וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד האסון במצרים: הכדור הפורח התלקח באוויר

19 תיירים נהרגו בהתרסקות שאירעה בעיר לוקסור שבדרום המדינה. לדברי אחד העדים: "אנשים קפצו אל מותם מתוך הסל. הכדור המשיך לבעור ולהתרומם עד לגובה 90 מטר ואז צנח לקרקע"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהתרסקות)

האסון האווירי במצרים: 19 תיירים נהרגו אתמול (שלישי) בהתרסקות כדור פורח בעיר לוקסור שבדרום המדינה. בסרטון המתעד את האסון, ניתן לראות עשן מיתמר מכלי הטיס, ולאחר מכן את הכדור צונח מגובה של כ-90 מטרים.

מוחמד יוסוף, הטייס שהטיס את כדור פורח אחר ושממנו צולם הסרטון, סיפר כי אחד מנוסעיו תיעד את האסון. לדבריו, "השריפה פרצה עוד כשהכדור הפורח היה בגובה של שניים-שלושה מטרים. אחרי שפרצה הדליקה, הטייס של הכדור הפורח קפץ בגלל שהאש אחזה בגופו". בין ההרוגים באסון שני אזרחים בריטים וכן אזרחים מסין, יפן, צרפת והונגריה. הרוגה נוספת היא מדריכה מקומית שליוותה את הקבוצה.

כדור פורח התלקח באוויר והתרסק - 19 נהרגו. רויטרס
הכדור הפורח עולה באש לפני ההתרסקות/רויטרס

לדברי יוסוף, "אדם נוסף שעמד ליד דופן הסל קפץ גם הוא. בגלל ששניהם קפצו ובגלל החום של האש, הכדור התרומם עוד יותר. כשהכדור הפורח הגיע לגובה של 15-10 מטרים, אדם נוסף קפץ. לאחר מכן נסק הכדור לגובה 90 מטרים ועוד ארבעה קפצו. אחר כך, כתוצאה מהחום, הסל ניתק מהמעטפת שלו וצנח לקרקע".

גורמים רשמיים מסרו כי אש פרצה בכדור הפורח, ככל הנראה בשל דליפת גז. לאחר מכן נגרם פיצוץ, שגרם לכלי הטיס להסתחרר באוויר ולצלול לקרקע. הכדור התרסק בשדה של קנה סוכר. גורמי ביטחון הוזעקו למקום כדי לסייע לפצועים ולפנות את גופות ההרוגים. קוני מתיוס, עוזרת המנהל במלון אל-מודירה בלוקסור, סיפרה כי שמעה את הפיצוץ בשעה 7:00. "זה היה פיצוץ ענקי", אמרה, "זה היה פיצוץ מפחיד מאוד, למרות שזה היה כמה קילומטרים מהמלון. "כמה מהעובדים שלי אמרו כי בתיהם רעדו", הוסיפה.

19 תיירים נהרגו בהתרסקות כדור פורח במצרים, פברואר 2013. AP
זירת התרסקות הכדור הפורח בלוקסור, אתמול/AP

העיר לוקסור, כ-500 קילומטרים מדרום לקהיר, שוכנת לגדות נהר הנילוס, ונמצאים בה אתרים עתיקים רבים מתקופת הפרעונים. טיסה בכדורים פורחים בשעות הבוקר המוקדמות היא אטרקציה פופולרית מאוד בקרב תיירים המגיעים ללוקסור, כדי לבקר באתרים העתיקים, ובהם עמק המלכים ורעמסאום. ואולם, תעשיית התיירות במצרים ספגה פגיעה קשה מאז המהפכה העממית ב-2011 שהובילה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק, וחוללה מאז אי-יציבות פוליטית וביטחונית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully