וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: מדוע אין פטור מארנונה למעונות סטודנטים?

7.2.2013 / 17:40

במסגרת עתירה שהוגשה על ידי אגודות הסטודנטים, הורה בג"ץ למדינה להסביר מדוע סטודנטים שגרים במעונות אינם זכאים להטבות הארנונה שמעניק משרד הפנים לתלמידי ישיבות

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו על תנאי המורה למדינה להגיש תוך ארבעה חודשים את תשובתה לעתירה שהגישו אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית וכן אגודות ומוסדות לימוד נוספים, בעקבות פרסום תקנות הארנונה החדשות של משרד הפנים המעניקות פטור למוסדות לימוד, בעיקר ישיבות, שבהם לנים תלמידים וחוסים, ואינן כוללות מעונות סטודנטים. המדינה תצטרך להסביר בתשובתה מדוע סטודנטים שגרים במעונות אינם נכללים בפטור זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית הובילה את העתירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר במהלך מתואם שמובילות אגודות הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות: העברית בירושלים, תל אביב, חיפה, בר אילן, בצלאל-האקדמיה לאמנות ועיצוב , אוניברסיטת אריאל, מכללת שנקר, מכללת דוד ילין לחינוך ומכללת נתניה וכן ארבעת המוסדות הגדולים: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ואוניברסיטת חיפה.

עתירה זו הוגשה בהמשך למכתב אזהרה שנשלח לשר הפנים, אלי ישי, עקב חוזר המנכ"ל שפורסם לפני כשנה ומכשיר בפועל קריטריון אשר פוטר מאות מוסדות לימוד חרדיים מתשלום ארנונה, תוך התעלמות מסטודנטים המתגוררים במעונות. אגודות הסטודנטים קראו לשר ישי לקחת אחריות ולממש את חובתו למתן הקלות לכלל הציבור ולהפסיק את השימוש הציני בסמכויותיו באופן סקטוריאלי.

במהלך הדיון טען משרד הפנים, שיוצג על ידי עו"ד ערין ספדי, כי עבודת הוועדה שהוקמה לבדיקת הנושא אמורה להסתיים בקיץ הקרוב: "ההערכה היא שהעניין יושלם בחודשים יולי-אוגוסט. סברנו כי יש לצעוד במסלול הפרקטי ולהמתין להחלטת הצוות. יש לקחת בחשבון כי העניין אמור להיות מובא לאישורו של השר החדש שימונה. לכן אנו סבורים כי לא נכון לעת הזו לצלול לנבכי הסוגיה המשפטית ואנו מבקשים לאפשר לנו את פרק הזמן הנוסף כדי להשלים את המלאכה". לדברי ספדי, הצוות המקצועי בוחן את ההשלכות התקציביות של אישור כזה, ומתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, יעל סיני, אמרה בתגובה כי "הגיע המן שממשלת ישראל ושריה יחדלו מהחלטות סקטוריאליות המתנהלות במסווה של צדק חברתי. במקרה זה התרענו ואף הוכחנו כי מדובר בתקנה מפלה ובלתי שוויונית המפנה עורף לציבור הסטודנטים והצעירים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully