וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"צ'אווס" של אקוודור בדרך לכהונה נוספת

18.2.2013 / 0:04

הנשיא המכהן של אקוודור זכה בבחירות שנערכו אתמול. בהיעדרו מהזירה של הוגו צ'אווס, מגביר רפאל קוראה את כוחו ביבשת, בצל רדיפת עיתונאים וסכסוך גלוי עם ארה"ב

באקוודור נערכו אתמול (ראשון) בחירות לנשיאות. הנשיא המכהן, רפאל קוראה, צפוי לזכות בכהונה שלישית, אחרי שקיבל כ-61% מהקולות, ולקדם את משנתו הסוציאליסטית התומכת בהגברת הוצאות הממשל. קוראה, בן 49, זוכה לבסיס תמיכה רחב במדינה הענייה, בזכות הלאמת רווחי נפט והתקציבים הרחבים שהעביר לסבסוד ביטוחי בריאות, לריצוף כבישים משובשים ולבניית בתי ספר.

קוראה נבחר לראשונה לנשיא ב-2007. כהונה נוספת בתפקיד תרצה בוודאי את החברות ב-ALBA, גוש השמאל של מדינות אמריקה הלטינית ואומות הקאריביים, בתקופה שבה מנהיג הגוש - נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס - מחלים ממחלת הסרטן.

נשיא אקוודור רפאל קוראה. פברואר 2013. רויטרס
קוראה ניגן ושר בעצרות חגיגיות שערך לתומכיו בשבועות האחרונים/רויטרס

מבקריו של הנשיא טוענים כי קוראה הוא רודן תאב-כוח שאינו סובל ביקורת. אך האופוזיציה לא הצליחה להתאחד מסביב למועמד מוסכם אחד, והריצה שבעה מועמדים בבחירות לנשיאות, וכך סייעה לקוראה לזנק בסקרים.

קוראה היה נתון בסכסוך כמעט-מתמיד עם יריבו בתקשורת, ולא פעם תבע עיתונאים וכלי תקשורת. הוא גם ניווט את ארצו למסלול התנגשות עם ארצות הברית בשנה שעברה, כשהעניק חסות דיפלומטית למייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', בשגרירות בלונדון.

נשיא אקוודור רפאל קוראה. פברואר 2013. רויטרס
לפי הסקרים, שבעה מועמדים לא הצליחו להביס את הנשיא המכהן. קוראה בקלפי, הבוקר/רויטרס

קוראה בנה לעצמה תדמית של לאומן דרמטי, והתעמת חזיתית עם חברות הנפט ועם משקיעים זרים. הוא הנשיא היחיד שהיה לאקוודור ב-20 השנים האחרונות שהשלים כהונה מלאה בתפקיד, וזכה להערצה בשל היציבות הפוליטית שהביאה לאומה שמנהיגיה התחלפו זה בזה והודחו במהומות אלימות או בהפיכות צבאיות.

בבואו אתמול בבוקר להצביע בבירה קיטו, אמר קוראה לכתבים כי "המנצחת היא אקוודור - הדמוקרטיה של אקוודור שמתחזקת מדי יום". לדבריו, הוא התרגש במיוחד היום משום שזו הייתה הפעם הראשונה שאשתו, ילידת בלגיה, ובתו, היו רשאיות להצביע. על בתו, בת ה-16, אמר: "אני מקווה שהיא הצביעה עבורי".

לקריאה נוספת
בריטניה ואקוודור במשבר בגלל המחסה המדיני לג'וליאן אסאנג'
אקוודור: מאסר וקנסות לעיתונאים שהוציאו את דיבתו של הנשיא
שגרירת ארה"ב גורשה מאקוודור כי האשימה את הממשלה בשחיתות

הוגו צ'אווס ונצואלה בית חולים. רויטרס
נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, בבית החולים בקובה/רויטרס

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully