וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המשקם האירני" של לבנון חוסל בסוריה

לפי הדיווח מורדים סורים ירו בחסן שטארי בעת שנסע מדמשק לכיוון ביירות. הוא סייע בשיקום המדינה לאחר מלחמת לבנון השנייה. באירן דווח: "חוסל ע"י שכירי חרב ציוניים"

מורדים סורים חיסלו גנרל במשמרות המהפכה של אירן בסוריה – כך דיווחו אמש (רביעי) כמה כלי תקשורת באירן ולבנון. ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", דיווח כי ראש הגוף האירני לשיקום לבנון, חסן שאטרי, נהרג כשהיה בדרכו מדמשק בירת סוריה לביירות שבלבנון. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי שטארי נחת אתמול בשעה 10:00 בנמל התעופה בדמשק, ויצא לכיוון הבירה הלבנונית. בנקודה מסויימת, עדיין בשטח סוריה, כלי הרכב בו נסע נקלע למארב והוא נפגע וחוסל.

בדיווחים לא נמסרו פרטים נוספים באשר למיקום החיסול, מועדו או נסיבות האירוע. כמו לכל מפקד במשמרות המהפכה היה שאטרי נשא כינוי בנוסף לשמו – המהנדס חוסאם חושנויס. כלי תקשורת באירן, לעומת זאת, דיווחו כי שאטרי, שהיה אמון על ביצוע תוכניות שיקום בלבנון במימון של משמרות המהפכה, חוסל על ידי "שכירי חרב של המשטר הציוני". גם בדיווחים אלה לא נמסרו פרטים נוספים באשר למיקום החיסול, מועדו או נסיבות האירוע. לא ברור האם מדובר באותו אירוע.

במהלך מלחמת עירק - אירן שאטרי עבד כאיש בינוי ופיתוח עבור משמרות המהפכה, כפי שעשה נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד. בתום המלחמה הוא שהה באפגניסטן. הוא הגיע ללבנון לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006, והוטלה עליו המשימה לשקם את דרום לבנון, בעיקר את אזורי המגורים של בני העדה השיעית במדינה. כאזם דאראבי, אחד ממבצעי הפיגוע במסעדת "מיקונוס" בברלין ב-1992, שבו חוסלו בכירים מהמחתרת הכורדית, ספד לחברו שאטרי בראיון לאתר השיעי ABNA. "אני בטוח כיום שאנשי לבנון, בין אם הם שיעים, סונים, נוצרים או דרוזים, עצובים מאוד מהפיכתו של האיש לשהיד על ידי התליינים הציונים, משום שהוא מעולם לא הבדיל בין שיעים לסונים או נוצרים. כל מאמציו היו לשקם את אזורי המלחמה שעברה לבנון". דאראבי הוסיף כי השניים עבדו יחד בחמש השנים האחרונות על שיקומה של לבנון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסיבות החיסול אינן ברורות לגמרי. הגנרל חסן שאטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים נפוצו דיווחים בלבנון לפיהם ישראל תקפה במדינה. רשת SKY NEWS בערבית דיווחה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו במזרח העיר צור שבדרום לבנון. לפי הדיווח, ייתכן שמדובר במטוסים ללא טייס. לא נמסרו פרטים באשר לנפגעים או לנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ. עד ראייה סיפר כי הפיצוץ נשמע במספר עיירות בסביבה.

רשת "נהר-נט" דיווחה באותו ערב על נוכחות ערה של מטוסי חיל האוויר בלבנון, לרבות באזור הבקעא, המשמש כמעוז כוחו של חיזבאללה. גם שם דווח על פיצוצים עזים בדרום לבנון, ונמסר כי חיזבאללה סגר לתנועה שטחים רבים בדרום המדינה. סוכנות הידיעות הכוויתית "קונה" דיווחה כי שישה מטוסי קרב חדרו מדרום לבנון וטסו מעל מספר ערים בטרם שבו לישראל. מדיווח של רשת MTV הלבנונית עולה כי במהלך הערב חגו מטוסי חיל האוויר מעל אזור נבטייה ומארג' עיון. תחנת הטלוויזיה Future TV אף דיווחה כי ייתכן שמטוס ישראלי הפציץ מתקן לשידור אלקטרוני השייך לארגון חיזבאללה. עוד לפני כן הודיעה סוכנות הידיעות הממלכתית בלבנון על נוכחותם של המטוסים הישראליים מעל שמי לבנון וציינה כי כלי הטיס "לא עזבו את השטח האווירי של דרום המדינה לאורך כל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully