וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר: ג'ון קרי הוא מזכיר המדינה הבא

30.1.2013 / 1:28

קרי, סנאטור דמוקרטי שהתמודד בעבר לנשיאות ארצות הברית, יחליף בתפקיד את הילארי קלינטון שהודיעה כי לא תמשיך לכהונה שנייה. מינויו התקבל ברוב של 94 תומכים לעומת 3

ג'ון קרי, מועמדו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לתפקיד מזכיר המדינה, התקבל בזרועות פתוחות בסנאט. אמש (שלישי) אושר מינויו ברוב של 94 לעומת 3 – השלושה היו שני סנאטורים רפובליקנים התנגדו ואחד שלא הצביע. יתר הסנאטורים הרפובליקנים תמכו בקרי הדמוקרט להחליף את הילארי קלינטון, שהודיעה כי לא תמשיך לכהונה שנייה בתום ארבע שנים בתפקיד.

ברק אובמה הכריז על ג'ון קרי כמזכיר המדינה האמריקאי. רויטרס
אובמה מכריז על קרי כמועמדו לתפקיד מזכיר המדינה בחודש דצמבר/רויטרס

אישור המינוי לא היה הפתעה גדולה. הסנאט הסכים להצבעה מהירה לאחר שימוע בשבוע שעבר. הוועדה ליחסים בינלאומיים הצביעה פה אחד בשבוע שעבר לתמוך במועמדותו: "לכבוד הוא לי", אמר אז קרי, לאחר שהדגיש את חשיבות הוועדה אשר מקדמת נושאים כמו שלום במזרח התיכון. השבעתו של קרי לתפקיד צפויה להתקיים כבר בשבוע הבא. מינויו התניע מערכת בחירות מיוחדת למלא את מושבו של קרי בסנאט, לאחר חמש כהונות כסנאטור מטעם מדינת מסצ'וסטס.

קרי הוא סנאטור משנת 1984, אז נבחר לראשונה לכהן בסנאט מטעם מסצ'וסטס. בשנת 2003 הכריז על מועמדותו לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית והוא התמודד לתפקיד מול ג'ורג' בוש הבן, אשר ניצח אותו במרוץ צמוד וזכה לכהונה שנייה. קרי נלחם בווייטנאם במשך כשנתיים ואף זכה למספר עיטורים, אך שנתיים לאחר שובו החל בפעילות ציבורית נגד המלחמה. הוא הסנאטור העשיר ביותר בסנאט תודות לאשתו לתרזה היינץ, אלמנתו של ג'ון היינץ, שהיה סנאטור בעצמו מטעם המפלגה הרפובליקנית, אשר הוריש לה את אימפריית המזון "היינץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully