וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים הכריעו: איתן ברושי יהיה מזכ"ל התנועה

רמי שני

5.2.2013 / 23:27

ברושי, חבר קיבוץ גבת ששימש בשנים האחרונות כיועצו של שר הביטחון ברק, זכה ב-60% מהקולות, וגבר על הח"כ לשעבר אבשלום וילן. עם נצחונו הבטיח: "אשיב לקיבוצים את התקווה"

איתן ברושי יהיה מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הגוף המייצג של הקיבוצים בישראל, בארבע השנים הקרובות - כך נקבע סופית הערב (שלישי), בתום ספירת למעלה מ-90% מקולות המצביעים, חברי 254 הקיבוצים שהשתתפו בבחירות. ברושי זכה בניצחון עם כ-60% מקולות הבוחרים. בתגובה לתוצאות אמר ברושי: "אני מתכוון להביא את התנועה הקיבוצית חזרה למקום שבו ראוי שתהיה".

ברושי, חבר קיבוץ גבת שבעמק יזרעאל, גבר בהתמודדות על חבר הכנסת לשעבר אבשלום (אבו) וילן, שקיבל כ-38% מקולות הבוחרים. מועמד נוסף, נמרוד מדר, זכה בכ-2% מהקולות בלבד. בהצבעה השתתפו כ-47% מכלל המצביעים, שהם כ-60 אלף בני אדם. ברושי יחליף את מי שכיהן כמזכ"ל התנועה בשמונה השנים האחרונות, זאב (ולוולה) שור.

ברושי שימש בעבר כראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ומנכ"ל משרד התרבות. בשנים האחרונות כיהן בתפקיד יועץ שר הביטחון, אהוד ברק, לנושא ההתיישבות - ואף נודע כ"אימת המתנחלים". "אני מודה לחברי הקיבוצים על האמון שנתנו בי", אמר עם היוודע התוצאות. "באתי להתמודדות מתוך תחושת שליחות. אני מתכוון להביא את התנועה הקיבוצית חזרה למקום שבו ראוי שתהיה, ולהחזיר את הביטחון והתקווה לחברי הקיבוצים בכל רחבי הארץ".

שלושת המתמודדים ניהלו בחודשים האחרונים מסע בחירות, עברו בקיבוצים, נפגשו עם הציבור ופרשו את משנתם ותכניותיהם ליום שאחרי בחירתם לתפקיד. מטה התנועה הקיבוצית הוא הגוף הייצוגי של הקיבוצים, שפועל לייצוגם מול גורמי המדינה, ומספק לקיבוצים שורה של שירותים בתחומי כלכלה, ליווי כלכלי וקהילתי, בריאות ורווחה, משפט, חינוך, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully