, בעצרת התמיכה משתתפים חניכי התנועה הקיבוצית, אנשי המגזר הערבי וכן דתיים. "הרגשנו את האחדות בתוך השורות, שנדמה לי שהיא אומרת הכל: נשיא ארצות הברית - דאג שיונתן ישתחרר יותר מהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסתר פואלרד בפגישה עם הנשיא פרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע הגיעו עשרה קצינים בכירים במילואים לבית הנשיא, ומסרו לנשיא פרס מכתב הדורש את התערבותו בשחרורו של פולארד וכן את העלאת הסוגיה בביקורו של אובמה. את המכתב כתב יו"ר עמותת הרעות – סגן-אלוף (במיל') דודו גלבוע ועליו חתמו בין היתר גם תת-אלוף (במיל') דורון קדמיאל שהיה קצין תותחנים ראשי ואלוף-משנה (במיל') זוהר גרינברג ששירת בתפקידי מח"ט. בראיון שהעניק הנשיא האמריקאי לערוץ 2, הוא התייחס לסוגיה ואמר כי "יש לי אמפתיה לפולארד ולבקשה לשחררו, אבל ענייניו יידונו כמו כל אסיר אחר".

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013/טלי מאייר

גלעד שליט, שהשתחרר משבי חמאס ב-2011, נרתם אף הוא למען שחרורו של פולארד. בסטטוס שהועלה בעמוד הפייסבוק הרשמי של תומכיו, קרא שליט לחתום על עצומה הקוראת לאובמה לשחרר את פולארד. "אני חתמתי על העצומה. אנא חתמו גם אתם. החופש הוא מתנה וזכות גדולה. תודה לכל מי שעשה למעני, עתה אנא הצטרפו להצלת פולארד. גלעד שליט". לפנייה צורף קישור לעצומה. החודש נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם אסתר פולארד, ואמר כי "כבר מזמן הגיע הזמן שיונתן ייצא לחופשי". ראש הממשלה התחייב בפניה כי "הנושא הזה יעלה בביקור עם הנשיא אובמה. זה כבר עלה פעמים אינספור על ידי וגם על ידי אחרים, והגיע הזמן שייצא לחופשי". "יונתן לא יכול יותר", אמרה הרעיה פולארד לנתניהו, "זאת הזדמנות פז כשמגיע עכשיו נשיא ארצות הברית. אם לא עכשיו, אימתי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully