וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "הדיווח על פיצוץ המתקן באירן אינו אמין"

בבית הלבן לא התרשמו מהדיווחים על פיצוץ לכאורה במתקן בפורדו, לפיהם נלכדו במקום כ-240 בני אדם. פרשן וואלה! חדשות העריך אתמול כי ישנן סיבות רבות להטיל ספק בדיווח

הבית הלבן הביע הערב (שני) חוסר אמון בדיווחים השונים על פיצוץ שאירע לאחרונה במתקן להעשרת אורניום בפורדו שבאירן. בימים האחרונים דווח בלי תקשורת שונים בארץ ובעולם על פיצוץ מסתורי שהרס לכאורה את המתקן, שנמצא ליד העיר קום. הפרסומים עסקו בפיצוץ עז שאירע במתקן התת-קרקעי, המבוצר בעומק של כ-70 מטרים במעבה האדמה, אשר הביא להרס רב וללכידתם של 240 בני אדם.

דיווחים סותרים על פיצוץ מתקן באירן - כותרות אחרונות
פרשנות: מדוע הדיווח על הפיצוץ בקום שבאירן מוטל בספק?
דיווח: "ישראל אישרה שמתקן ההעשרה בפורדו נפגע בפיצוץ"
אירן מכחישה: "לא היה כל פיצוץ במתקן בפורדו"

דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
בבית הלבן לא התרשמו מאמינות הדיווחים. המתקן בפורדו, ליד קום/רויטרס

בתגובה אירנית רשמית, הכחיש את הדיווחים סגן ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, סייד שמסדין ברברודי. אמש אמר ברברודי כי לא היה כל פיצוץ מסוג כלשהו במתקן בפורדו. ב"טיימס" הלונדוני, מנגד, דיווחו לפנות בוקר כי גורמי מודיעין בישראל אישרו את דבר הפיצוץ. לפי הדיווח, הגורמים אמרו אתמול כי הם סבורים שהפיצוץ אירע בשבוע שעבר. העיתון אף הגדיל לעשות ודיווח כי ממשלת ישראל חוקרת כעת את האירוע.

"קשה להאמין שאירן הייתה מצליחה להעלים מידע כה חשוב"

פרשן וואלה! חדשות, יוסי מלמן, הדגיש אתמול כי מלכתחילה דובר בדיווח שנוי במחלוקת. "מכמה סיבות יש להטיל ספק במידע", כתב. "ראשית - המקור. מי שהחל להפיץ את הידיעה כבר לפני שלושה ימים הוא רזא חלילי, בלוגר אירני גולה בארצות הברית. חלילי הסתמך בדיווחו על עריק אחר שנמלט מאירן, איש משמרות המהפכה. מרבית המידע שלו הוא ספקולטיבי, סנסציוני ובמרבית המקרים הערכותיו לא התאמתו. בין השאר, טען חלילי שאירן כבר מחזיקה בפצצות גרעין, הוא כתב שטהרן ביצעה ניסוי גרעיני, וניבא בשנים האחרונות מועדים שונים למלחמה שאירן תיזום נגד ארצות הברית וישראל. המועדים שנקב חלפו עברו בלי שאירע דבר".

"הספק השני שיש להטיל בידיעה הוא בשל העובדה שמאז ראתה הידיעה של חלילי אור, שום כלי תקשורת מרכזי רציני בתקשורת הבינלאומית לא פרסם אותה ואף לא התייחס אליה", ציין מלמן. "האתר היחיד שהלך אחרי רזא חלילי וציטט את המידע שלו הוא "וורלד נט דיילי" - אתר המזוהה עם הימין הקיצוני בארצות הברית. האם יכול להיות שמכל המקורות בעולם העוסקים באירן והעוקבים אחריה, כולל קהילות מודיעין, מומחים באקדמיה ועיתונאים, רק רזא חלילי יודע על מה שקרה לכאורה בפורדו? קשה להאמין ששלטונות אירן, על משטר הדיכוי הקשה והצנזורה שהם מטילים על כלי התקשורת ההמוניים במדינה ועל אמצעי התקשורת הפרטיים (טלפונים, מכשירי פקס ואינטרנט) היו מצליחים במשך יותר משבוע להעלים מידע כה חשוב", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully