וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל בוש: יש להחליט בקרוב על תקיפה באירן

שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, אמר כי מיד עם הקמת הממשלה החדשה יצטרך נתניהו להכריע בשאלה. לדבריו, "ארצות הברית לא תעשה זאת עבור ישראל"

ג'ון בולטון, שהיה שגריר ארה"ב באו"ם בזמן כהונתו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, התבטא היום (שלישי) בחריפות בנושא הגרעין האירני, ואמר כי "לנתניהו זמן קצר בלבד להחליט האם לתקוף באירן". לדבריו, מיד עם הקמתה של הממשלה החדשה יהיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו להכריע בשאלת התקיפה. בולטון אמר את הדברים בתוכנית הרדיו של אהרון קליין ברשת WABC האמריקנית, המשודרת מתל אביב.

בולטון הביע עמדתו לפיה הפתרון לא יגיע מכיוונו של ממשל אובמה, כאשר אמר כי "יש לנתניהו פרק זמן קצר ביותר להחליט האם להשתמש בכוח צבאי נגד אירן, מתוך ידיעה שארצות הברית לא תעשה זאת עבור ישראל, או לאפשר לטהרן להגיע לנקודה שבה יש לה נשק גרעיני". הוא אמר כי אינו יודע מה יחליט נתניהו, אך "עם כל יום שעובר אירן מתקרבת להשגת יכולות גרעיניות שישראל כבר לא תוכל למגר".

"השאלה היא האם ישראל תפעל מתוקף הגנה עצמית, כפי שעשתה פעמיים בעבר בעת תקיפת הכור בעירק ב-81' והכור בסוריה ב-2007", ציין בולטון. הוא אמר את הדברים כשבוע לפני בואו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לישראל, כאשר הנושא האירני צפוי ככל הנראה לעמוד במרכז הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully