וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצבא ארה"ב: נוכל להוריד את אירן על הברכיים

גנרל ג'יימס מטיס, המפקד העליון של הצבא האמריקני במזרח התיכון, אמר כי אירן ממשיכה בתכנית הגרעין חרף הסנקציות, אולם לא פסל את האפשרות שהן "יחזירו את השפיות לטהרן"

"חרף סנקציות כלכליות משמעותיות, והעצמת בידודה המדיני בקהילה הבינלאומית, אירן ממשיכה להוות אי של חוסר יציבות ואלימות ברחבי האזור ומעבר לו", כך אמר הערב (שלישי) המפקד הבכיר של צבא ארצות הברית במזרח התיכון, גנרל ג'יימס מטיס, לוועדת השירותים המזוינים של הסנאט. עם זאת, לא פסל מטיס את האפשרות שסנקציות יניבו פרי בסופו של דבר, ואמר כי ייתכן שהם "יחזירו את טהרן לשפיות". כשנשאל האם בכוחה של ארצות הברית להוריד את טהרן על הברכיים, במקרה של המשך האצת תוכנית הגרעין, השיב מטיס בחיוב ואף לא שלל עימות צבאי.

גנרל ג'יימס מטיס. רויטרס
לא פוסל עימות צבאי. גנרל מטיס/רויטרס

לדברי גנרל מטיס, טהרן היא האיום הגדול ביותר על השגשוג והיציבות באזור. בדבריו בקונגרס הדגיש מטיס את האיום הגרעיני הפוטנציאלי מאירן, לרבות יכולתה לפגוע בנתיבים ימיים באזור, וכן ציין את מאגר הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האיסלמית - לטווח קצר ובינוני. מטיס הזהיר כל גורם באזור שינצל את נוכחותה הדלה של ארצות הברית, ואמר כי אירן מואילה להשתתף בשיחות הגרעין עם המעצמות רק כדי להרוויח זמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא להשפעת הסנקציות על אירן. "אסור לאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני", אמר אתמול במרכז דבריו שהועברו בווידיאו בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק המתכנסת בימים אלו בוושינגטון. "אירן הבהירה שתמשיך להפר את רצונו של העולם", אמר נתניהו, בהתייחסו לשיחות האחרונות בין הרפובליקה האיסלמית למעצמות. "אני חייב לומר את האמת. ההבטחות לא עובדות, אירן מתעלמת והזמן אוזל. הסנקציות לא עצרו את תכנית הגרעין. הסנקציות הכו את כלכלת אירן, אבל האירנים חורקים שיניים וממשיכים הלאה, מהר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully