וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי האו"ם שנחטפו בסוריה הועברו לידי הירדנים

9.3.2013 / 15:05

בתום שלושה ימים בשבי, ורק אחרי התערבות בינלאומית, שוחררו 21 הפקחים הפיליפינים מכוח אונדו"ף מידי המורדים שהחזיקו בהם בכפר ג'מלה. חילופי אש נרשמו באזור במהלך היום

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

21 פקחי האו"ם שנחטפו ביום רביעי האחרון בידי כוחות המורדים הסורים, הועברו בשעות הצהריים (שבת) מהכפר ג'מלה בו הוחזקו לאזור הגבול שבין סוריה לירדן. הפקחים הפיליפינים מכוח אונדו"ף – שהוצב בגולן אחרי מלחמת יום כיפור, עברו לידי צבא ירדן. במהלך היום התעכב השחרור בשל חילופי אש בין צבא סוריה לבין לוחמי האופוזיציה. גם אתמול דווח כי חרף היערכות כוחות האו"ם לשחרור החטופים, משלחת החילוץ שנשלחה נאלצה לסגת בשל הפגזות במקום.

חיילי האו"ם החטופים: "אנו נמצאים במקום בטוח".
פקחי האו"ם החטופים

21 הפקחים נחטפו ביום רביעי על ידי קבוצת מורדים בשם "גדודי השהידים של ירמוכ", שטענה כי הם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ייסוגו מג'מלה. סרטון שהועלה לאתר יוטיוב הציג את אחד מאנשי המורדים ליד שני כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, המשמשים את כוח האו"ם המוצב באזור. שלושה אנשים במדי או"ם נראו בסרטון יושבים בתוך כלי הרכב ומציגים למצלמה מסמכים מזהים.

בסרטון אחר שפרסם שלשום ארגון זכויות האדם הסורי נראים לכאורה שישה מהמשקיפים הפיליפינים שנחטפו. למרות שהחוטפים הבהירו כי יתייחסו לאנשי האו"ם כאל שבויי מלחמה, בסרטון נראה אדם המזדהה כקצין בגדוד הפיליפיני של האו"ם אומר כי הוא ואנשיו נמצאים "במקום בטוח" בכפר ג'מלה, בעקבות הפצצות וארטילריה באזור: "אזרחים דאגו לבטחוננו וחילקו אותנו למקומות שונים כדי להגן עלינו. הם נתנו לנו מקום טוב לישון בו, אוכל ומים לשתייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, 8 מרץ 2013. רויטרס
כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, אתמול/רויטרס

שליחתו המיוחד של אסד, בותיינה שבעאן, הגיעה אתמול להודו במטרה לגייס את תמיכת ההנהגה בניו דלהי למשטרו של הנשיא הסורי, וכדי להשיג סיוע בניסיון להביא לפתרון פוליטי של המשבר. "יש ממד בינלאומי לסכסוך. אנחנו מרגישים שקטאר וטורקיה עומדות בראש החץ הדיפלומטי נגד ארצנו", אמרה, "אני לא יכולה להיכנס לפרטים – אבל אני חושבת שהממשלה באנקרה רוצה שהאחים המוסלמים ישתלטו על סוריה". לדבריה, "מנגד עומדות רוסיה, סין, הודו וברזיל – שלפחות מציגות הסבר למשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully