וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "זה צעד שרצינו לעשות בבית"ר הרבה שנים"

27.1.2013 / 1:11

לפי מקורביו של בעלי בית"ר ירושלים, שחקני הרכש מגרוזני חוששים להגיע לישראל בעקבות אירועי המשחק מול בני יהודה. בית"ר תעמוד לדין על הקריאות הגזעניות, קורנפיין יבקש גיבוי מלוזון. אלי כהן: "לא מבין את הקהל"

אחרי שמונה משחקים ללא הפסד, רשמה (שבת) בית"ר ירושלים הפסד כואב מול בני יהודה, כשנכנעה 1:0 משער של אמיר עגייב. עיקר האקשן דווקא הגיע מכיוון היציעים, שם מחו אוהדי בית"ר על הגעתם האפשרית של שני שחקנים מוסלמים למועדון. הקבוצה צפויה לעמוד לדין בבית הדין של ההתאחדות, לאחר שהמשקיף ציין את הקריאות הגזעניות ואת השלטים הגזעניים ביציעים בירושלים. כמו כן, גם אחרי המשחק התגודדו אוהדי בית"ר, אבל המשטרה פיזרה אותם.

בית"ר חוששת מעונש כבד, שיפגע בקבוצה מבחינה כספית. היו"ר איציק קורנפיין עשוי לבקש גיבוי מיו"ר ההתאחדות אבי לוזון בנושא. קורנפיין ייזום עמו שיחה ובה יסביר לו את המצב המורכב, ויציין שבבית"ר ידעו שבעקבות ההחתמה הצפויה יפרצו מהומות בקרב האוהדים. עוד יציין שההחתמה הזו היא חלק מהמלחמה בגזענות, ויהיה זה עוול אם היא תעלה לקבוצה במחיר גדול במה שעלול לגרום לקריסתה.

מאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן. קובי אליהו
מאמין שיימצא פתרון. כהן/קובי אליהו

כזכור, היום בצהריים נודע שבעלי בית"ר ארקדי גאידמק מעוניין להחתים שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני - ג'בראיל קאדייב וזאור סדאייב. הדבר החל להתגלגל לאחר משחק הידידות (0:0) בין שתי הקבוצות בצ'צ'ניה. לפני המשחק הערב מול בני יהודה יצאו אוהדי בית"ר במחאה נגד ההחלטה של הבעלים, ושרו שירי נאצה נגד גאידמק, שלא הגיע לטדי הערב. בנוסף שרו האוהדים "מוחמד מת". גם היו"ר איציק קורנפיין זכה לקללות. ביציעים גם נתלו שלטים, בין היתר "מלחמה על הבית" ו"בית"ר טהורה לעד".

אנשיו של גאידמק ואנשי בית"ר קיבלו דיווחים בשעות הלילה, לפיהם שני השחקנים מגרוזני חוששים להגיע לארץ. השניים התעדכנו במהלך היום על כל הבעיות סביב הגעתם הצפויה ומקורבי גאידמק אף טוענים שהשניים ביקשו שלא להגיע לישראל. המתנגד הנחרץ מבין השניים הוא החלוץ סדאייב, שהוא השחקן העיקרי בעסקה. אם סדאייב יסרב להגיע, בית"ר עשויה לוותר גם קאדייב, וכל העסקה לא תצא לפועל. מחר צפויות להתקיים שיחות שיכנוע בנושא.

בסביבתו של גאיידמק אמרו: "יש כאן מהלך של מלחמה בגזענות אבל כל מה שיצא מהתקשורת כאן מגיע לשם ועכשיו הם חוששים להגיע. גאידמק נחוש לבצע את המהלך עד סופו".

גאידמק התייחס לסוגיה: "זה צעד שרצינו לעשות בבית"ר הרבה שנים, וזה התאפשר עכשיו גם בגלל המצב הכלכלי של הקבוצה והצורך שלה בסיוע בשחקני חיזוק. כמובן המטרה היא גם לעשות סוף לכל נושא הגזענות, שפוגע בבית"ר לאורך השנים, ולא להיכנע לקומץ קטן וקיצוני".

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
עקרונות או גאידמק? מי ינצח?/קובי אליהו

מאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן אמר בסיום: "לא הגענו למשחק הזה. הגענו יהירים, שחצנים וגם עייפים. הרבה שחקנים מסתתרים תחת עייפות. שיחקנו מול קבוצה שלאחרונה היו לה אי הצלחות, אבל למרות זאת לא היה לנו את הטמפו ותשוקה הדרושה למשחק הזה. אין לנו תירוצים, היינו חלשים מאוד ולא הגיע לנו לנצח. צריך להרים את השחקנים כמה שיותר, לעבוד על הדברים האלו, יש לנו עוד על מה לעבוד ולהתחזק מנטאלית".

כהן הוסיף ואמר: "מבחינת ההצלחות אנחנו בצמרת אחרי מכבי חיפה. היום לא הצלחנו לנצח אבל אני מאמין שנגיע לאן שאני רוצה שנגיע". כשנשאל האם הוא רצה את שני השחקנים שצפויים להגיע, אמר כהן: "כשהגענו לגרוזני היה מדובר על טרייד. במשחק מולם סימנתי שלושה שחקנים ושניים מהם אמורים להגיע. חסר לי חלוץ, אין לנו אופציות ואנחנו משוועים לחלוצים. קשה לנו מול קבוצות שמובילות נגדינו ומסתגרות. החלוץ שצריך להגיע הוא מנוסה מאוד. אין לנו כסף להביא חלוץ כמו סנטיני ואם נוכל להביא אותו בלי כסף נתחזק. אנחנו חייבים להתחזק כדי להבטיח את הפלייאוף העליון".

על מחאת האוהדים אמר המאמן: "אני לא מבין את האוהדים. יש גם מוסלמים בעולם וצריך לדעת לחיות איתם. זה שונה מוסלמי מאירופה מהמוסלמים שנמצאים פה. אין לנו בעיה עם המוסלמים יש לנו בעיה עם הערבים שחיים כאן כנראה. לא נחיה על החרב לנצח אני מקווה. אני לא ידעתי גם שהשחקנים הם מוסלמים. אני מאמין שבעזרת הדירקטוריון נמצא פתרון".

חלק מהאוהדים חיכו לאלי כהן בסיום והתחננו בפניו יוותר על השניים.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
המערבי נגד המזרחי. אוהדי בית"ר בטדי/קובי אליהו

יש לציין שבמהלך המשחק התפתחו בין האוהדים כמה תקריות אלימות. הקללות הגיעו בעיקר מהיציע המזרחי, בעוד ביציע המערבי התנגדו לקריאות וניסו להשתיק את הקללות הגזעניות. מערכת הכריזה באיצטדיון הופעלה אחת לכמה דקות בניסיון נוסף להשתיק את הקריאות הגזעניות.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר בסיום: "ברגש שבית"ר מביאה שני שחקנים בעת הזאת, זה דבר נכון. זה ישפר את מצבה. הקהל צריך להתבגר ולהבין שכל שחקן שמקדם את הקבוצה, זה מבורך".

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
לא מוכנים לוותר בקלות. אוהדי בית"ר עם שלט "בית"ר ירושלים טהורה לעד"/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully