וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הבחירות: הוצתו ספרי בנו של הרב יוסף

20.1.2013 / 12:50

היריבות הפוליטית מגיעה לרתיחה. באור יהודה נשרפו ספריו של בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, שם מאשימים את פעילי הרב אמנון יצחק. במטה לבני רוססו כתובות: "יגאל עמיר צדק"

צילום: יעקב כהן - מטה ההסברה של ש"ס, עריכה: מיכאל ברגמן

המתיחות בין פעילי המפלגות החרדיות הספרדיות הרצות לכנסת ממשיכה לשבור שיאים. בשעות הבוקר (ראשון) הועלו באש באור יהודה מספר ספרים שנכתבו על ידי הרב יצחק יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף. יו"ר מטה ש"ס באור יהודה וסגן ראש העיר מטעם המפלגה, עוזי אהרון, מצא במקרה את הספרים שעלו באש, והגיש תלונה במשטרה. לטענתו, פעיל של מפלגת "כוח להשפיע" בראשות הרב אמנון יצחק שרף את הספרים בעקבות המאבק שמתנהל בין המפלגות.

אריב דרעי ורבני אור יהודה אומרים פרקי תהילים, ינואר 2013. יותם רונן
"חובה למחות על חילול כבוד התורה". דרעי באור יהודה, היום/יותם רונן

הצתת הספרים מגיעה אחרי שבועות של מתיחות ואף אלימות בין המפלגות החרדיות הספרדיות, בהן ש"ס, כוח להשפיע ועם שלם. לפני מספר שבועות הועלו באש ספריו של הרב חיים אמסלם שחולקו בישיבות, ובשבוע שעבר הרב הותקף בנתיבות. כמו כן, במהלך כנס של הרב אמנון יצחק רוסס במקום גז מדמיע בפתיחתו של כנס בחירות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספרים שהוצתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריה דרעי, ממנהיגי תנועת ש"ס, יצא לאור יהודה כשנודע לו על הצתת הספרים. "מזעזע לראות ספרי הלכה שרופים, זה שפל להגיע לביצוע מעשה כזה", אמר. דרעי הוסיף שהגיע לאור יהודה, שם גנזו את שרידי הספרים, כי יש חובה למחות על חילול כבוד התורה. מהמשטרה נמסר כי החשוד טרם נעצר אך זהותו ידועה.

השר אריאל אטיאס, יו"ר מטה הסברה של ש"ס מסר כי תנועתו מביעה זעזוע מחילול הקודש. "זוהי תוצאה של הסתה של חודשים לכל אורך מערכת הבחירות כנגד מרן הרב עובדיה יוסף, תנועת ש"ס ומה שהם מייצגים", אמר השר אטיאס. "ראינו בעבר שמילים יכולות להפוך למעשים וכעת אנו עדים לכך שוב. זוהי פגיעה בכבוד התורה ובכבודו של מרן. הדבר הזה מזכיר מראות שהעם היהודי מעדיף לשכוח. כמו בעבר, המעשה הנפשע הזה לא ירפה את ידינו להמשיך ולהוביל את המאבק לשמירה על הזהות היהודית של המדינה ומניעת התבוללות".

במפלגת כוח להשפיע מסרו כי "לאחר בירור התברר כי האדם ששרף לא קשור למפלגה לא במישרין או בעקיפין. רק פעיל של ש"ס יכול לשרוף מכיוון שהם חשודים בניסיון רציחה, אלימות איומים וקל וחומר על שריפה. אנו מוקיעים את המעשה הנפשע והנתעב הזה. יש לציין כי פעילי ש"ס קורעים דברי תורה של הרב אמנון יצחק שליט?א המופצים בבתי כנסת בעלוני גנזי המלך. בשביל לומר שזה פעיל של כח להשפיע צריך להגיד את שמו ולפרסמו ולהבהיר איך הוא קשור למפלגתנו כדי שאנחנו נאשר אם הוא שייך לכוחותינו ולא זה לשון הרע והוצאת דיבה.
במקרה זה אין ספק שהאדם שביצע לא קשור למפלגתנו.
משיחת עו"ד ד"ר אליהו שיפר עם עו"ד עוזי אהרון, פעיל ש"ס, התברר שלעו"ד עוזי אהרון אין אפילו ראשית הוכחה שיש קשר למפלגתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובת שהתגלתה במטה הבחירות של לבני, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הבוקר התגלו כתובות גרפיטי "יגאל עמיר צדק" על הקירות החיצוניים של מטה מפלגת התנועה ברחוב המסגר בתל אביב. הכתובות התגלו על ידי עובדי המטה, בשני מקומות שונים בחזית הבניין. יו"ר התנועה, ציפי לבני, גינתה את ריסוס הכתובות. "הכתובת שנמצאה כאן הבוקר מחדדת את ההבנה על מה המאבק הזה - אני לא הצבעתי לרבין אבל הוא היה ראש הממשלה שלי, ואף אחד לא ירצח כאן את הדמוקרטיה שלנו או את החלום הציוני שלנו", אמרה. "המאבק היום הוא על פניה של ישראל נגד הקיצוניות הזו, שהרימה את ראשה המכוער הבוקר".

"אני קוראת לכולם למחוק בבחירות האלו את החיוך של יגאל עמיר מהפרצוף ויחד איתו את הכתובות ואת הקיצוניות. זאת הכתובת על הקיר – הכתובת הזו צריכה לעורר כל אזרח במדינת ישראל ולהחזיר אותנו לרגע הרצח ולהבנה על מה אנו נלחמים כאן ומה ההחלטות שצריכות להתקבל ביום שאחרי", הוסיפה לבני. "אני קוראת לאזרחי ישראל להתעורר, להניח בצד טרנדים של רגע, כעסים והיסוסים - ולבוא להילחם איתנו על הנושא הקריטי ביותר לחיינו ולקיומנו כאן, קידומו של הסדר מדיני והשגתו של השלום, שעליו נרצח רבין". ח"כ יואל חסון הגיש בצהריים את התלונה הרשמית בעניין למשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully