וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמק השווה: שטח המריבה בירושלים - גם לחילונים

12.2.2013 / 0:02

לאחר שמועצת העיר אישרה לייעד מבני ציבור בשטח שבין שכונת רמת שרת לבית וגן לחרדים, נועד ראש העיר ברקת עם נציגי תנועת "התעוררות" והסכים להקצות שטחים גם לחילונים

מאבקם של תושביה החילוניים של שכונת רמת שרת בירושלים נושא פרי: לאחר שלפני כשבועיים הוחלט כי מבני ציבור בין שכונת רמת שרת לשכונת בית וגן ייועדו לחרדים בלבד, שלשום(ראשון) סוכם כי שטחים באזור התפר יוקצו גם לציבור החילוני.

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, לפני כשבועיים התקבלה במועצת העיר החלטה, בלחץ הסיעות החרדיות ובהסכמת ראש העיר ניר ברקת, לפיה מבני ציבור בין שכונת "בית וגן" החרדית לשכונת "רמת שרת" החילונית ייועדו לחרדים בלבד. בכך השתלטו החרדים למעשה על שכונה נוספת בירושלים שכן תושביה החילוניים יאלצו לעוזבה בהדרגה.

במקביל, נדחתה הצעת פשרה של תנועת "התעוררות", לפיה מחצית המבנים ייועדו לתושבים חילוניים ומחציתם לתושבים חרדים. כחלק ממאבקם, הניחו עשרות מתושביה החילוניים של השכונה "אבני פינה" למוסד חילוני וישיבה חרדית על פי אותה הצעת פשרה שנדחתה. אמש, נועדו ראשי התנועה - ביניהם היו"ר עופר ברקוביץ' וחנן רובין, עם ראש העיר ברקת וסיכמו על הקצאת שטחים גם לצרכי הציבור החילוני בתפר שבין השכונות.

בפגישה נוספת שקיימו בשבוע שעבר ראשי תנועת עם ראש העיר, הביע ברקת רצון לבחון ברצינות את המתווה המוצע על ידי "התעוררות" והבטיח כי סגנו, קובי כחלון, יגבש תכנית מפורטת בתיאום עם ראשי התנועה ונציגים מהמגזר החרדי לגיבוש פתרון מוסכם ככל שניתן. יו"ר "התעוררות", עופר ברקוביץ', מסר כי הוא מברך על נכונות ראש העיר להקצות שטחים גם לתושבי שכונת רמת שרת ולמציאת דרך המלך שתשרת את כלל האוכלוסיות בעיר. לדבריו, טרם יישום כל מתווה עליו יסוכם הוא יוצג, בתיאום עם תנועת "התעוררות", לנציגי השכונה על מנת לקבל את התייחסותם ולהגיע להסכמה רחבה ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully