וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה: כך תיראה ספינת הפאר "טיטניק 2"

27.2.2013 / 14:17

מיליונר אוסטרלי חשף תכניות לבניית שחזור מודרני של הענקית הטבועה, ששקעה במים לפני 101 שנים. 40 אלף בני אדם כבר נרשמו לרכישת כרטיס. האם הטיטניק 2 תפגע בקרחון 2?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

101 שנים אחרי שטבעה, ספינת הטיטניק מפליגה שוב, בתקווה להימלט מאותו גורל שהביא למותם של יותר מ-1,500 נוסעים. המולטי-מיליונר האוסטרלי קלייב פאלמר חשף השבוע את תכניתו לבנייתה של ה"טיטניק 2", שחזור מודרני של הענקית הטבועה, שתישא את עיצובה של הספינה המקורית שטבעה, שהפליגה מאנגליה לניו יורק ושקעה בצפון האוקיינוס האטלנטי אחרי שהתנגשה בקרחון.

פאלמר הסביר כי הספינה, שתיבנה בסין באמצעות חברה פינית, אמורה להפליג לדרכה ב-2016 עם כמה שכלולים מודרניים – בהם אמצעי בטיחות, שיספקו די סירות הצלה לאלפי הנוסעים - בניגוד לספינה המקורית שטבעה במים הקפואים בהפלגת הבכורה שלה ב-15 באפריל 1912. בספינה המשוחזרת יהיו שלוש מחלקות עם פינוקים לנוסעים, בהם מיזוג אוויר ואינטרנט אלחוטי. "זו תהיה ספינה של שלום", אמר פאלמר, שעשה את הונו מבניית מכרות.

טיטניק 2, ספינת פאר המשחזרת את הספינה המקורית שטבעה ב-1912. רויטרס
הפלגת הבכורה מתוכננת לשנת 2016. ה"טיטניק 2"/רויטרס

"הטיטניק הייתה ספינה של חלומות, והטיטניק 2 תהיה ספינה שבה חלומות מתגשמים", אמר פאלמר. כשחשף מצגת ובה הדמייה של ספינת הפאר. לדבריו, 40 אלף בני אדם כבר ביקשו לרכוש כרטיס לשיט הבכורה של הספינה, שתפליג במשך שישה ימים באותו מסלול של הספינה המקורית, מנמל סאות'המפטון לעבר ניו יורק - בתקווה לא לטבוע הפעם. פאלמר, המממן בעצמו את המיזם, מסרב לחשוף את עלות בנייתה של הספינה הענקית. "זה לא נושא של כסף", אמר. הוא גם לא ידע להעריך כמה יעלו כרטיסים להפלגה.

הספינה תיבנה במספנה הסינית CSC ג'ינלינג, ופאלמר אמר כי הוא מקווה שהבנייה תחל כבר השנה. מי שמייעצת לפאלמר היא הלן בנציגר, נינתה של נוסעת הטיטניק מרגרט בראון, ששרדה את האסון. לדבריה, ה"טיטניק 2" תכבד את זכרם של נוסעי הספינה המקורית. "אני רואה בזה מחווה גדולה למי שנספו - וגם למי ששרדו", אמרה. אגב, כשנשאל פאלמר במסיבת עיתונאים אם גם הספינה החדשה תוגדר "חסינה מפני טביעה", כפי שהוגדרה הטיטניק המקורית, הוא השיב בענווה: "כל דבר יטבע אם תחורר בו חור".

לקריאה נוספת
דמעות, פרוות וסירות הצלה: טיטניק 2012 יצאה לדרך
חגיגה או טרגדיה? 100 שנה להשקת ה"טיטניק"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טיטניק 2, ספינת פאר המשחזרת את הספינה המקורית שטבעה ב-1912. רויטרס
עיצוב פנים של אחד החדרים בספינה החדשה/רויטרס
טיטניק 2, ספינת פאר המשחזרת את הספינה המקורית שטבעה ב-1912. רויטרס
טרקלינים מפוארים לנוסעים המאושרים שיזכו בכרטיס/רויטרס
טיטניק 2, ספינת פאר המשחזרת את הספינה המקורית שטבעה ב-1912. רויטרס
אחד מחדרי האוכל בספינה החדשה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • טיטניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully