וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה: הושלם סופית זיהוי המחבלים מבורגס

שר הפנים נמנע ממסירת שמותיהם, אך העריך כי השניים - אוסטרלי וקנדי ממוצא לבנוני - התכוננו לפיגוע במהלך לימודי הנדסה בלבנון. "ארה"ב לא לחצה עלינו להאשים את חיזבאללה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו במסקנות החקירה הבולגרית, בשבוע שעבר)

בולגריה השלימה את זיהויים הסופי של שני המחבלים שהשתתפו בפיגוע בנמל התעופה בעיר בורגס, שבו נהרגו חמישה ישראלים ואזרח בולגרי לפני כשנה וחצי - כך אמר היום (שישי) שר הפנים הבולגרי, צווטן צווטנוב, כשבוע וחצי אחרי פרסום תוצאות החקירה הרשמית שנערכה בבולגריה, שקבעה כי חיזבאללה עומד מאחורי הפיגוע.

"חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס". רויטרס
שבעה הרוגים, מהם שישה ישראלים. האוטובוס שנפגע בפיגוע בבורגס/רויטרס

צווטנוב אישר כי השניים - שאת שמותיהם לא מסר - הם בעלי אזרחות כפולה: האחד קנדי-לבנוני, והשני אוסטרלי-לבנוני. "אנו מעריכים כי השניים למדו הנדסה בלבנון", הוסיף השר בראיון לרשת TV7 הבולגרית, "ושם התכוננו למתקפת הטרור". עוד הוסיף כי השניים נכנסו לשטחי האיחוד האירופי בזהותם האמיתית, אך לפני כניסתם לבולגריה הצטיידו בתיעוד מזויף.

"המחבלים מבורגס השתייכו למבנה הארגוני של חיזבאללה בקנדה ובאוסטרליה, ועמדו בקשר עם גורמים אחרים בארגון", אמר השר. בתשובה לשאלה, הבהיר כי החלטת בולגריה להטיל את האחריות לפיגוע על חיזבאללה התקבלה באופן עצמאי לחלוטין: "איש לא הפעיל עלינו לחץ, לא ארה"ב ולא אף אחד אחר".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת דברים מחר ממקום מושבו בביירות בירת לבנון. מוערך כי יתייחס בנאם לנושא הפיגוע בבורגס.

הפיגוע בבורגס - כותרות אחרונות:
אירן מכחישה מעורבות בפיגוע בבורגס: "מתנגדים לטרור"
חיזבאללה: הטענה שביצענו את הפיגוע בבורגס - השמצה
נתניהו לקורבנות בורגס: "האחראים ישלמו המחיר"
שוב הצליחה אירן להעלים עקבותיה / יוסי מלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully