וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם הרי גולן: החלל שנוצר בעקבות פרישת יוכפז

28.1.2013 / 16:45

מינויו של גולן יוכפז לתפקיד מנכ"ל חדשות 10 פוער חלל גדול גם בנווה אילן וגם ביפו: ב"אולפן שישי" יידרשו לספק פתרון למצב האנומלי שנוצר. ומי יגיש את "בוקר טוב ישראל"?

בערוץ 10 התכנסו אחר הצהריים להרמת כוסית חגיגית, לרגל המינויים הטריים של מנכ"ל הערוץ רפי גינת ומנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז. בעוד שבבית הוורד אמרו דברי ברכה, במערכות בהן כיהן יוכפז עד עתה בתפקידים בכירים - "אולפן שישי" של חברת החדשות של ערוץ 2 ו-"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, מתחילים להיזרק לחלל האוויר שמות של מועמדים פוטנציאליים להחליפו.

ארבע שנים וחצי ערך יוכפז את "אולפן שישי", שרושמת כיום ממוצע רייטינג הנע בין 18-20% צפייה. לפני שנכנס לתפקיד ערך את התכנית בעצמו מי שהגיש אותה, יאיר לפיד, ונתוני הרייטינג שלה היו לא מרשימים וצללו מטה. לפיד שימש עורך באופן זמני, במשך מספר חודשים, לאחר שבועז סטמבלר פרש מהתפקיד, והיציבות של יוכפז בכיסא העורך הביאה גם ליציבות בנתוני הצפייה. הנחת העבודה כעת היא כי מינוי של עורך חדש לתכנית ייעשה על רקע קיצוצים של מיליונים בתקציב חברת החדשות של ערוץ 2, ומשמעותם תהיה ככל הנראה מינוי של מועמד מבפנים - ולא של עורך "טאלנט".

"אולפן שישי": "לא מתכוונים למהר עם המינוי"

גורם בכיר בחברת החדשות של ערוץ 2 אמר היום לוואלה! ברנז'ה בהקשר זה: "בחברת החדשות למדו שאפשר מצד אחד להקטין את ההוצאות, ומצד שני לשמר את האנשים ואת נתוני הצפייה, ולכן לא מתכוונים למהר עם המינוי". הכוונה "בשימור אנשים" היא למגיש התכנית - דני קושמרו, איש חדשות 2, שהגיע על תקן מגיש זמני ובפועל מגיש אותה מאז עזב יאיר לפיד, שפרש ממנה בשל כניסתו לפוליטיקה לפני כשנה.

את מקומו של יוכפז יתפסו השבוע, בשלב הראשון, המחליפות הטבעיות - שרון עפרוני וענת גלובוס, ששימשו בשנים האחרונות בתפקידי ריכוז המערכת וסגנית העורך וכמחליפות מקום. "צריך לזכור ש'אולפן שישי' מבוססת על פאנל יציב ועל מספר נמוך של כתבות מגזין, שעושים אותן אנשים מוכשרים ועצמאיים. גם הפאנל וגם המגזין יכולים לתפקד בנתיים עם ממלאי מקום, כך שאין מה למהר בעניין הזה", אומר הגורם.

ובטווח הארוך? אחד השמות שעלה היום בשיחות עם עובדי החברה הוא זה של עורכת החדשות הוותיקה נועה הוכרמן, אשר משמשת כמחליפתו של גיא סודרי בעריכת המהדורה המרכזית וערכה בעבר את חדשות סוף השבוע.

ואולם, למרות כל זאת, לא נראה שבחדשות 2 יכולים להיות שאננים. כיום בערוץ 10 לא מוצבת תחרות אמיתית ברצועת יום שישי, ומבזק החדשות שמשודר מול "אולפן שישי" מניב נתוני רייטינג נמוכים, סביב 5% צפייה. מדובר בחצי השנה האחרונה מאז ירדה מהאוויר התכנית "השבוע", שבמסגרתה שודר התחקיר המפורסם על שלדון אדלסון. כעת, עם ייצוב שדרת ההנהלה של הערוץ, תהיה זו אחת הרצועות שתזכה לטיפול בעדיפות גבוהה. במגירה כבר מונחת תכנית ערב שישי חדשה, ויוכפז יהיה מי שיקדם אותה.

גל"צ: הדר שיפר מסתמן כיורש; יוכפז יוגדר כ"מגיש חיצוני קבוע"

ובינתיים, ביפו: רק היום בערב החליטו בגלי צה"ל כיצד לנהוג עם הודעתו של יוכפז על הצטרפותו לערוץ 10. יוכפז משמש כעורך הראשי של "בוקר טוב ישראל" וכמגיש התכנית, לצד מיכה פרידמן. מקורביו אמרו היום כי הוא רוצה להמשיך ולהגיש את התכנית וכי בתחנה מצטערים על העזיבה, והסדר ברוח זו מסתמן כעת: ככל הנראה גולן יערוך את התכניות עד סוף השבוע הקרוב, ובתחילת השבוע כבר יכנס למקומו עורך חדש. יהיה זה אחד מעורכי התוכנית המתחלפים, כאשר המועמד הבולט לתפקיד קבע הוא הדר שיפר.

לעניין ההגשה - מסתמן כי גולן אמנם כבר לא יהיה עובד גלי צה"ל, אולם קולו ימשיך להישמע מעת לעת ב"בוקר טוב ישראל" כמגיש חיצוני קבוע. את תכניות האקטואליה של גלי צה"ל נוהגים להגיש מעת לעת עיתונאים כמו יעקב אילון ואילנה דיין. גולן ימשיך ככל הנראה במתכונת זו. יחד עם זאת, את מקום ההגשה הדומיננטית יתפוס מגיש אחר והוא יהיה מתוך התחנה. הערב הימרו בכירים בתחנה הצבאית על אחד מהשלושה: הפרשן הפוליטי עידן קוולר, העורך והמגיש אסף ליברמן וכתב הכנסת שאף משתתף בתוכנית "משעל חם" של חדשות 2 - ספי עובדיה.

חופש בחירה מלא בבחירת הסגן

גורם בתחנה הוסיף היום כי סביר שראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל, גלית אלטשטיין, אשר שימשה מעת לעת כמחליפתו של יוכפז וזכתה לביקורות טובות - תתפוס מעת לעת את כיסא המגיש, אולם ההערכות הן כי יהיה זה באופן זמני בלבד. אחת הכתבים העריך כי גם ממלא מקומה של אלטשטיין וסגן מנהלת גלגלצ, עומר בן רובי, צפוי להתמודד על התפקיד. עזיבתו של יוכפז את כסא עורך "בוקר טוב ישראל" ואת גלי צה"ל כעובד מן המניין חסכה לתחנה לדון בנושא במסגרת "ועדת קרניאל" שהקים באחרונה מפקד התחנה ירון דקל. הוועדה, בראשות ד"ר יובל קרניאל, הוקמה על מנת לבחון חשש לניגוד עניינים בין עבודה בגלי צה"ל לצד כלי תקשורת אחרים, שכן הוועדה מיועדת לעובדי גלי צה"ל בלבד ולא לעיתונאים חיצוניים.

באשר למינוי סגן ליוכפז - הנושא לא עלה בדיוני הדירקטוריון בימים האחרונים, שכן הכוונה בערוץ 10 היא לתת לו חופש בחירה מלא בבחירת ממלא התפקיד, אשר בכל אופן יאושר בדירקטוריון לבקשתו. הוא צפוי לערוך סבב פגישות בנושא ולהודיע על זהות סמנכ"ל החדשות כבר בימים הקרובים.

בחדשות 2 בחרו שלא להשיב על שאלות וואלה! ברנז'ה בנושא. טרם התקבלה תגובת גל"צ.

עוד בנושא:
עכשיו זה רשמי: גולן יוכפז מונה למנכ"ל חדשות 10
"מינוי גינת - שלב ראשון בחיזוק הקשר בין ערוץ 10 לידיעות אחרונות"
רפי גינת ישמש כמנכ"ל ערוץ 10; "אעשה כל מה שאני יודע ויכול כדי שהערוץ יצליח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully