וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעו לצפון: עשרות חגבי ארבה נצפו בצפת ובעפולה

קובי דוד

12.3.2013 / 10:37

בעוד שבנגב מרססים את השדות כדי למזער את פגיעת החגבים בגידולים, תושבי הצפון הופתעו לגלות את המזיקים המעופפים בחצרות הבתים. "מיהרנו לצלצל לעירייה", סיפרו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בחגבים שהגיעו לדרום)

בעוד בדרום עדיין מנסים למנוע מנחילי הארבה שהגיעו בימים האחרונים לפגוע ביבולים, ומרססים את החגבים שהגיעו בהמוניהם, הפתיעו עשרות חגבים והגיעו עד לצפון הארץ. באזור צפת ועפולה נצפו הבוקר (שלישי) עשרות חגבי ארבה שנצפו בעיקר בשכונות מגורים. תושבי שכונת 'נווה אורנים' בצפת נדהמו לגלות הבוקר את האורחים הלא רצויים בחצרות הבתים.

"מיהרנו לצלצל לעיריית צפת על מנת ליידע את המחלקה הווטרינרית". סיפר אחד התושבים ב'נווה אורנים'. "הווטרינר העירוני יערוך סיור קפדני באותם אזורים על מנת לבדוק אם יש צורך בריסוס של אותם חגבים". החגבים הגיעו גם לעמק, ונצפו בעפולה. "אנחנו עורכים בדיקות על מנת לבדוק באיזה אזורים מדובר", ציינו ברשות המקומית. במשרד החקלאות אמרו כי מדובר בפריטים בודדים, שלא מהווים חשש לפגיעה בגידולים חקלאיים, ומקווים שם שמספרם לא ילך ויגדל.

אתמול אותרו באזור אשכול בנגב שלוש להקות ארבה. להקות הארבה עברו את יישובי פתחת שלום, גוש צוחר וצאלים וכפי הנראה נעלמו באזור שטחי האש שבנגב. בשלב זה לא ידוע על נזק שנגרם לחקלאות, והבוקר נמשכים ריסוסי ההדברה במקום. להקות ארבה נצפו אתמול גם באזור דקל ותלמי אליהו בחבל אשכול, במושב פטיש שבאזור אופקים וביישובים נוספים באזור צפון מערב הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully