וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסלן העבר האווי לאסוף נפטר מסרטן

הסנטר הישראלי-אמריקאי, שכיכב במכבי ת"א ורשם 99 הופעות בנבחרת, נפטר בגיל 57. צביקה שרף: "היה איש גדול ומיוחד"

הווארד "האווי" לאסוף נפטר היום (חמישי) בגיל 57 ממחלת הסרטן בביתו שבארצות הברית. לאסוף הגיע לארץ ב-1977 ושיחק כסנטר בהפועל חיפה, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב וקבוצות נוספות. בסך הכל הופיע 99 פעמים בנבחרת ישראל וקלע 960 נקודות.

לאסוף שיחק כמתאזרח וראה עצמו כישראלי לכל דבר, לאחר שנחת כאן כחלק נבחרת ארצות הברית למכביה. הוא שיחק שש עונות במכבי תל אביב, קלע 387 נקודות במדיה במסגרת גביע אירופה, והגיע עמה פעמיים לגמר גביע אירופה לאלופות. בסך הכל קלע 1,365 נקודות במדים הצהובים, וזכה ב-6 אליפויות ו-5 גביעי מדינה.

ב-1987 עבר בצעד מפתיע ממכבי להפועל תל אביב. במדי הפועל קלע 463 נקודות. ב-1991 עבר למכבי חדרה. שנה לאחר מכן עבר להפועל ירושלים, ולמרות הצעות מגליל ומחיפה, החליט לפרוש מכדורסל. בשנים האחרונות חי לאסוף עם משפחתו בפילדלפיה, נשוי ואב לשני בנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע פעמיים עם מכבי תל אביב לגמר גביע אירופה. לאסוף ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי הגיב על הבשורה ואמר לוואלה! ספורט: "שמעתי על כך וזה עצוב מאוד, על כל בן אדם שנפטר בגיל 57. הוא שיחק במכבי והיה בזמנו אחד השחקנים הגבוהים ביותר ששיחקו בליגה תרתי משמע. גם בחור נעים הליכות, נעים שיחה ומזג, בעלי איכויות תרבותיות גדולות וחותמו ניכר בקבוצה. ידענו שהוא חולה אך לא עד כדי כך וחבל שהוא הלך כך כל כך מהר".

צביקה שרף, שאימן את לאסוף במכבי תל אביב, בנבחרת ישראל ובהפועל ירושלים, אמר: "זו הודעה עצובה. השבוע שימי ריגר עדכן אותי שהוא חולה ומאושפז במצב קשה, ועם כל זה שידעתי, זו הודעה מצערת. הוא היה איש עדין ומיוחד, איש שונה. זה לא ייאמן שהמחלה הארורה הזאת ניצחה איש כל כך צעיר. יהי זכרו ברוך. הוא חלק מדור שכבר איננו. הוא היה שחקן יוצא מן הכלל, עם אהבה לכדור, אינטליגנציה של משחק, הבנה של מה שהוא יכול לעשות ומה שהוא לא יכול, הייתה לו יד טובה. תמיד אני אזכור את הניצחון הגדול שלנו באיטליה על מילאנו הגדולה של דאנטוני ומקאדו. החלטתי שהוא ישמור על מקאדו, והוא דפק לו שני דאנקים בפנים. ההיסטוריה תזכור לו את המשחק הזה, בין כל שאר הדברים הגדולים שעשה".

דורון ג'מצי אמר לוואלה! ספורט: "זה רגע מצער מאוד. הוא היה גם חבר, וגם שותף בהרבה מאוד משחקים גם במכבי וגם בנבחרת. שיחק הרבה מאוד משחקים בנבחרת, בחור יותר מחביב, מצחיק, שנון, חכם. המפגש האחרון שלנו היה בטורנטו , רק לפני כמה שנים במסגרת משחק לטובת הקהילה היהודית המקומית. היו שם גם מוטי, מיקי, טל. אני זוכר שזו היתה חוויה ולא ראינו הרבה זמן התחלנו להעלות זיכרונות, במהלך הנסיעה הוא התבשר על נכד או נכדה, חגגנו לסבא האווי את השמחה, היה מאוד מרגש ומיוחד. לחשוב על זה שהוא נפטר בגיל כל כך צעיר זה עושה רע, רע על הלב. למי ששולט ברזי ההיסטוריה היו לו לא מעט משחקים טובים. למי שזוכר היתה לו קליעה אולי קצת מוזרה, אחד הרגעים הגדולים שלו היה במשחק בו מכבי ניצחה את מילאנו בחוץ, שהאווי דפק דאנק מטורף על הראש של מקאדו. אחרי זה הזכרנו לו את זה במשך שנים, זה היה מטורף גם על הרקע שלא היה לו ניתור גבוה. לתת דאנק על הראש של מקאדו כשאתה מנצח במילאנו זה לא משהו שהולך ברגל. חבל, מאוד מצער".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש והשפם, לא יישכח. לאסוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully