וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב צפיר: "עושים הכל כדי לשמור על הילדים"

צפיר, במאי "בית ספר למוסיקה", מספר לוואלה! תרבות על ההתרגשות לקראת עליית העונה השניה של התוכנית, ועל ההדרכה שהעניק להפקה ההונגרית שרכשה את הפורמט. ראיון

"בית ספר למוסיקה" של קשת וטדי הפקות חוזרת לעונה חדשה שתשודר פעמיים בשבוע החל מיום ראשון ה-3 בפברואר בערוץ 2. העונה הראשונה של תוכנית הריאליטי, אשר במרכזה ילדים המפגינים את כשרונם המוזיקלי, עלתה בנובמבר 2011 וזכתה לממוצע צפייה של 35.2%. השנה ישתתפו בתוכנית 17 תלמידים – ביניהם צמד תאומים.

כזכור, מנהל בית הספר הוא צביקה הדר וארבעת המורים שלו הם קרן פלס, משה פרץ, יהורם גאון ומתי כספי. את הילדים המשתתפים בתוכנית מלווה ועדה מקצועית הכוללת את אביבה אבידן, סי היימן, מירי אלוני, מיקי שביב ורוחמה רז, והחל מהעונה הנוכחית גם את המצטרפים החדשים, דנה עדיני, קורין אלאל, לאה שבת, שרון חזיז, רגב הוד ויהודה סעדו. באוקטובר האחרון, זכויות ההפקה של הריאליטי נמכרו לאחד הערוצים המובילים בהונגריה ובמקביל גם לחברת ההפקות הנורדית Nice עבור שבדיה ונורבגיה. למרות ההכנות לעונה המתקרבת בארץ, במאי התוכנית יואב צפיר לא מותיר את המפיקים האירופאים לבדם, ולאחרונה נסע להונגריה בכדי לסייע בשלבים הראשונים ולייעץ להפקה של הגרסה ההונגרית. במילים אחרות, אם תמיד תהיתם איך נשמע "חורשת האקליפטוס" של ההונגרים, או כל שיר קלאסי אחר, בביצוע של ילד בן 10, נראה כי בקרוב מאוד אנו עומדים לגלות את התשובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ועכשיו בהונגרית. מתוך "בית ספר למוסיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נסעתי להונגריה כי זו המדינה הראשונה שרכשה את התוכנית, בתקווה שזה יביא עוד הרבה אחרות", מספר צפיר בראיון לוואלה! תרבות על חוויותיו אצל המפיקים הזרים, שכעת הולכים לבלות הרבה זמן עם הבייבי שלו. "הגעתי לשם לקראת תחילת הצילומים בכדי באמת ללמד אתם את כל התהליך והשיטה של התוכנית ושל הפורמט, ובעצם לאמן אותם לקראת ההפקה. עברתי איתם על כל שלב ושלב, בחרנו לוקיישן, בחרנו מורים, עבדנו על להבין איך עובדים עם הילדים מה עובד בתוכנית לעומת מה שלא".

מה ההבדל העיקרי בין ההפקה ההונגרית לזו הישראלית? האם נעשתה אדפטציה ספציפית כלשהי?

"האמת שמתוך הביקור שלי שם זה הרגיש כאילו אנחנו איזה אימפריה. הטלוויזיה בישראל הרבה יותר מפותחת. אנחנו יותר מתקדמים ויותר קרובים לאזורי הטלוויזיה האמריקאית מהבחינה הזאת וזה מצחיק כי אנחנו מדינה מאוד קטנה. מעבר לזה, הרעיון הוא שזה יהיה אחד לאחד כמו הפורמט הישראלי, במיוחד הדגש על המפגש של הילדים עם קלאסיקות ושירים שהם לא הכירו - כמו אצלנו. אני מדבר על שירים שמהווים את ההיסטוריה של המדינה שלהם, למרות ששם האחוז של השרים באנגלית יותר גבוה מהשרים בשפת האם. עדיין, גם באנגלית יש הרבה קלאסיקות שיזכו שם להרבה כבוד. הרעיון היה לשמור על המפגש בין מורים מהדור הישן לילדים שהם דור העתיד ושירים שהם נכס צאן ברזל של המדינה. זה הפורמט שלנו וזה מה שהקפדתי שיישמר גם שם".

והכי חשוב - הצלחת למצוא את הקרם שניט הכי טוב בהונגריה?

"איזה, לא היה לי זמן לקרם שניט! אם כבר אז קיורטוש וגולאש, אבל הייתי שם באמת 48 שעות שכולן 'בית ספר למוסיקה'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרגיש כאילו אנחנו אימפריה". יואב צפיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז העונה הראשונה והמוצלחת של "בית ספר למוסיקה", רשת הצליחה להעמיד תחרות יפה עם לתוכניות הזמרה של טדי הפקות עם "דה וויס" – מה שמעורר את התהייה האם רמת האתגר עלתה מבחינת צפיר. "בלי קשר ל'דה וויס', אני חושב שלשחזר הצלחה זה תמיד קשה וזה לא משהו שלוקחים כמובן מאליו. התוכניות הן שתיהן תוכניות מוזיקה, אבל התוכנית שלנו, מעצם היותה בהשתתפות של ילדים, היא לא ברת השוואה ל'דה וויס'. זה בעצם נופל וקם על כשרונם של הילדים, ואני שמח להגיד שבעונה הזאת מצאנו ילדים פשוט יוצאי דופן. אפשר להגיד אפילו שמפילים אותך מהכסא, כמו שנפלנו בעונה הראשונה. עם זאת הם שונים מאוד מהילדים של העונה הראשונה. המורים נשארים פעורי פה בכל פעם שהם שרים, הם נשארים בשוק. יש ילדים שאני מאמין שאנשים הולכים להתאהב בהם".

מצד שני, צפיר לא נכנע לשאננות, ומוסיף ש"חשש תמיד יש. אנחנו תמיד נערכים לכל עונה בחרדת קודש ועובדים קשה כדי שזה יצליח. אחרי שאני כבר עמוק באמצע הצילומים של העונה הזאת, אני מאמין מהידע שלי בטלוויזיה שהצופים יתאהבו בתלמידים, וזה העיקר".

מה הדבר הכי מאתגר בתוכנית ריאליטי עם ילדים?

"מבחינתי, אחד הדברים החשובים היה לשמור על הילדים. זה לא דבר פשוט להיכנס לתחום הטלוויזיה. מהתגובות שקיבלנו על העונה הראשונה, אנשים ברחוב העריכו מאוד את הפורמט שיצרנו שנוהג בזהירות ודיוק רב כדי לשמור על הכבוד ועל הרוח החיובית של הילדים. זה לא פשוט ליצור ריאליטי ללא הדחות. זה נדיר בכל העולם ואנחנו הראשונים והאחרונים שעשינו את זה. אנשים שעושים ריאליטי רוצים רייטינג, אבל שמרנו על הצלחה גם בלי זה. מעבר לזה, גם אחרי שהתוכנית נגמרת, הילדים ממשיכים את בית הספר מחוץ לטלוויזיה, כדי שגם היום שאחרי יראה להם אחרת. אנחנו עושים הכל כדי לשמור על כבודם, שירגישו טוב ולא מאוימים".

גמר בית ספר למוסיקה, רגע ההכרזה על המנצח. צילום מסך
שומרים עליהם. מתוך העונה הראשונה של "בית ספר למוסיקה"/צילום מסך

ומה יש לך להגיד לכל המלעיזים שטוענים בכל זאת שזו תוכנית לא מוסרית?

"אני חושב שמי שאמר את זה לא ראה את התוכנית. מי שראה מה יצרנו רק מעריך את הפורמט העדין הזה. אפשר גם לדבר עם ההורים והילדים של העונה הראשונה ולשמוע מהם כמה שהילדים הצליחו והשתפרו הרבה יותר בחווית הלימודים הרגילה שלהם בחיים אחרי ההשתתפות בתוכנית. הם יצאו עם חוויה טובה לחיים, חוויה של בית ספר. זו לא תוכנית שאומרת 'אנחנו הולכים למצוא את הכוכב הבא', זו תוכנית אחרת שבה ילדים מביאים את הכישרון שלהם ומפתחים אותו. ההישגיות כאן היא פחות חשובה וזו ההצלחה של הפורמט".

מחכים לעונה החדשה של "בית ספר למוסיקה"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully