וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק לצד אסד: "ניצחון המורדים יערער האזור"

ראש הממשלה אל-מאליכי אמר כי אל קאעדה תהיה המרוויחה העיקרית מנפילת משטרו של נשיא סוריה, וכי והדבר יביא למלחמות עדתיות במדינתו ובלבנון. "הפיתרון היחיד - בדרכי שלום"

ראש ממשלת עירק, נורי אל-מאליכי, אמר הבוקר (חמישי) כי אם המורדים בסוריה ינצחו, הדבר יוביל למלחמה עדתית בעירק ובלבנון וייצור ערי מקלט לתומכי אל קאעדה, שיערערו את היציבות באזור. הצהרתו של אל-מאליכי יוצאת דופן בחריפותה ונתפסת כהבעת תמיכה במשטרו של הנשיא הסורי, בשאר אסד.

אל-מאליכי, בן 62, שיעי במוצאו, מואשם בעירק על ידי המיעוט הסוני כי הוא מקדם את זכויות השיעים על חשבון הסונים וכי הוא משמר קשרים הדוקים עם אירן. בחודשים האחרונים נערכו ברחבי עירק הפגנות סוערות כמחאה על מדיניות זו. אל-מאליכי אמר בהצהרתו לעיתונות כי התערבות צבאית זרה אינה מהווה פתרון למשבר בסוריה. על המדינות, אמר אל-מאליכי, להיות הגיוניות יותר באשר לסוריה.

"אם העולם אינו יכול להסכים על תמיכה בפתרון בדרכי שלום באמצעות דו שיח, הרי שאיני רואה אור בקצה המנהרה", הודה אל-מאליכי בפני עיתונאים. עוד הוסיף כי "האופוזיציה והמשטר אינם יכולים לחסל זה את זה, ואם המתנגדים של המשטר ינצחו תהיה מלחמת אזרחים בלבנון, פיצול בירדן ומלחמה עדתית בעירק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully