וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן משתלח: הציונות היא פשע נגד האנושות

עוד התבטאות אנטי-ישראלית חריפה של ראש ממשלת טורקיה: בדברים שנשא בווינה, השווה בין הציונות לאנטישמיות, לאיסלמופוביה ולפשיזם, במסגרת נאום שעסק במאבק בגזענות באירופה

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי "הציונות היא פשע נגד האנושות", והשווה אותה לאנטישמיות, לאיסלמופוביה ולפשיזם. ארדואן דיבר אתמול (רביעי) בכינוס בווינה בנוכחותו של מזכ"ל האו"ם, באן-קי מון, בפורום שעסק בקידום יחסי המערב והאיסלם. הדברים נאמרו בשולי נאומו של ארדואן, שעסק בעליית הגזענות נגד המוסלמים באירופה. "בדיוק כמו הציונות, האנטישמיות והפשיזם, נחוץ שנתייחס לאיסלמופוביה כפשע נגד האנושות", אמר ראש הממשלה הטורקי.

חרף הדיווחים על מאמצים לפיוס בין ירושלים לאנקרה, ארדואן ממשיך להתבטא בחריפות נגד ישראל. אחרי ההפצצה בסוריה שיוחסה לחיל האוויר בסוף חודש ינואר, אמר ארדואן כי מדובר בפעולה "הנוגדת כל חוק בינלאומי", וכי "מי שהתייחסו לממשלת ישראל כאל ילד מפונק, צריכים לדעת שההיסטוריה לא תסלח למשטר הישראלי".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. וינה, פברואר 2013. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה ארדואן, אמש בכינוס בווינה/רויטרס

באנקרה עדיין מתעקשים כי כל נורמליזציה של היחסים עם ישראל, ששרויים בקיפאון עמוק מאז אירועי המשט לעזה, תלויה בשלושה תנאים: התנצלות ישראלית על הרג הטורקים במשט, פיצוי למשפחות הפצועים והסרת המצור על עזה.

ואולם, בתקופת מבצע "עמוד ענן" אישרו גורמים מדיניים כי שליחו של ראש הממשלה נתניהו, יוסף צ'חנובר, קיים מגעים עם בכירים טורקים בניסיון למצוא נוסחה לסיום המשבר, בין השאר בשל לחץ אמריקני על ירושלים ואנקרה להתגמש ולהתקרב. לפי הדיווחים, הוא נפגש בז'נווה עם מנכ"ל משרד החוץ הטורקי, פרידון סינירלולו, בניסיון למצוא נוסחה לסיום המשבר שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

לקריאה נוספת
פיוס? ישראל אישרה לטורקיה להקים בית חולים בעזה
ארדואן על התקיפה: ”ההיסטוריה לא תסלח לישראל”
עיתון טורקי: אילון הסכים להתנצלות על המרמרה
הילדה שהיכתה חיילים קיבלה פרס - וסעדה עם ארדואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully